Gå til innhold

Resultat Av Holdbarhet Av Produkter


kris1986

Recommended Posts

kris1986

Shient en 03 Mondeo den 21 april, hadde polert den med SRP for noen uker før jeg la på ETT lag med DC 3, her er resultatet

idag (bilen er vasket 2 ganger pr uke, sikkert med zalo eller grønnsåpe):

DSC00710.jpg

DSC00711.jpg

Polerte en Corolla den 2 mai, Meguiar's #9 etterfulgt av ETT lag med Meguiar's # 21 2.0 (vasket tre ganger pr uke, med biltema sjampo fikk jeg beskjed om):

DSC00712.jpg

DSC00713.jpg

La på ETT lag med Meguiar's #26 den 8 juni, vasket 9 ganger med sonax sjampo (sterk blanding) siden det:

DSC00715.jpg

DSC00716.jpg

Konklusjon:

21 2.0 er fantastisk, DC 3 trodde jeg ikke skulle holde så "lenge", 26 har jo omtrent ikke vært på bilen, men har lest flere steder at den er en av "meguiars hemmeligheter", det får vi se på... (neste test blir victoria mot dodo, det blir SPENNENDE :) )

Kom gjerne med kommentarer!

Mvh. Kristoffer

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt misvisende å sammenligne de forskjellige produktene når forutsetningen for holdbarhet (lakktype/tilstand, vaskemiddel, frekvens osv) er så vidt forskjellig, synes du ikke?

Neste gang vil vi se de samme produktene testet på samme bilen, vasket med samme såpa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

jeg kan ikke be folk vaske bilen slik jeg vil de skal gjøre, og jeg kan ikke be de vaske i de intervallene jeg vil de skal gjøre grunnet en enkel tilbakemelding.

Og når folk vil ha bilene polert eller ikke, kan jeg heller ikke bestemme!

Derfor skrev jeg hvordan de har vasket den og hvor ofte, da kan folk se på resultatet å sammenligne med vaskeintervalene de selv har. Ikke verre enn det! Skulle gjerne benyttet alle på bilen min, men blir victoria på meg om noen dager (gleder meg), og da vil jeg ikke ha noe DC 3 på den for å si det sånn.. var enkelt og greit mens som en liten veiledning for å vise ca holdbarhet

Merk; resultat ikke test

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du vasket MG21 med Zalo noen ganger hadde du fått samme resultat på den som på DC3; all beskyttelse hadde vært borte...

MG21 har en noe mer avansert oppbygging enn DC3; den inneholder flere typer voks i tillegg til syntetiske polymerer. Den har har naturligvis bedre holdbarhet og gir en dypere gloss, men DC3 er ikke "ubrukelig" som mange kanskje kan tro av posten din.

Til sammenlikning kan man også nevne pris på produktene; for 473ml-flasker. DC3 veil 165,- MG21 veil 650,-

Jeg ønsker ikke på noen måte å kritisere, bare belyse og oppklare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Skjønner det.. mange tror at DC3 (etter min oppfatning) er dårlig, jeg trodde også det etter hva folk sa, og derfor testet jeg den, og jeg sa jeg ble overrasket over holdbarheten.. en voks ska jo holde i ca seks uker, og det klarte jo denne med "glans" (passende ord her..) pluss at hvis du ser på tråden hvor jeg polerte bilen, ser du at den gir sykt pen wet-look

Bare for skøy skal jeg hive på to strøk med Meguiar's 21 2.0 på panseret på den gamle bobla ute i gården, å teste den skikkelig med zalo og greier.. en utrolig bra sealer, moro å se hvor mye den tåler :) har også en flaske med en fransk teflonsealer i skapet, og da kan jeg prøve den også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra, stå på med eksperimentene, det er dritgøy :)

Har brukt adskillige timer på alt fra labtester til praktiske produktsammenlikninger på alle plan, og det er utrolig lærerikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja slike tester trengs det flere av...altid morro med "side by side" tester uansett, gir et inntrykk av resultater det også selv om de kan være noe vel "ekte".....så:

Men be de du polerer bilene til å ikke benytte zalo....kan jo stort sett droppe en lsp uansett da...

Artig/informativt innlegg Kris

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...