Gå til innhold

Superhøytrykk


BalleKnalle

Recommended Posts

BalleKnalle

Fra en liten lokal nett-"avis"

http://www.brunsvika.net/index.php?option=...21&Itemid=1

Et firma fra Mauseidvåg på Sunnmøre er på Kristiansund Mek. verksted med høytrykksspyleutstyr som har 2500 bars trykk. Systemet gjør skroget helt rent inn til stålet, og kan vel sammenlignes med sandblåsing.

bot_1.jpg

Det var et spetakkel og støy av dette utstyret, men det var utrolig effektivt å fjerne gammelt bunnstoff med.

bot_2.jpg

Som vi ser fjerner vannstråler med slikt enormt trykk alt helt til rene stålet

bot_3.jpg

Det må Swissvaxære dieselaggregat og pumper til for å drive opp 2500 bar. Det er ikke ufarlig arbeid dette her. Forøvrig var det slik støy at arbeidet ble stanset klokka 17 på fredag ettermiddag. Helgefred rundt Vågen er ikke å forakte.

bot_4.jpg

Bakdelen er dessverre at alt gammelt bunnstoff går rett i sjøen som vanlig. Dette er ikke blitt bedre på 100 år og vel så det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ja det hadde vært noe det, hadde vært morro å testet da på et vrak. Hadde sikkert dratt igjennom metallet også på en bil..

Sikkert slitsomt å stå og holde den også tror jeg..2500 er noe mere en de 160 jeg har her....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kamerat av meg drev med riving , der brukte de høytrykk som sag.

selv har jeg stått 4uker med en klump av en karcher, fyra med diesel, 70-80grader varmt vann, 200bar + jet dyse... maling og løse betong rester er ikke godt og få i ansiktet.. hehe.. stå i toppen av ei gardintrapp var heller ikke like enkelt når man guffa på litt..

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...