Gå til innhold

Hologrammer etter CG Vertua Bond og Racerglaze 55


TunkX

Recommended Posts

I helgen behandlet jeg bilen med nyinnkjøpt voks (Racerglaze 55). Førsteinntrykket var jeg veldig fornøyd med.

Men i sollys legger jeg merke til noe som kan ligne på hologrammer. Greier kun og se det på sidene og fra rett vinkel.

Første teori var at det kom fra DA maskinen og CG Vertua Bond, men trodde nesten det ikke var mulig og få til hologrammer med denne kombinasjonen? Brukte Cyclo (hvit ) finish pad til påføring, ca 1800 omdr.

Kan det være svetting fra voksen som fører til en type vokshologrammer???

Voksen ble påført for hånd (med pad) i to lag, med ca 12 timer mellom lagene.

Har tatt mange bilder men kun et hvor problemet syntes godt (under speil)

Ble totalt sett veldig fornøyd, men irriterrer meg over nevnte problem. Håper noen kan komme med innspill.

Skal legge ut bilder av det totale sluttresultatet, men det kommer i en annen tråd ;)

post-761-029803000 1279020836_thumb.jpg

post-761-000745900 1279020861_thumb.jpg

Endret av OPC LINE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lakken vært for varm eller har du påført produkt i direkte sollys? Kan jo bare være produktrester du ser. Gjør som det er nevnt i forrige svar, gå over med QD og en helt ren MF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lakken vært for varm eller har du påført produkt i direkte sollys? Kan jo bare være produktrester du ser. Gjør som det er nevnt i forrige svar, gå over med QD og en helt ren MF.

Sto ikke i direkte sollys, men ja det var varmt (vokset bilen i partytelt :D ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Litt vanskelig å se, men det kan også være at du har kjørt med litt for lite produkt slik at det har blitt kjørespor av paden! Men prøv tipset over så kan du i alle fall utelukke det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svetting fra voks kanskje. Vertua bond er en bonding agent og lakkrens, skal godt gkøes å få kjørespor etter den. Vb skal buffes av med en gang etter påføring - ikke noe ventetid her altså...

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene! :)

Da har jeg gått over hele bilen med qd (CG speed wipe). Det var som og trylle, alt ble borte uten noe som helst pes.

Litt rart dette, for uansett hvor mye jeg buffet med kun microfiber så forsvant ingen ting. Virket nesten "fastbrent". Med speed wipe ble det borte umiddelbart når jeg tørket over med microfiber.

Konklusjonen er vel da at dette var svetting fra voksen og at CG sin speed wipe er veldig effektiv til dette formålet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Svetting fra voks kanskje. Vertua bond er en bonding agent og lakkrens, skal godt gkøes å få kjørespor etter den. Vb skal buffes av med en gang etter påføring - ikke noe ventetid her altså...

Som sagt, bruker du for lite produkt (uansett hva du bruker) kan du lett få kjørespor av padden, da denne ikke lenger har "smøremiddel" mellom lakk og pad :)

Men bra det ikke var mer enn svetting da :) Utrolig hva en QD hjelper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...