Gå til innhold

Swissvax Autobahn


Hans Olav

Recommended Posts

Hans Olav

Jeg har flere ganger brukt Autobahn på felgene mine. Den sier at felgene blir blankere og at den frastøter seg mer dritt.

Jada, felgene mine blir blanke og fine de og lette å vaske, men jeg har aldri fått så mye dritt så lett på felgene mine. Masse svart guffe, og støv og drit. Skulle tro jeg hadde søla dekkfornyer på de, men det har jeg ikke. Det ser ut som jeg har hatt på olje og kjørt i sand.

Noen som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg synes den ble for vanskelig å få på ett synelig lag, så min boks skal kun brukes på eksos stusser.Synes en av felgvoksene til chemikal guys er mye bedre.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn_A

Jeg kan ikke si annet enn at jeg er stor fornøyd med Autobahn voksen, aldri vært så lett og vaske felgene. Som regel er det bare og skylle av.

-Bmw iX3 2021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autobahn er nok den beste felgvoksen jeg har prøvd, lett å påføre både med pad og fingre, samt lett å buffe av.. Felgene får en mye blankere overflate og møkk går som regel bort bare med spyling eller i regnver ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Olav

Jojo møkk går lett bort, men så har den aldri satt seg så lett heller. Den sier at bremsestøv ikke setter seg. Men det gjør det så til de grader!

Felga er svarte etter noen dager!

Endret av Hans Olav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaskarm

Hos meg funker den utrolig bra:-) Bare litt spyling, og kanskje litt felg rens, så går alt av:-) La ett nytt lag nå i dag.. Felgene blir utrolig mye blankere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når trådstarter har et problem med at felgene tiltrekker seg møkk raskere enn normalt, så hjelper det vel ikke med post etter post etter post som forteller hvor blanke og lette å vaske de blir? Det har jo ingenting med saken å gjøre.

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Olav

Når trådstarter har et problem med at felgene tiltrekker seg møkk raskere enn normalt, så hjelper det vel ikke med post etter post etter post som forteller hvor blanke og lette å vaske de blir? Det har jo ingenting med saken å gjøre.

Bingo! :) Felgene mine blir blanke de også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Noen er vel hardere med bremsa enn andre :) Kan jo være at calipterne dine fremme henger litt.Kjøre ei lita mil uten å bruke bremser omtrent og kjenn etter om skivene er veldig varme.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Olav

Da kommer vi tilbake til det som er problemet i første omgang. At voksen sier den IKKE skal tiltrekke seg bremsestøv! Så da skal det ikke ha noe å si at bremser henger, noe de ikke gjør.

Nei, jeg bremser ikke så sinnsykt mye nei. Veit hvordan jeg sjekker bremser ;)

Endret av Hans Olav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

regner med det skjer etter at felgene er vasket noen ganger også (fysisk berørt) ? alt kan jo være svetting av voksen som gjør at ting henger mer på felgen da...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaskarm

Poenget med Autobahn er vel som med andre vokser at driten ikke skal sitte så godt. Og det har du vel oppnådd? Autobahn er vel en beskyttelse mot at skiten ikke skal ødelegge felgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye kriker og kroker på felgene mine som er et herk og rengjøre når felgene er ubehandlet, men med Autobahn så er ting mye lettere. Synes heller ikke at Autobahn har gjort at felgene mine blir møkkete fortere som du nevner dine blir. Snarere tvert imot.

Edit:

Omformulerte meg litt

Endret av Mats
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carnaba vokser er vel generellt kjent for å være litt mer statiske og trekke til seg støv osv litt raskere enn syntetiske vokser eller "sealere". Hvis det skylder svetting så hjelper det å gå over med qd etter at det har herdet noen timer. Men det burde uansett ha forsvunnet etter en vask eller 2.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Autobahn er vel mye hypa her inne, noe jeg forøvrig har kommentert tidligere. Den gangen gjaldt det hvor enkelt felgene skulle la seg vaske etterpå. Nå har jeg brukt opp en liten boks, fikk en i påfyll fra Dag her i forrige uke. Blir nok min siste Autobahn før jeg prøver noe nytt om ikke inntrykket forandrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...