Gå til innhold

Sort 2001 Silverado(25-27/6.2010)


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Noen før bilder her etter 7dl prickbort(2runder) og 100kr i vaskehallen. Prickborten gjorde pynte/vindaviseren på panseret helt hvit og skjoldete.Fikk panikk og var på vei til Tess, men stoppa 100m før og gikk inn til mr.Skomsø,Daglig leder på Åndalsnes bilskadesenter.

Han ba meg kjøre bilen til porten, og kjørte en liten grønn pad og grønn 3m flaske over en liten del av det, og heldigvis virket det!Sa takk for hjelpen og dro lykkelig hjem igjen :)

Noen få før bilder.Setter igang i natt eller tidlig i morgen, så har noen tips som kan hjelpe meg

på akkurat sånn lakk så er det bare å si fra ;) Har satt meg tid til 12-15 timer maskinpolering i morgen og få på voks innen søndag ettermiddag.

001-14.jpg

Skummelt for en fersking ;)

002-12.jpg

Bilen er full av vaskeriper/swirls.

003-8.jpg

Og litt dypere riper/rds og deler av hjulbuer nesten uten lakk.

004-8.jpg

Ellers fant jeg en plass med ett stykke chrome flasset av ved lyktene.Ikke værst tilstand igrunn.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en slik for noen uker siden:

-tørr lakk som suger til seg olje, jeg brukte litt ekstra polish for å få lengre kjøretid

-demonter vindavviser, sitter med noen få skruer under panseret

-mykt stål på taket, tåler lite varme og lite press før det gir etter og blir vondt å jobbe på

-blir utrolig glatt og candyglossete lakk når du får jobbet litt på lakken, en drøm å legge lsp på denne

-medium+ lakk, hologramfritt med light cutting og menzerna sip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg tok en slik for noen uker siden:

-tørr lakk som suger til seg olje, jeg brukte litt ekstra polish for å få lengre kjøretid

-demonter vindavviser, sitter med noen få skruer under panseret

-mykt stål på taket, tåler lite varme og lite press før det gir etter og blir vondt å jobbe på

-blir utrolig glatt og candyglossete lakk når du får jobbet litt på lakken, en drøm å legge lsp på denne

-medium+ lakk, hologramfritt med light cutting og menzerna sip

Takk for gode tips :) Skal ta av den vindaviseren ja. Har Sholl jeg.Prøve S17 og gul Sholl spider pad først :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

Håper for din del at det ikke er samme lakken som på Silveradoen jeg tok for litt siden, den var ikke lett å ha med å gjøre iaff.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/5678-chevrolet-silveradosvart-blank-98-99mod/page__pid__124020__st__0&#entry124020

Har tatt noen Chevrolet suburban/silverado/tahoe i svart blank av farge, og alle har vært vanskelige å få bra, mulig det er annen lakk på det "nye" karosseriet som du skal igang med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld for trådkidnappingen hmsilset, men er det noen som vet om det er samme (mulig vanskelige) lakk på en Hummer H3 med sort blank lakk? "Svoger" kjører en slik en, og vi skal prøve oss på denne sammen en av de kommende helgene..

Greit å vite om det er et håpløst prosjekt best overlatt til proffene før vi amatørene starter med noe vi ikke kan få fint/fullføre :blink:

JonA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Unnskyld for trådkidnappingen hmsilset, men er det noen som vet om det er samme (mulig vanskelige) lakk på en Hummer H3 med sort blank lakk? "Svoger" kjører en slik en, og vi skal prøve oss på denne sammen en av de kommende helgene..

Greit å vite om det er et håpløst prosjekt best overlatt til proffene før vi amatørene starter med noe vi ikke kan få fint/fullføre :blink:

JonA

Avsluttes jobben med DA så tror jeg ikke noen lakker er vanskelig om den ikke er veldig myk eller har mye hologrammer. Drar å begynner nå jeg.Bøttevask og clay.Kommer med meninger om lakken senere i dag.

Hørte om Hummer H1 en gang, men er ikke mye info om disse bilene her..

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Tar meg en pause etter 7 timer. Flexen gikk varm akkurat halvveis. Har prøvd det meste nå, og ser ut til at ull går best på denne.Men er litt metta av produkt, så spraya på vann og kjørte den på 6000rpm og børste etterpå, så satser på at den fungerer rett igjen :) Tror det kan bli min beste jobb hittil med tanke på størrelse på bilen ;) Bilen skal selges i morgen som sagt, men rekker en del maskinarbeid til i kveld.Tror at 25-35 timer på vask og maskinarbeid hadde vært nok, men det har jeg ikke..

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Så var bilen ferdig.Rakk en god del på 20 timer.Fikk bort en god del riper, men glemte å sjekke holos.Altså ta wipedown :P Men så bra ut ute i sola, og gikk jo over med Sholl S40 og da etter all den grove maskinpoleringa. Forteller litt med bilder.

001-14.jpg

Bruker denne fra turtle vax inni dører fordi den ikke tar så mye vann.

002-12.jpg

Bilen har egen prickbort holder jo :)

003-8.jpg

Fikk den såvidt inn til vaskehallen.

6 m lang og 2m bred..

004-8.jpg

Kjører de 200 meterne tilbake saakte.

005-8.jpg

Spyling i tilfelle det er noe sand etter rallyturen.

