Gå til innhold

Frustrert Over Hard Klarlakk


Anders

Recommended Posts

Ikke vær sånn da! :lol:

Har en G220 og #83 som jeg tenkte jeg skulle prøve på BMWen til helgen eller noe, hvis jeg får et sted å stå. Har allerede vurdert å bare selge maskinen og gå rett på en Hitachi SP18VA. :P

Husk å ta deg goooood tid! Ikke fortvil Fredrik, kjøp deg Powergloss, så berger du sikkert med 83 etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Anders

    12

  • kris1986

    11

  • virtual

    9

  • bjorke

    4

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

kris1986

enig.. 83 skal eeeegentlig ikke brukes på DA, men den funker fint for det.. En sterk DA som den G220 er bra, men selvfølgelig ikke like bra som en roterende. Mye mer safe å bruke en DA hvis en er nybegynner (jeg fulgte ikke det rådet.. kremt...).

Fyr opp god musikk, da det lugnt og jobb pent og riktig, så blir det så bra se :) (husk riktig hastighet)

Det skal sykt mye til for å gjøre noe feil. den modellerer håndbevegelsen (på en måte), det gjør ikke en roterende.

Se på guider til masinpolering, skikkelig bra stoff fra detailingworld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BalleKnalle
enig.. 83 skal eeeegentlig ikke brukes på DA, men den funker fint for det.. En sterk DA som den G220 er bra, men selvfølgelig ikke like bra som en roterende. Mye mer safe å bruke en DA hvis en er nybegynner (jeg fulgte ikke det rådet.. kremt...).

Fyr opp god musikk, da det lugnt og jobb pent og riktig, så blir det så bra se :) (husk riktig hastighet)

Det skal sykt mye til for å gjøre noe feil. den modellerer håndbevegelsen (på en måte), det gjør ikke en roterende.

Se på guider til masinpolering, skikkelig bra stoff fra detailingworld

83 er jo beregnet for DA den, 85 som egentlig er for roterende.

Endret av BalleKnalle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Den heter double acting ja... men har hørt av megs og lest av han dave kg (?) at den egentlig er bare til roterende se... men for all del,kan godt hende jeg ikke har fulgt med! har roterende selv, så leser mest om produkter til den

bra du retter på meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den heter Dual Action Cleaner/Polish. Vet ikke om de mener at den både er rens og polish, eller for DA, jeg. ^^

Hvor mye kan man selge en ubrukt G220 med uåpnet flaske #83 for tro?

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BalleKnalle

Meguiar's #83 kan brukes for hand, osilerende eller roterende polermaskin.

Meguiar's #85 Roterende polèrmaskin

Dette står det sort på gult på meguiars.no. Men at MG85 med hell kan brukes på DA er ikke en hemmelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær sånn da! :lol:

Har en G220 og #83 som jeg tenkte jeg skulle prøve på BMWen til helgen eller noe, hvis jeg får et sted å stå. Har allerede vurdert å bare selge maskinen og gå rett på en Hitachi SP18VA. :P

Du må ikke misforstå meg nå. G220 er langt ifra en dårlig maskin, og hvis du har hele helgen til disposisjon skal du fint klare å få lakktilstanden til et akspetabelt nivå med #83 (og en god porsjon tolmodighet selvfølgelig ^_^ ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over at G220 er en kapabel maskin, men jeg har vurdert en stund om jeg skal gidde å gå gjennom DA, eller hoppe rett på rotary.

Selv om jeg har god tid hadde det jo vært deilig å slippe unna med halve tiden, og mindre vibrasjoner. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over at G220 er en kapabel maskin, men jeg har vurdert en stund om jeg skal gidde å gå gjennom DA, eller hoppe rett på rotary.

Selv om jeg har god tid hadde det jo vært deilig å slippe unna med halve tiden, og mindre vibrasjoner. :P

My thoughts exactly.

Hvis jeg ikke blir fornøyd med kombinasjonen PG + gul Sonus, ja, da blir det Metabo på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

double acting som står på mg83 er at den renser og polerer. Mao: den fjerner swirls, men den er såpass rik på oljer så du trenger ikke å kjøre f.eks 80 eller 9 før du skal legge på LSP som er f.eks voks.

