Gå til innhold

Surfex HD


Fahii

Recommended Posts

Det har vel blitt tatt opp en del ganger her før. Men 1:20 på lakk skal være relativt trygt og 1:10 på det meste annet :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel blitt tatt opp en del ganger her før. Men 1:20 på lakk skal være relativt trygt og 1:10 på det meste annet :)

1:20 reduserte levetiden på min shield, gå for 1:30 du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, den tar en god del i 1:30 også. Testa 50/50 mellom 1:30 surfex og kun høytrykk. Jeg varierer mellom 1:20 og 1:30 litt ettersom hva jeg føler for og hvilken LSP jeg har på bilen. Alt som fjerner møkk vil også fjerne litt av beskyttelsen.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Surfex er ett av få produkter som har skuffet meg. Det har kanskje sammenheng med alt for store forventninger? Kjørte 50/50 og prøvde med kraftig blanding på 1:5 på den ene siden av bilen, men jeg må si at CG Grime Reaper i tilsvarende blandingsforhold fungerer betydelig bedre på en andre siden. Hovedproblemet med Surfex er at den blir for tynn og "henger" ikke på overflaten. Dermed blir det ikke mye effekt av den. Synes også den fordamper fort i temperaturer over 15 grader.

Skal nok få brukt opp de to literene jeg har på diverse ting og tang, men med det inntrykket jeg har nå blir det ikke kjøpt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Surfex er ett av få produkter som har skuffet meg. Det har kanskje sammenheng med alt for store forventninger? Kjørte 50/50 og prøvde med kraftig blanding på 1:5 på den ene siden av bilen, men jeg må si at CG Grime Reaper i tilsvarende blandingsforhold fungerer betydelig bedre på en andre siden. Hovedproblemet med Surfex er at den blir for tynn og "henger" ikke på overflaten. Dermed blir det ikke mye effekt av den. Synes også den fordamper fort i temperaturer over 15 grader.

Skal nok få brukt opp de to literene jeg har på diverse ting og tang, men med det inntrykket jeg har nå blir det ikke kjøpt mer.

Det koker vel ned til hva man forventer og hva man er vant til.Kjenner folk her inne som bruker surfex hd hver gang de vasker og er strålende fornøyd med produktet.Har man funnet noe man er fornøyd med så er det ingen grunn til og bytte.

Som de sier i meguiars:"finn noe du liker,og bruke det ofte".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koker vel ned til hva man forventer og hva man er vant til.Kjenner folk her inne som bruker surfex hd hver gang de vasker og er strålende fornøyd med produktet.Har man funnet noe man er fornøyd med så er det ingen grunn til og bytte.

Som de sier i meguiars:"finn noe du liker,og bruke det ofte".

X2

Blander 3% og syntes det funker fint som en forvask på de nederste paneler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Man bruker vel samme blandingsforhold uansett hva slags flaske man bruker? Det kommer mest an på bruksområdet. 1:20 til prewash bruker jeg.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

1:15 el 1:20 uansett flaske her... innimellom ren også...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
hmsilset

Vel.. Surfex er ett av få produkter som har skuffet meg. Det har kanskje sammenheng med alt for store forventninger? Kjørte 50/50 og prøvde med kraftig blanding på 1:5 på den ene siden av bilen, men jeg må si at CG Grime Reaper i tilsvarende blandingsforhold fungerer betydelig bedre på en andre siden. Hovedproblemet med Surfex er at den blir for tynn og "henger" ikke på overflaten. Dermed blir det ikke mye effekt av den. Synes også den fordamper fort i temperaturer over 15 grader.

Skal nok få brukt opp de to literene jeg har på diverse ting og tang, men med det inntrykket jeg har nå blir det ikke kjøpt mer.

Med avfetning som henger dårlig er det kjekt å skumlegge.Siden jeg ikke har lyst å kjøpe inn skumkanon,høytrykksspyler osv, bruker jeg bare å gå rundt 5-10 minutter og dusje lett over med avfetning.Da tørker den ikke ut eller blir borte :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med avfetning som henger dårlig er det kjekt å skumlegge.Siden jeg ikke har lyst å kjøpe inn skumkanon,høytrykksspyler osv, bruker jeg bare å gå rundt 5-10 minutter og dusje lett over med avfetning.Da tørker den ikke ut eller blir borte :)

Har du ikke høytrykkspyler? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset
:) Nei, jeg orker ikke drasse på mere utstyr.Klarer meg godt med de beste avfetningene og hageslange.I noen tilfeller må jeg til vaskehalll da.Er 2 stk. like ved der jeg polerer(og jobber til vanelig).

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odd-M: Må si meg veldig uenig. Hvor lenge lar du det virke?? Jeg har hvertfall blitt veldig imponert over Surfex. Husker første gang jeg prøvde det, da så jeg hvor Surfex HD hadde vært, for da så jeg 'rennemerker' der det var ren lakk! :D 1:30 funker ganske bra også, med skum over for å forlenge virketiden etterfulgt av HT-vask etter noen minutters virketid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Nei, jeg orker ikke drasse på mere utstyr.Klarer meg godt med de beste avfetningene og hageslange.I noen tilfeller må jeg til vaskehalll da.Er 2 stk. like ved der jeg polerer(og jobber til vanelig).

Whaat? Høytrykkspyler er jo det absolutt viktigste verktøyet innen bilpleie/vask. Den utgjør jo forskjellen mellom "tilnærmet ren etter prewash" og "nesten like møkkete som før". Hvor mye skitt som sitter på bilen har jo som kjent stor innvirkning på hvor skånsom vasken er. Har prøvd mye forskjellig avfetting og skum før avspyling med hageslange og man kan like gjerne pisse på bilen synes jeg.. :P

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whaat? Høytrykkspyler er jo det absolutt viktigste verktøyet innen bilpleie/vask. Den utgjør jo forskjellen mellom "tilnærmet ren etter prewash" og "nesten like møkkete som før". Hvor mye skitt som sitter på bilen har jo som kjent stor innvirkning på hvor skånsom vasken er. Har prøvd mye forskjellig avfetting og skum før avspyling med hageslange og man kan like gjerne pisse på bilen synes jeg.. :P

Skjønte ikke helt den jeg heller...greit at noen ikke vil ha foamcannon, men høytrykkspyler er jo essensielt innen bilpleie...

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Odd-M, synes ikke Suffex HD i 1:20 blandig utretter allverden, lukter vodt gjør den også.

Bruker denne avfettingen til å fjerne oljer etter polering, til dekk og før polering.

Men da i sterk blanding (1:5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar opp tråden litt her.... Hvor sterkt blander dere i lavtrykksprøyte ala Plantasjen og hvor mye i f.eks de vanlige Meguiars flaskene?

Kan du forklare denne, Dr_S?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...