Gå til innhold

Turtle wax refine and shine clay bar kit


LLH

Recommended Posts

Prater vi om turtle wax her da? hmm.. Nappa nå med meg et sånt kit fra turtle i ren nysgjerrighet, også var det jo ikke såå allerværst priset heller :) Nytt dette året såvidt jeg vet. Også tenkte jeg, at siden de har lansert ett sånn type produkt, så kansje de har fått det til.. Hvor feil man kan ta..

Mener settet kosta 199kr på mekonomen, mao, en hundrings billigre en meguiars sitt kit. Turtle sitt kitt inneholder 100gram blå/grå clay, en "zip bag" til og ha clay i når du er ferdig, og lube, som forøvrig er blank

CIMG0561.jpg

Starta med en og bruke 0.7 liter med prickbort på den lille hondaen min, ettefulgt av en bøtte med en noe sterk blanding med nxt såpe kombinert med waschpudel. Så mye asfalt var det ikke igjen :D Det som da sto igjen var piggstøv og ymse anna forurensing.

Spraya på lube og ble forundret over hvor lite glid det egentlig ble med mengden jeg normalt sett bruker, altså jeg går rundt hele bilen med luben som er med i et meguiars kit. Så med samme mengde lube som normalt, ble det en "seig" opplevelse. Økte menden lube og da skjedde det ting. Den er er mere aggresiv enn meguiars sitt kit tør jeg påstå, Jeg tok piggstøv jeg ga opp meg megs sitt kit, sammtidlig så øker agresiviteten vesentlig jo tørrere det blir, noe det blir veldig fort..

Luben tørker jo fa.. meg før du rekker og snu deg rundt(20grader i skyggen) Noe som jeg mener er for dårlig. Normalt sett så klarer man jo og tørke etter seg med en MF, mens luben enda er flytende. Det rekker du ikke med denne.. Så nå i ettertid sitter jeg og smaker på ordet shine...

Fikk tatt taket, en side, og panseret, da var det 1cm lube igjen på den 0.5 liter store flaska. Da prøvde jeg meguiars sin siste quik detailer. Det likte ikke clayen noe særlig, gikk så smått i oppløsning. På med vann sammen med resten som var med lube. Det funka likeså godt som ren lube. Men med bedre og lengre glid/jobbe tid :)

Ferdig, hele bilen er grå..

CIMG0565.jpg

Jaja tenkte jeg, vaske må jeg da uansett. Frem med med bøtte, såpe og pudel.. Spyler først av bilen, i håp om at det ganske var fort gjort, det var det ikke.. Seansen som fulgte kan sammenlignes med og fjerne et TYKT lag autoglym SRP, som har stått for lenge.. :blink: Kan ikke huske at tørket quik detailer/lube var sååå vanskelig og ha med og gjøre.. Nei det er det ikke, megs qd tørker ikke på 10-15 minutter..(testet NÅ)

Så leser man bruksanvisningen :P Man skal da vitterlig ikke behøve og lese en bruksanvisning for og claye en bil :huh:

CIMG0566.jpg

punkt 4 er vesentlig..

Tanker

-aggresiv

-fillere i lube/clay? om det er det kan man jo si det er et alt i ett produkt :blink:

-funker mulig bedre med rent vann som lube, da blir den plutselig dyr sett mot løse claybars som er og få kjøpt.

-Vanskelig etter arbeid

-billig.

-bruker feil i henhold til bruksanvising. Men ikke med hva je annser som vanlig prosedyre ved claying..

Skulle vært artig og sett en swirl/ripe test med ordentlig lys.. +en runde kun med rent vann som lube..

Endret av LLH
  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turtle prøver henge seg med i markedet, men feiler litt?

vell gjennomført test, tyder jo på at Turtle har litt å forbedre seg på i forhold til "vår" clay som vi er kjent med. Turtle sin clay kan vel ikke sies å være brukervennlig for hvermansen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, men, som du sier det tørker utrolig fort syntes nå jeg. Tror rett og slett at det er hensikten. hm..

Test og test, har da prøvd den og kommet med noen tanker rundt åroduktet. Så får vi se om noen andre prøver den og kommer med flere meninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • Admins
truhaa

Også testet dette her og syntes det var bra, var noe uvanlig claylube med denne, men gjorde jobben bra her i allefall..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...