Gå til innhold

MG #105/205 på DA?


AudiRS2

Recommended Posts

rudilgr

Kan fint brukes på den maskinen. Høy hastighet, mye press til å begynne med, så lettere press. Blir bra resultat da som regel!

De gangene jeg har brukt DA maskinen min har jeg ikke brukt under full hastighet på polering, bare på LSP... Maskinen forteller deg omtrent hva som er passe med press, det går liksom av seg selv :D

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

Vet ikke hva padder du har tilgengelig og har tenkt til å bruke men jeg ville hatt en finere pad til finishing enn Gul MG softbuff. Syns den er litt i overkant grov. Burgunder Softbuff er fin å bruke på 105 og DA iaff.

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Erik Rasmussen

Jeg har sonus 1,2,3 og 4 tilgjengelig.

Spent å se hvor mye man klarer å ta med en slik maskin...

Megs #105 og orange uber funket gull med Flex DA (tvunget eksenter), ble holos som ble fjernet med S30+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

Man klarer ta mye med DA maskin med grovt middel og grov pad, men det er ikke gjort i en fei liksom, tar lang tid og krever sin tålmodighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Erik Rasmussen

Man klarer ta mye med DA maskin med grovt middel og grov pad, men det er ikke gjort i en fei liksom, tar lang tid og krever sin tålmodighet...

Synes det gikk relativt greit med Flex DA'en. Det som er annerledes med FLEX DA i forhold til andre DA maskiner er at eksenter rotasjonen er tvunget av drev, og baserer seg ikke på sentrifugal kraft. Dette gjør at eksenter rotasjonen er like kraftig uansett press. På andre maskiner svekkes eksenter bevegelsen ved økt trykk noe som fører til redusert virkning.

I følge Bernhard er flex DA maskinen det nærmeste man kommer roterende maskin. Jeg er kjempefornøyd med Flex DA maskinen, men nå står roterende på handlelista også :-)

Endret av Jan Erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder press så er det greit å se på hvor raskt paden beveger seg rundt. Ideellt skal det være rundt 1-2 runder i sekundet. Hvis den stopper opp eller nesten stopper opp legger du på for mye press. Som nevnt her så er det stort sett alltid greit å bruke høyeste hastighet på kestrel DA, da kan du også legge på mest press.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt dette med at folka blir så sjukt slitne i armene av DA jeg :) Vel og merke rister det litt, man må stå i litt underlige stillinger innimellom og maskinen er (ihvertfall av Biltema-typen) litt knotene å håndtere... men har nå dratt over noen biler med kun DA og kan ikke si at jeg sliter så veldig etterpå. Ei heller med Metabo-maskinen heller selv om det blir litt en-håndskjøring her og der

Nei, da er det verre med ryggen etter 3-4 timer på et panser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

Vondt i ryggen og vonde armer er en ting, armer har jeg ikke opplevd særlig mye av, rygg kjennes det ofte i, men det er ikke avhengig av type maskin. Ristingen fra DA maskinen er noe jeg ikke blir komfortabel med, føler at det rister i kroppen lenge etterpå, men vondt eller sliten i armene kan jeg ikke si jeg er plaget med. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonus SFX-1 og #105 synes jeg tar bra på Kestrel maskinen, mye bedre enn Ultimate Compound for eksempel.

Sonus pad'ene er ganske harde, så for at maskinen skal klare å holde rotasjonen oppe med litt press så må du nok opp på 5-6 i hastighet som de andre sier her!

Selvom denne kombinasjonen tar bra til DA å være så du nok regne med 2-4 runder der du har grovere ting som skal fjernes.

Ang risting og slitne armer så har jeg aldri merka noe særlig med det. Tror trikset er å ikke holde for hardt i maskinen, la den få jobbe og riste litt, bare hold såpass i den har du har full kontroll på den selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill. Jeg har nå lagt inn bestilling på en slik maskin, så nå gleder jeg meg til å prøve den... Tenkte egentlig bare å bruke den til Holo killer, men har sett på flere andre forum at folk får til bra resultater med slike maskiner også.

Tipper jeg skal hente hjem søsters sin mazda gitt. Da audi lakk kanskje ikke er det enkleste å korriger noe som helst på gitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...