borgsol 0 Skrevet 26 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2010 Heisan! Er fersk på dette området, men har nå lest forumet til øynene har blitt både "store og blanke".. Utrolig hva som går å få til ser jeg. Mens jeg venter på at posten skal komme med det jeg har bestillt kan jeg jo legge ut noen "før"bilder. Kommer mere senere Det som er bestillt er følgende: Meguiar Scratch X Ver. 2.0 Ripefjerner 207ml. 67723 Meguiar Polish Applicator. Pk. 4 stk. 68621 Meguiar Quik Clay Detailing System 68767 Meguiar Nxt Gener. Car Wash 1,9 liter. 68768 Meguiar Vaskehanske i Mikrofiber. 67707 Meguiar Deep Crystal Paint Cleaner 473ml. 70905 Meguiar Deep Crystal Polish . 473 ml. 70906 Meguiar Deep Crystal Carnauba Wax . 473 ml. Men har nesten fått ett lite "problem".. Etter jeg bestilte diss varene gikk jeg å kjøpte meg en poleringsmaskin(roterende) til 500,- Er amatør så det får duge enn så lenge, men skjønner at jeg må ha andre produkter enn det jeg har bestillt.. Tar gjerne imot tips til hva slags pads osv jeg bør bruke når dere har sett bildene. Klarer nok ikke å det 100%, men det kan iallefall bli bedre enn det er nå Gobilen Panser Panser Forskjerm Ser ut som den har vært fettbelagt med ett eller annet og noen har dratt fingrene over Forskjerm Panser Panser Kommer bilder av resten av bilen senere. Og som sagt, tips tas imot med takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 26 Juni, 2010 Admins Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2010 Kan jo kjøre på med 3M polisher + 3M pads, kjøper du serien med grønn, gul og blå + pads i samme farge (+ orange pads) så har du det du trenger og de er veldig lett å forstå bruken av... Alternativt er Scholl, s17 + s40 er gode saker, samt s03 + s30 m tilhørende pads (orange + blå + sort) Strøken Bimmer da, 7 serien er spess grom i alle utgaver den har kommet i syntes jeg... Samt velkommen inn her Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borgsol 0 Skrevet 26 Juni, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2010 Kan jo kjøre på med 3M polisher + 3M pads, kjøper du serien med grønn, gul og blå + pads i samme farge (+ orange pads) så har du det du trenger og de er veldig lett å forstå bruken av... Alternativt er Scholl, s17 + s40 er gode saker, samt s03 + s30 m tilhørende pads (orange + blå + sort) Strøken Bimmer da, 7 serien er spess grom i alle utgaver den har kommet i syntes jeg... Samt velkommen inn her Takker for det truhaa! Takker for forslag..kommer til å bli kjøpt inn. Selv om jeg har lest hva folk har brukt i andre tråder så blir det fort at man "ikke ser skogen for bare trær" til slutt, så da syns jeg det kan være greit å få svar i min egen tråd her..blir litt lettere å forholde seg til ting da. Hvor bør jeg handle det fra synes du? Ser strøken ut på første bilde kanskje..men er som sagt en del striper, swirls og rustflekker på den, men den er ett godt utgangspunkt. Har en til E23 728ia 80' som for tiden står nedplukket..alltid vært svak for de litt eldre 7'erne Må bare få legge til at detter er ett utrolig inspirerende forum! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borgsol 0 Skrevet 27 Juni, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27 Juni, 2010 Ja da har man bestillt nye ting ettersom poleringsmaskin ble innkjøpt. Skal bli spennende å prøve seg iallefall..litt prestasjonsangst i tillegg Følgende er bestillt: 3M 133mm Polishing Pad, Orange 3M 150mm Polishing Pad, Gul 3M 150mm Rubbing Pad, grønn 3M 150mm Ultrafina SE Høyglans poleringspad, blå 3M Perfect-It Extra Fine Compound 1L 3M Perfect-It Fast Cut Plus rubbing 1L 3M Perfect-It Ultrafina SE 1L Noen her som har efaring med disse produktene? Har fått dilla tror jeg..vasker og gnikker og gnur på steder jeg aldri tenkte på tidligere..men er jo gøy at vite at ting er på stell iallefall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 27 Juni, 2010 Admins Rapporter Share Skrevet 27 Juni, 2010 3M serien er lett å forstå den... er