Gå til innhold

vegg til vegg teppe i hjulbuene


Ståle

Recommended Posts

Jeg har best erfaring med å bare skumme og spyle gjentatte ganger.

Dessverre tar det fort en halvtime før det begynner å bli bra, men er man nøye med spylingen hver gang så holder det seg brukbart.

Endret av MortenM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm mener å huske at dette har blitt diskutert i en annen tråd her en plass..... husker jeg rett så var vell konklusjonen at det ikke var så mye som hjalp.... de hjulbuene der blir ihjælskitten uansett hva en gjør....

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke så mye annet å gjøre enn å sprute på såpe/avfetting og spyle av nei. Denne filten har ofte litt lysere farge enn den øvrige plasten uansett, så det ser aldri helt 100 ut.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Har ikke testet denne selv... men mener da GreanClean og børste kan være en grei ting å bruke der...?

Asfaltstøv etc. fester seg vel ikke på samme måte i stoff som den kan gjøre på lakk... ?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samler seg utrolig mye dritt i de mattene, og ut ifra tekstilforsegling-testen på de har man konkludert med at det ikke hjelper.

Jeg bruker å skumlegge og børste. Rinse and repeat.

Nesten litt fristende å prøve Boston Impregnering og se om det gjør noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Klarer vel ikke helt og se for meg at en impregnering kan stå imot konstant stensprut og møkkete vann jeg da men...

Men værre kan det jo umulig bli, men spørs vel kanskje om det er verdt jobben i det hele tatt?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Details Bjerknez, it's all in the details.. Om det er verdt jobben å stå å polere eksospotta sånn som jeg gjorde her om dagen som ikke synes engang, veeeel, kanskje ikke for deg, men for meg er det det , da jeg leverer fra meg en 110% strøken bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Details Bjerknez, it's all in the details.. Om det er verdt jobben å stå å polere eksospotta sånn som jeg gjorde her om dagen som ikke synes engang, veeeel, kanskje ikke for deg, men for meg er det det , da jeg leverer fra meg en 110% strøken bil..

Joda.. jeg ser den Bernhard...

Men det blir jo like møkkete uansett. Forskjellen ser man vel kanskje først når man skal rengjøre igjen... (noe eier kanskje aldri vil gjøre) ?

Jeg tenker da på at det er LITT lettere og få ren...

Men med tanke på at det er ekstremt mye stensprut og skitt som konstant treffer dette teppet, så klarer jeg ikke helt å se for meg at dette kan ha den helt store virkningen.... Men mulig jeg tar feil selvsagt.

Men du er vel ett hall vassere en fleste av oss andre Bernhard... så jeg forstår at dette er viktig for deg. :)

Men da tror jeg du må sette opp prisene snart... hehe

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Selvom eier aldri vil gjøre det så er det en vesentlig del av helhetsinntrykket man gir når man leverer ut bilen igjen.. Selvom jeg ikke får betalt for innvendig jobb på feks en A6 så støvsuger jeg kjapt over bilen, og tørker over dashbord og da har allerede jobben løftet seg mange hakk i eierens øye..

Av det inntrykket jeg har så er vel generelt de fleste her opptatt av detaljer, det ser man på alle S&S postene som blir lagt ut her, og alle bryr seg om forskjellige ting, noen skrur av hjul og tar hjulbuer osv, noen tar motorrom skikkelig, polerer skrulokk osv.

Vel, så vet ikke du akkurat hva jeg tar betalt heller da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Selvom eier aldri vil gjøre det så er det en vesentlig del av helhetsinntrykket man gir når man leverer ut bilen igjen.. Selvom jeg ikke får betalt for innvendig jobb på feks en A6 så støvsuger jeg kjapt over bilen, og tørker over dashbord og da har allerede jobben løftet seg mange hakk i eierens øye..

Av det inntrykket jeg har så er vel generelt de fleste her opptatt av detaljer, det ser man på alle S&S postene som blir lagt ut her, og alle bryr seg om forskjellige ting, noen skrur av hjul og tar hjulbuer osv, noen tar motorrom skikkelig, polerer skrulokk osv.

Vel, så vet ikke du akkurat hva jeg tar betalt heller da ;)

Jeg spurte deg for litt siden via PM eller mail..

Prisen du ga meg var slett ikke ille... Veldig bra for meg, men jeg hadde faktisk forventet meg en høyere pris...

Hvilken pris du skrev trenger jeg ikke offentligjøre her synes jeg...