006-8.jpg

007-7.jpg

008-8.jpg

009-8.jpg

010-6.jpg

Så er bilen helt ren.Se om det finnes noen vaskeriper da ;)

011-6.jpg

012-5.jpg

013-6.jpg

015-7.jpg

016-6.jpg

017-8.jpg

Maskerer litt.

018-7.jpg

Tenkte å ta plasten først.3000rpm for det meste.

019-3.jpg

Tålte ikke avfetning denne.

020-5.jpg

021-4.jpg

022-6.jpg

023-5.jpg

024-6.jpg

Prøver meg litt med gul sholl,S17 og S03+.Fungerer ikke så mye som jeg vil, men det går jo.

025-4.jpg

Prøver ull, og det likte jeg.

026-5.jpg

027-5.jpg

028-4.jpg

Litt hologram.

032-6.jpg

033-5.jpg

034-5.jpg

På andre halvdelen går maskina varm ofte, og jeg tror det er fordi ullpaden tar hardt og er metta.Vasker den og

prøver på igjen, men den hopper fort.Går derfor over til gul sholl(spider) pad igjen.

035-4.jpg

Slappe av.

036-3.jpg

038-3.jpg

039-4.jpg

Tar frem litt holo dødare og skal få opp glansen.

040-3.jpg

043-3.jpg

Friske opp plasten litt.

044-3.jpg

Denne plasten ble også litt rar av prickbort.

045-4.jpg

Ice ice baby.

046-5.jpg

047-4.jpg

Buker den på dekka også, men ikke noe særlig til det.Måtte bare prøve.

049-3.jpg

050-3.jpg

Bruker denne inni hjulbuer.

051-2.jpg

Må ha ett lag på panseret.Ikke nødvendig, bare ren avhengighet.

052-3.jpg

053-2.jpg

054-3.jpg

Så er jobben gjort.Gjorde litt innvendig også, men ikke noe vi kan lære av her :)

055-1.jpg

056-1.jpg

Gjorde ikke noe særlig med stigtrinna.Skulle hatt noen timer til det.

057.jpg

059-2.jpg

060-1.jpg

061-2.jpg

062-2.jpg

063-2.jpg

Brukte ikke voks på felger.Veldig lette å gjøre ren og tøff i matt svart!

066-1.jpg

067-1.jpg

Mange dype riper..Må vel våtslipes eller lakkes sånt..

068-1.jpg

070-1.jpg

071-1.jpg

072-1.jpg

073-1.jpg

074-1.jpg

075.jpg

076-1.jpg

077-1.jpg

078.jpg

079-1.jpg

080.jpg

Swissvax Shield er bare fantastisk!Blir aldri lei av den, og helt utrolig lett å jobbe med.

085-1.jpg

091.jpg

  • DCN Poeng 2

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit den var bra matt.

Dette må være hakket nyere modell ser jeg, ettersom den har vanlige dører bak og helt annet tak enn på den jeg tok. Der var taket uten former, så helt annerledes.

Helt annen plast må være og, fikk ingen slike merker når jeg brukte PB :o

Du brukte ikke noe på plasten rundt planet, eller var den slik matt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Bra jobba Hans Martin.Fortjener ferie nå.

Takk! Fikk 2 nye oppdrag med en gang, men vet ikke om jeg orker enda.. :) synes sånne biler blir for store på ei helg,hehe.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Shit den var bra matt.

Dette må være hakket nyere modell ser jeg, ettersom den har vanlige dører bak og helt annet tak enn på den jeg tok. Der var taket uten former, så helt annerledes.

Helt annen plast må være og, fikk ingen slike merker når jeg brukte PB :o

Du brukte ikke noe på plasten rundt planet, eller var den slik matt?

Plasten var ganske ok synes jeg.Kun spyla plasten nedi planet, men oppå langs sidene brukte jeg Ice :) Første gangen jeg har sett at prickbort reagerer sånn.Måtte gå over med omtrent alt jeg hadde for å få det ganske pent.black armor eller hva det heter, og til slutt nanospray.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Så lenge lakken er kompis så er det greit med litt extra.

En som ringte og ville ha polert opp en nyere silverado nå Arne :o Denne skal ha lakk som ikke er så værst da(utenom noen lakkflekker fra spray). Håper på litt S17+ og masse S40 på denne :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Bra jobbet HM.. Ble blank og fin denne:-)

Hvis du nå tar betalingen fra 1,5 jobb, drar på elkjøp og investerer i et speilreflekskamera så blir jeg en glad mann og det kommer du også til å bli.. Det eneste du ikke kommer til å skjønne er hvorfor du ikke gjorde akkurat det tidligere. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Bra jobbet HM.. Ble blank og fin denne:-)

Hvis du nå tar betalingen fra 1,5 jobb, drar på elkjøp og investerer i et speilreflekskamera så blir jeg en glad mann og det kommer du også til å bli.. Det eneste du ikke kommer til å skjønne er hvorfor du ikke gjorde akkurat det tidligere. ;)

Takk :) Det er vel på tide å skaffe ett skikkelig kamera ja.Begynner å få til litt nå, så trenger ikke gjemme meg bak dårlige bilder ;)

Skal se hva jeg klarer å skrape sammen av kroner, men blir nok ett par jobber til med dette kameraet om jeg ikke får lånt bedre.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut til å bli ganske så blankt dette Hans Martin. Flott jobb.

Må si meg enig at det hadde gjort seg med et litt bedre kamera, gjør mye for opplevelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...