Gå til innhold

Beste blandingscombo? Snowfoam/MaxiSuds II ????


Morrizon

Recommended Posts

Morrizon

Hei Guuutar,

Si meg, jeg prøver å bli kjent med Foam Cannon jeg kjøpte av Ketil for LENGE tilbake, og har SnowFoam og MaxiSuds II såpa....

Hva opplever dere er beste blandingsforhold? Jeg blandet sist rundt 50/50 men synes ikke jeg fikk noe voldsomt tykt skum som hang særlig lenge på panelene?

Tips eller forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv deg fram.

Bruk f.eks nokre cm med SnowFoam og ein cm med MaxiSuds II

Og so topper du med varmt vann og rister godt.

Prøv å juster på blandeskruen når du legger dette på bilen.

Eg har ikkje Foam Cannon, so eg har ikkje testa dette.

Men det skal ikkje væra nødvendigt å bruke altfor mykje produkt i blandingen

http://www.detailersclub.no/forum/topic/5673-bruk-av-foamgun/

Endret av todleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Det beste skummet får du faktisk ved å ikke blande de....

1-2 cm Maxi suds i bunn av flasken fyll på med litt lunkent vann, og vips MYE skum......

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

CG CW&G er også en killer kombinasjon!

2cm. i bunnen og resten vann så har du skum så det holder!

Har prøvd en drøss såper og ingen slår CG CW&G så langt når det gjelder mengde skum...

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med å få til det barberskummet flere av dere her inne får til. Har så langt prøvd sonax, autoglym bodywork, gds og bilt hamber autofoam. Ingen av de er vel kjent for å skumme mye, så noe av det ligger nok der. Men kan det være at HT er for dårlig? For lite trykk/vannmengde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB

Jeg sliter litt med å få til det barberskummet flere av dere her inne får til. Har så langt prøvd sonax, autoglym bodywork, gds og bilt hamber autofoam. Ingen av de er vel kjent for å skumme mye, så noe av det ligger nok der. Men kan det være at HT er for dårlig? For lite trykk/vannmengde?

Jeg trodde det var høytrykkspyleren jeg også, helt til jeg fikk meg maxi suds B) (og citrus wash n gloss)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg kan også anbefale MaxiSuds om det er skum du er ute etter. 1-2cm i bunn av flaska, og skum i vei ;)

Ps. Husk å skru inn blandeskruen på toppen helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

Jeg sliter litt med å få til det barberskummet flere av dere her inne får til. Har så langt prøvd sonax, autoglym bodywork, gds og bilt hamber autofoam. Ingen av de er vel kjent for å skumme mye, så noe av det ligger nok der. Men kan det være at HT er for dårlig? For lite trykk/vannmengde?

Er vel strengt tatt ikke tykt barberskum du egentlig vil ha heller, men skum som løser opp møkka, barberskummet rengjør stort sett ekstremt dårlig, ligger bare oppå møkka og ingenting skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...