Jeg gikk bra cyclo kopi med SRP / Sonax og rett over til Hitachi, og jeg har ikke dreti meg ut. Vikig å passe på lakkerte lister, og når det er kanter slik som fra sjerm til panser, la puta jobbe opp, altså du skal vinkle maskinen så retningen på puta skal ikke grave, men dytte... puta skal jobbe oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skulle vise seg at SIP blir for svakt, og jeg må ta i bruk PG, holder det da som sluttpolering å ta en runde med 106ff? Det er ikke nødvendig med PG->SIP->106ff?

Jeg føler meg ikke trygg nok med maskinpolering til å prøve ull enda... Synes at det virker litt skummelt :P

Akkurat hvilke produkter man må bruke, kommer helt an på hvilken lakk man jobber med..

Jeg har bare brukt ull hittil, hvis jeg hadde måtte gått grovere enn SIP..

Men så prøvde jeg ved en tilfeldighet gul sonus og pgc igår, og det er bare helt elskbart.

Greide å avslutte den lsp klar på kjeramisk mercedes lakk (hard lakk)!

Her kommer jeg bare til å kjøre en runde med blå sonus og 85rd bare for å få det litt bling.

Bilder:

S7000858resized.jpg

S7000863resized.jpg

Deltakerne:

S7000869resized.jpg

Så hvis jeg var deg, ville jeg nok ha venta med wool til en dag det virkelig trengtes..

Endret av virtual

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så veldig bra ut det resultatet der :) Akkurat slik jeg også har lyst til å oppnå på Golfen.

Angående PGCen: blir den veldig fort brutt ned? Støver den mye?

Blankheten etter en behandling med #83, #80 og Natty's Blue har jeg forøvrig ingenting å si på:

post-137-1213962091_thumb.jpg

(Den bøtta der ble forresten brukt til sykkelen, hvis noen hadde tenkt å henge meg ut for det :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Angående PGCen: blir den veldig fort brutt ned? Støver den mye?

Med gul sonus støver den faktisk ingenting! Spray på litt vann på puten først, bare for å få den fuktig. Hvis du merker at PGC begynner å tørke, så spray litt mer vann på. Funker fin fint!

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattys er en grei voks ja, testa den på Volvoen i helga.. Veldig fin dybde og glød, men den mangler skarphet syns jeg..

Ang. PGC så sprayer jeg 1 spray på padden når jeg starter, og etter 4-5 runder på 1500 rpm sprayer jeg 1 spray på padden, og 2-3-4 på panelet, og børster padden litt for å få vekk støv.. Så fortsetter jeg iallefall 5 runder til..

Da får man den finishen på bildene jeg posta. Refiner også da 2 runder på 1200 rpm.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk. En slik oppskrift var akkurat det jeg trengte :) For antall passeringer med roterende er vel mer eller mindre overførbare til DA-maskin? Dette finner jeg nok uansett ut av etter hvert som jeg prøver (og feiler)...

Skal hvertfall teste ut dette når jeg har fått tatt en ny handlerunde på SS, så skal jeg holde dere oppdatert på resultatene.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig det :)

"Kjøreinfo" fra rotary blir nok ikke helt det samme med DA :P Du vil nok bruke myyye lengre tid å bryte den ned hvis du har en slik..

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel egentlig redd for det, ja. Hehe.

Mon tro om det ikke må bli en roterende på meg også snart... Er redd for at jeg kommer til å dra på meg en senebetennelse i armene av alle vibrasjonene hvis jeg fortsetter med DA :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Den bøtta der ble forresten brukt til sykkelen, hvis noen hadde tenkt å henge meg ut for det :P )

Veldig Off-topic, men jeg bare lurer, er jeg den eneste her som vokser trøsykkelen min? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan
Veldig Off-topic, men jeg bare lurer, er jeg den eneste her som vokser trøsykkelen min? :P

Time hos Dr.Detailer er satt av til deg. Du trenger avrusning :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...