Gå til innhold

Får ikke vekk smuss? hjelp!


code13

Recommended Posts

Hei, greier ikke å få vekk dette som er på bildet. Det ligger på sideskjørt ved hjula foran og bakfanger ved hjula. Ser ut som inngrodd skit som har liggi der noen tusen år. (ikke min feil, følgte med på bilen ved kjøp)

Har prøvd prickbort og prøvd clay. Noen tips på hva dette er, og hvordan dette kan fikses evnt produkter?

SNV38899.jpg

SNV38892.jpg

SNV38888.jpg

close up

SNV38887.jpg

Det er nesten helt grått istedet for blått.

Vet dere kan dette og håper dere tar tida til å svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er helt på jordet default_blink.png, men jeg syes dette ser ut som sprut/steinsprut fra dekkene slik at lakken er slitt.

Beetle'n til kjerringen blir slik, og da spesielt på plasten.

Det går som regel å polere nokså bra med grov polish, men det spørs i såfall hvor slitt det er og om det er noe særlig med lakk igjen...

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Det kommer fra steinsprut fra dekkene, å oppstår når det ikke er skvettlapper/slitefolie på bilen. Du kan klare å polere bort noe, men det blir ikke helt bra uten å lakkere det opp igjen.

Endret av Tommy

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville prøvd med på våtslip etterfulgt av s0 eller s03 på ull

Det ville absolutt ikke jeg gjort, uten å være 100% sikker på at det er masse klarlakk å ta av, noe det tvilsomt er.

Prøv en runde med Tardis eller Crack 9000, eller 3M GPAC på mf først for å fjerne evt veimaling, og rubb opp igjen etterpå. Som nevnt over blir det tvilsomt bra uten lakkering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takker for svar alle sammen! :) Litt kjipt at det er såpass med steinsprut da, forrige eier må jo ha drevet med drifting på grusvei som hobby. Værste jeg har sett! *gråte*

Jaja, får prøve å våtslipe litt og prøve å polere opp igjen (men har bare DA maskin fra biltema) Hvis dette går til dass, så vil jeg kanskje prøve å lakkere opp sideskjørtene igjen selv og hvis jeg failer der også, så er det en god grunn til å kjøpe nye sideskjørt og lakkere de hos en lakkerer.

takk for hjelpen folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...