du usikker så skal du alltid starte med det minst aggresive først, og dvs 3M gul + gul pad, tar ikke det nok, så er det over på 3M gul + orange pad, ikke bra nok så er det på 3M grønn + grønn pad... skulle ikke det være nok så er det 3M grønn + ullpads, men da har du ille med riper i lakken din.. Normalt så syntes jeg ikke 3M sin gule + gul pad tar noe spess, den fresher opp lakken ja, men du må ofte på orange pad sammen med gul for å få litt cut.. Må du opp på feks grønn serie, så må du ofte jobbe deg nedover igjen på skalaen for å få fjernet eventuelle hologrammer og microswirls, grønn, gul, blå serie med tilhørende pads. 3M serien er noe som heter nondiminishing så de trenger du ikke jobbe nedover med farta på maskinen, de bare avslutter du på korrigeringsfarta, 1800rpm +/- Så det å sette ned fart og jobbe lenger med de er ikke noe poeng, og kan etterlate mer microswirls en normalt da mye polish tar grøvere på lavere fart Ellers er lakken også en faktor mht hva du trenger å bruke, derfor skal en huske "minst aggresive kombinasjonen testes først" da slipper du å lage merarbeid og ekstra runder med mildere kombinasjoner for å få det bra... Husk godt med lys og en kontrollspray som fjerner oljer etter polishen slik at du ser at du får fjernet riper og ikke bare metta de med oljer Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borgsol 0 Skrevet 27 Juni, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27 Juni, 2010 (endret) 3M serien er lett å forstå den... er du usikker så skal du alltid starte med det minst aggresive først, og dvs 3M gul + gul pad, tar ikke det nok, så er det over på 3M gul + orange pad, ikke bra nok så er det på 3M grønn + grønn pad... skulle ikke det være nok så er det 3M grønn + ullpads, men da har du ille med riper i lakken din.. Normalt så syntes jeg ikke 3M sin gule + gul pad tar noe spess, den fresher opp lakken ja, men du må ofte på orange pad sammen med gul for å få litt cut.. Må du opp på feks grønn serie, så må du ofte jobbe deg nedover igjen på skalaen for å få fjernet eventuelle hologrammer og microswirls, grønn, gul, blå serie med tilhørende pads. 3M serien er noe som heter nondiminishing så de trenger du ikke jobbe nedover med farta på maskinen, de bare avslutter du på korrigeringsfarta, 1800rpm +/- Så det å sette ned fart og jobbe lenger med de er ikke noe poeng, og kan etterlate mer microswirls en normalt da mye polish tar grøvere på lavere fart Ellers er lakken også en faktor mht hva du trenger å bruke, derfor skal en huske "minst aggresive kombinasjonen testes først" da slipper du å lage merarbeid og ekstra runder med mildere kombinasjoner for å få det bra... Husk godt med lys og en kontrollspray som fjerner oljer etter polishen slik at du ser at du får fjernet riper og ikke bare metta de med oljer Takker for at du tok deg tid til en så fin forklaring! Bra du nevnte det med farta..har nesten nettopp sittet og lest om fartsregulering under arbeidet. Er kontrollspray noe av det samme som en "wipe off"? Ikke alle deler av bilen som er like ille så kommer kanskje til å bruke forskjellige kombinasjoner. Det jeg da lurer på er om jeg uansett skal gå over hele bilen med med den fineste kombinasjonen til slutt? Dumt spørsmål sikkert..men spør heller enn å gjøre noe dumt.. En ting til mens jeg kommer på det..skal maskina stanse helt før jeg løfter den vekk fra bilen? Endret 27 Juni, 2010 av borgsol Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 28 Juni, 2010 Admins Rapporter Share Skrevet 28 Juni, 2010 Kontrollspray er det samme som wipe off/down ja.. kontrollspray er egen fra 3M det, alt er å blande seg en selv Du skal gå over hele bilen med den fineste komboen til slutt.. Maskinene stopper du på panelet, dvs den har stanset før du løfter den vekk, men den "regelen" der er det mange som ikke følger når de er på bil nr 3 og oppover, da løfter mange bare maskinen opp i det de slipper fartsknapp Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.