Joda... jeg er så absolutt enig med deg Bernhard når det gjelder detaljer. Jeg liker selv detaljer, men nå detailer heller ikke jeg biler for andre. Du er nok noen dusin hakk "råere" enn meg Bernhard hva detaljer anngår og kanskje mange andre her inne.

Men i denne tråden snakker vi om stoff forsegling av hjulbuer (som har stoff) og for meg så blir det LITT overkill. Men som sagt for deg og mange andre her inne så er dette ett must.

I forhold til tiden jeg har til overs så blir nok akkurat dette nedprioritert.

Men hadde jeg hatt tid nok, samt kunne tatt betalt for å detaile andres biler, så hadde vi nok vært mer like. Ikke i resultat, men i tenkemåte :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda.. jeg ser den Bernhard...

Men det blir jo like møkkete uansett. Forskjellen ser man vel kanskje først når man skal rengjøre igjen... (noe eier kanskje aldri vil gjøre) ?

sånn sett kan man jo si at bilen blir ripete igjen så hva er poenget med å korrigere den.....

tror jeg selger makitaen.....

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

sånn sett kan man jo si at bilen blir ripete igjen så hva er poenget med å korrigere den.....

tror jeg selger makitaen.....

Du setter det veeeldig på spissen her nå daniel...

Jeg skjønner at man kan argumentere meg i senk her inne når det gjelder dette, men stikker man fingeren i jorden så tror jeg mange av oss ikke impregnerer stoffet i hjulbuene...

Men jeg hadde så absolutt gjort det hvis jeg fikk betalt for jobben og at det viste seg å være effektivt. :)

Men.... jeg har ikke tid desverre... så denne delen må prioriteres bort for min del desverre.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror impregnering av filten hjelper fint lite.

Men hvis du først klarer å få den ren, er det bare å bruke 5 min ekstra hver gang du vasker bilen på filten så blir den så fin atte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg spurte deg for litt siden via PM eller mail..

Prisen du ga meg var slett ikke ille... Veldig bra for meg, men jeg hadde faktisk forventet meg en høyere pris...

Hvilken pris du skrev trenger jeg ikke offentligjøre her synes jeg...

Joda... jeg er så absolutt enig med deg Bernhard når det gjelder detaljer. Jeg liker selv detaljer, men nå detailer heller ikke jeg biler for andre. Du er nok noen dusin hakk "råere" enn meg Bernhard hva detaljer anngår og kanskje mange andre her inne.

Men i denne tråden snakker vi om stoff forsegling av hjulbuer (som har stoff) og for meg så blir det LITT overkill. Men som sagt for deg og mange andre her inne så er dette ett must.

I forhold til tiden jeg har til overs så blir nok akkurat dette nedprioritert.

Men hadde jeg hatt tid nok, samt kunne tatt betalt for å detaile andres biler, så hadde vi nok vært mer like. Ikke i resultat, men i tenkemåte :)

For en enkel enstegs ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Joda... selfølgelig vasker jeg hjulhusene mine....

Surfex HD 1:4... sprayer på og spyler av.

Dog har jeg ikke tatt av hjulene for dette formålet ennå.

Det jeg kommenterer her er knutis sitt innlegg i denne tråden anngående tekstilforsegling av hjulhus med stoff...

For en enkel enstegs ja ;)

Er jo lett å se for seg hvordan man vil ha ting, men ikke like lett og faktisk utføre jobben.

Jeg vet hvordan jeg vil ha det og hvordan jeg ville gjort det, men hadde ikke nødvendighvis hatt kapasitet eller kunskap til å klare det.

Viktig at du får med deg at jeg ikke sidestiller meg selv med deg anngående detailing Bernhard. Ikke for at jeg regner med at du føler deg truet heller altså.... :lol:

EDIT:

Missforsto litt her...

Jaja... enkel en-stegs ja....

Uansett så syntes jeg det var billig... :)

Tror faktisk du sa 2-stegs... dette kan jeg egentlig sjekke opp når jeg kommer hjem, da jeg har alle mailene. Hvis det er ønskelig da.. Men det er mulig jeg kan ta feil altså...

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har ikke småunger og jeg løper ikke ofte på fjellet. Så sprayflasken med Boston impregnering jeg kjøpte til det ene paret mitt med vintersko blir stående en mannsalder om jeg ikke finner alternative bruksområder. :)

Nå er jeg usikker på om det er filt bak på Touran, men jeg vil tro det? Isåfall skal jeg prøve på nybilen når jeg får tid om noen uker. :)

Om det gjør at vannet beader på filten i en dag etter påføring så er det verdt det for meg. :)

Syns ikke BareBones/Undercarriage holder så alt for lenge heller, men det ser dritbra ut etter påføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...