Gå til innhold

Voksprodukt


Knarvik

Recommended Posts

Hei,

Jeg er ganske ny innen bilpleie. Har gjort noen jobber med DA maskin og 1-2-3 Megs serien. Resultatet har vært bra, men holdbarheten har ikke vært helt topp syns jeg.

Er det voks (steg 3) som bør byttes ut da? Kan noen komme med tips på hva jeg bør kjøpe og hvor? Pris rundt 500,- ?

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det holdbarhet du er ute etter burde du gå for swissvax shield,denne la jeg igår på en landcruiser å den er forbløffende bra,koster tusen lappen men til gjengjeld så har du den lenge om du ikke skal bruke den til glidemiddel;)

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre alternativer er som "alltid" Meguiars #16 og Collinite 915 (og 476). Disse er billige men sikkert ikke like lette å jobbe med som Swissvax Shield.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SV Shield (999,-), MG #16 (ca 10 dollar + frakt fra eBay), Coll (et par ti-dollar sedler fra ebay det også), natty rød / hvit /blå (under 300,- her i Norge). Ellers har du Meguiars #21 som godkjemi.com selger nå til en meget bra pris - jeg har en 12oz flaske som fortsatt er halv-full etter å ha lagt tilsammen 14 lag på syv biler (og har da igjen 20oz i en 32oz-dunk... én boks #16 holder også til haugevis av biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det holdbarhet du er ute etter burde du gå for swissvax shield,denne la jeg igår på en landcruiser å den er forbløffende bra,koster tusen lappen men til gjengjeld så har du den lenge om du ikke skal bruke den til glidemiddel;)

Takk for svar. Scandicshine fører vel den? Og den er bra på svarte biler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swissvax voks er bra på alt det, bortsett fra på brødskiva :) Kan tipse deg om Natty Blue som blir meget bra på mørke lakkfarger og har meget god holdbarhet den også.

edit: må ikke glemme DodoJuice - 2-3 måneder holdbarhet, litt lengre på Pro-versjonene. Ekstrem beading ihvertfall på Blue Velvet Pro.

Endret av Essiek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer. Er en sealer så den varer mye lengre enn en voks. Blir mye blankere, men man får ikke den samme dybden som med en voks. Dessuten er det sheeting av vann som er "hovedfokus" til en sealer (dvs vannet renner av bilen) kontra "beading" til en voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer. Er en sealer så den varer mye lengre enn en voks. Blir mye blankere, men man får ikke den samme dybden som med en voks. Dessuten er det sheeting av vann som er "hovedfokus" til en sealer (dvs vannet renner av bilen) kontra "beading" til en voks.

Takk. Er Steg 1-2 (Megs) og avslutte med M2116 en god kombinasjon? Har disse produktene bortsett fra M2116 så vil gjerne bruke de, og har vært godt fornøyd med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaskarm

Ja, man må ikke glemme Dodo Juice. Har både Purple Haze og Rainforest Rub i samlinga mi.

Ser Shield ofte blir anbefalt, og den har jeg også stor tro på. Selv sverger jeg til Swissvax Onyx. Ser fantastisk bra ut. Dessuten er den drit enkel å jobbe med og ta av:-)

Men frister selvsagt å prøve noen av de dyrere voksene til Swissvax da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Er Steg 1-2 (Megs) og avslutte med M2116 en god kombinasjon? Har disse produktene bortsett fra M2116 så vil gjerne bruke de, og har vært godt fornøyd med de.

Skal være bra det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...