Gå til innhold

Nxt Tech Wax 2.0


svenrik

Recommended Posts

Er ganske fersk når det gjelder bilpleie, så spør kanskje dumt. Nå har jeg holdt på snart i 2 dager med vask, clay, rubbing og polering. Og nå er tia inne for siste finish.

Har gått til innkjøp av Meg`s Tech Wax 2.0, noe jeg håper blir bra.

Noen som har tips om hvor lenge denne ca. skal ligge på? Vet jo at det skal dannes en grå/hvit hinne, men er litt usikker iforhold til om hvor lenge den kan ligge mht resultat osv.

Håper på svar

Sven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske fersk når det gjelder bilpleie, så spør kanskje dumt. Nå har jeg holdt på snart i 2 dager med vask, clay, rubbing og polering. Og nå er tia inne for siste finish.

Har gått til innkjøp av Meg`s Tech Wax 2.0, noe jeg håper blir bra.

Noen som har tips om hvor lenge denne ca. skal ligge på? Vet jo at det skal dannes en grå/hvit hinne, men er litt usikker iforhold til om hvor lenge den kan ligge mht resultat osv.

Håper på svar

Sven

den skal være helt tørr før du tørker den bort, tar normalt 20-30min hvis jeg ikke er helt på jordet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tommelfinger regel kan være og dra fingeren bortover der du har lagt voks/sealer, hvis det blir helt tørt, og ikke etterlater spor så er den klar til buffing. Henger det igjen litt, eller er seig og dra av så la den stå i noen minutter til. Og husk å legg tynt :)

Edit:

Skrivefeil :)

Endret av Mats
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein time! Har dere lagt på 3 kg?

Er vel sikkert tørr etter 10 minutter, men skader ikkje om den ligger på litt til.

Eg pleier å ta ein pause og slapper av før eg tar den av. (mat, lese avisa osv)

So etter 20-30 minutter tar eg den av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fint tørt sommervær som vi har nå om dagen på Østlandet trenger den ikke mange minutter. Etter at jeg har lagt på hele bilen er som regel første panel klar for buffing (tipper 20-30 min). Men sjekk med en finger som beskrevet over. Ved lavere utetemperatur må man vente litt lenger. Husk bare at den trenger å herde lenge (etter buffing). Anbefaler 24 timer. Enda lengre herding forlenger holdbarheten. Detailet nettopp en bil som fortsatt hadde beskyttelse igjen og den fikk NXT Wax lagt på i septeber i fjor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det avhenger ihvertfall av både temperatur og luftfuktighet som gjohn er inne på. Jeg kan sikkert legge på enda tynnere enn hva jeg har gjort til nå, men når man holder på tidlig på våren og sent på høsten på kveldstid når lufta er fuktig og kjølig så skal godt gjøres å få den til å tørke på under 10 minutter. Siden voks/sealer er siste step så blir det alltid sent på kvelden før jeg rekker så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode svar. Blei akkurat ferdig nå, er kjempefornøyd. La på tynt lag og tørket av etter ca. 20 min. Denne kommer til å bli brukt mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Admins
truhaa

Skal kun på lakkerte flater denne her, husk å bruke lite og la den bli helt tørr før du fjerner den, dra fingeren over panelet og se om det blir en ren klar flate, da kan den buffes av, lager den en oljete stripe må du vente litt lenger..

Ellers er det en enkel sak å jobbe med og gir et bra resultat..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig og er veldig fornøyd med resultatet.

Fant ut at bruk av clay direkte etter avfetting ikke var lurt. "Smøringen" funket ikke helt og det klebet seg litt fast.

Gikk greit når jeg vasket litt mellom avfetting og clay.

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...