Gå til innhold

La på MG21 uten gromt resultat!


Marius

Recommended Posts

Gikk over panseret på fatter sin sorte Touran 2010 modell idag.

Brukte MG85 på Gul polishing pad (Meguiars) Roterende

Etterfulgt av MG80 på finishing pad. DA

Tok ikke wipedown. Så la på et lag med MG21. Som fikk stå ca 1 time.

Buffa av og kjørte den ut av garasjen. Og det jeg så da var ikke noe skjønnhetsbilde for å si det sånn. Så ut som jeg ikke hadde fått tørka vekk alt! Selvom jeg var nøye med å tørke vekk alt! :blink:

Snakka med Virtual på msn. Og han sa at jeg skulle kjøre finishing og legge på ny forsegling. Og viss ikke det ble bedre så skulle jeg prøve QD. Prøvde så det, og ga ikke noe bedre resultat ! :(

Dette gjorde jeg 2 ganger! Men ikke noe klokere!

Ps. MG21 lå på ca 1 time begge gangene.

Hva er deres tips??

Endret av Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

garrett_T4

Enig med hmsilset, ta wipedown å prøv med annen voks, eller er det kjøresporene etter MG85 du ikke har fått fjernet helt med DA og MG80?

Hvordan såg det ut før du la MG21 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hmsilset, ta wipedown å prøv med annen voks, eller er det kjøresporene etter MG85 du ikke har fått fjernet helt med DA og MG80?

Hvordan såg det ut før du la MG21 da?

Da går jeg ut å tar wipedown, og prøver å legge på et lag med Jetseal! Før jeg la MG21 på så det veldig fint ut! Jeg kunne hvertfall ikke se noe kjørespor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk fyra opp halogen lampa, og begynte å spraye på wipedown. Det ble bra da, men så at det var antydninger til kjørespor ja! :(

Jeg får prøve Scholl S40 på DA imorra da. Også håpe på det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S40 er relativt mild, har du S30 ville jeg prøvd den! Gjerne med en polish pute, fin pute kan i enkelte tilfeller ikke være "grov" nok til å ta hologrammene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S40 er relativt mild, har du S30 ville jeg prøvd den! Gjerne med en polish pute, fin pute kan i enkelte tilfeller ikke være "grov" nok til å ta hologrammene.

Ok! Har selfølgelig ikke S30. Men har MG82, MG83, vis det vil funke istedenfor S30? Kan jo teste S40 først, å se hvordan det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå over med S40 (eller #80) på roterende før du går på med DA, da er du sikker på å få tatt det grovere som er igjen etter #85 :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei! Prøver imorgen! B)

Tok en sort 2010 Golf her om dagen med gul 3M polish, flere ganger IPA wipedown og Meguiars 21 til slutt. Det ble veldig bra:) Jeg er ingen ekspert, men bør vel bli bedre når du har fått vekk alle oljene etter polishen før Megs 21..? Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Hvis det er en "Black Magic" (sort med litt rødt osv i seg) får du en knallfin LSP-klar overflate med MG#83 og MG#21 (2.0) ;)

Snakker av egen erfaring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips og råd! :) Skal oppdatere imorgen! Får håpe det blir sol, sånn at jeg ser hologrammene bedre :rolleyes: Ser de ikke så godt med bare halogenlampa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Har selfølgelig ikke S30. Men har MG82, MG83, vis det vil funke istedenfor S30? Kan jo teste S40 først, å se hvordan det blir.

Jeg mener Bernhard sin hemmlige oppskrift er Scholl S30 på Orange Scholl pad...

Har dog ikke testet dette selv...

:unsure::huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Bare en liten oppkvikker:

MG#83 skal jobbes lenge, når du tror den er vekk ("blank" overflate), er det mer igjen å gå på. Den skal også helst ikke jobbes med veldig hardt press, men du kan gjerne kjøre den opp mot 2000 omdr, men synes ofte 1700-1800 omdr er fint :)

Når den begynner å støve veldig lite, da er den ofte klar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...