Gå til innhold

Meguiars #21


Knarvik

Recommended Posts

noen får skyte meg om jeg sier feil nå, men jeg mener det er slik:

legg på for hånd eller med DA, la den tørke i en time før du buffer den av og så har den en herdetid på +/- 24timer før du legger noe voks på toppen....

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Meguiars, så skal den buffes av etter ca 15 minutter, men du kan gjerne vente over natta før du buffer av, den blir ikke vanskeligere å få av. Og som sagt, la den herde 24 timer, dvs ikke utsett den for vann, så får du meget god holdbarhet.

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørketid avhenger ofte av luft temp og fuktighet.Sveip fingeren over voksen og se når det er en klar hinne under fingermerket i voksen.Da kan du tørke av.Ser det noe "tåkete" ut venter du lenger.Om du bruker maskin (DA) eller hånd har ikke noe og si,men husk og legge tynt på.Er ikke noe fortjeneste med tykkelag.Sløsing med gode varer ;)

Vent 24 timer før neste lag som sagt over her.

Megs.#21 er den eneste voksen jeg har testet som tåler fuglemøkk.Den er knallsterk og holder lenge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#21 tåler faktisk å bli lagt på med roterende maskin også, men like greit å gjøre det for hånd eller evnt DA.

Har du en god, stor håndpad så ville jeg foretrukket det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Bukte MG#21 2.0 i helgen.. Knallfin sealer! Gir faktisk litt "wet look", veldig enkel å bruke samt den er veldig drøy.. Og den er holdbar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørketid avhenger ofte av luft temp og fuktighet.Sveip fingeren over voksen og se når det er en klar hinne under fingermerket i voksen.Da kan du tørke av.Ser det noe "tåkete" ut venter du lenger.Om du bruker maskin (DA) eller hånd har ikke noe og si,men husk og legge tynt på.Er ikke noe fortjeneste med tykkelag.Sløsing med gode varer ;)

Vent 24 timer før neste lag som sagt over her.

Megs.#21 er den eneste voksen jeg har testet som tåler fuglemøkk.Den er knallsterk og holder lenge!!

Det er faktisk en syntetisk sealer... ;) [/pirke]

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg fått testet ut denne. Og er imponert:) Men jeg har ikke sett den i vann eller holdbarhet enda. Det ser jeg frem til.

Kjørte følgende kombi (på en testbil som ikke var særlig pen: Menzerna PO 106FA, Step2 Megs, Megs 21. Dette ble veldig bra. Alt ble gjort med DA maskin

Men jeg så noen "hologrammer/kjøremerker" i solen. Men disse kunne tørkes av(man måtte gnikke kraftig med MF klut). Jeg lurer på om dette kan komme av Step 2? Synes denne har vært vanskelig å jobbe med tidligere?

Jeg sjekket ikke i solen før jeg var ferdig, så kan ikke si når "hologrammene" kom.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått testet ut denne. Og er imponert:) Men jeg har ikke sett den i vann eller holdbarhet enda. Det ser jeg frem til.

Kjørte følgende kombi (på en testbil som ikke var særlig pen: Menzerna PO 106FA, Step2 Megs, Megs 21. Dette ble veldig bra. Alt ble gjort med DA maskin

Men jeg så noen "hologrammer/kjøremerker" i solen. Men disse kunne tørkes av(man måtte gnikke kraftig med MF klut). Jeg lurer på om dette kan komme av Step 2? Synes denne har vært vanskelig å jobbe med tidligere?

Jeg sjekket ikke i solen før jeg var ferdig, så kan ikke si når "hologrammene" kom.

Hva tror dere?

Kan det tørkes av, er det ikkje hologrammer/kjørespor.

Da er det nok oljer og eller svetting.

Kombinasjonen din med DA maskina skal nok vanligvis ikkje gi kjørespor.

Prøv ein Quick Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...