Gå til innhold

Er Skil 9950MA roterende brukbar?


sluquet

Recommended Posts

Hola, har akkurat fått meg en 320d fra 2007 (svart metallic) som jeg kunne trengt å fjerne litt vaskeriper på. Hadde den to-hodete saken fra biltema liggende og prøvde meg i helgen men synes ikke den fikk fjernet noe som helst av ripene. Ser på Torshov bilrekvisita at de selger en roterende maskin som heter Skil 9950MA som er på 1300W til 1.290,- Vil denne kunne gjøre susen for en nybegynner? Er ikke veldig lysten på å svi av 4-5000 på en maskin. Videre lurte jeg på om noen av dere kunne hjulpet meg med å finne pads + eventuelt annet utstyr (plater og sånt?) til denne maskinen om den er ok? Har fra før av 1-2-3 sakene til Meguiars men det er snart tomt.

På forhånd takk for hjelpen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ikke testet selv, men de som har syntes maskinen er bra, og vel verdt de 1300,- den koster....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke testet selv, men de som har syntes maskinen er bra, og vel verdt de 1300,- den koster....

OK, da tror jeg at jeg stikker og handler den etterpå. Tenkte å slenge inn en bestilling på litt stæsj på scandicshine, har du tips til hva jeg trenger for å få vekk litt vaskeriper? Ting som backplate, pads og gjerne et godt "middel".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er kun egen bil det er snakk om, så er det like så greit å kjøpe sampler av produkter, Shinearama har foreksempel en samplepakke av hele gjengen, kombiner med litt forskjellige pads som passer bakplaten, så er du i mål.

Menzerna-sample

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er kun egen bil det er snakk om, så er det like så greit å kjøpe sampler av produkter, Shinearama har foreksempel en samplepakke av hele gjengen, kombiner med litt forskjellige pads som passer bakplaten, så er du i mål.

Menzerna-sample

Takk. Hva med pads og bakstykker som passer til denne maskinen, har du noen tips? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M14 gjenger på bakplaten skal du se etter, pads har du uttalig å velge i mellom, men blandt de mest brukte er Uber pads, Cyclo pads, Scholl/Swissvax sine, 3M, mequiars, Gloss it osv....

Ingen her er listet i noen rangering, alt etter hva jeg husket først.

Alt dette kan kjøpes hos forhandlerene her inne på forumet som er blandt annet:

ScandicShine Uber, Scholl, Swissvax ++

BlankBil Cyclo, Menzerna

Godkjemi 3M, Mequiars

Autobahn Bilpleie Raceglaze, Gloss it

Swissvax Swissvax

Endret av S-Stian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kjøpt denne maskina selv, og i kombinasjon med gul, grønn og blå Uber pader samt Menzerna produkter, syntes jeg den fungerer helt konge!

Har selv E39 med hard klarlakk, og gul Uber pad og Menzerna SIP (PO85) korrrigerer alt utenom de dypeste RDSene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...