Gå til innhold

Rød subaru 98 mod.Bare noen få bilder.19/6.2010


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

I dag ble det for lite bilder.Panseret måtte jeg bruke roterende med gul sholl pad og sholl s03+. Var så mye dype riper på panseret, så eieren vil nok at jeg går grundigere til verks neste år. Ellers på bilen så brukte jeg Flex DA med blå og orange Sholl pad.S17 var akkurat nok, og jeg kjørte på trinn 3 nesten hele tiden.S40 på hele bilen til slutt såklart ;)

Dette er en bil som visst nok har blitt vasket kun 2 ganger i året siden 1999.Heldigvis er det bare 2 måneder siden dama som bruker bilen mest vaska den og har polert bilen med Turtle wax.Den kan ikke ha vært dårlig, for den beada bra. Er den letteste vakejobben hittil.Kun prickbort og vannslange rett på, bøttevask og deretter clay.Var ingen plass clayen hang noe særlig, så for å være så sjeldent vaska, gikk jobben veldig lett.Prøvde en mørk grønn chenille mitt fra turtle wax.Helt ok, men blir ikke så mye vann i den som den gode grønne hos scandicshine.

Tok kun før bilde av testområdet...Værste plassen på bilen. Glemte jammen etterbilde.Fikk ikke vekk alt av dette, men resten av bilen klarte jeg det godt. Lærte noe viktig i dag.Nemmelig at om ikke rds går vekk etter litt jobb, så jobb videre,hehe.Tok mange riper eieren viste meg etter wipedown.hadde på en dråpe med S17 og jobba med det punktet, og jammen forsvant nesten alt som var! Altså, med DA har jeg for vane å være forsiktig som med roterende.Det er ikke nødvendig.Bare å peise på lenge på samme punkt.

Avslutta med Swissvax Shield.Eieren pførte voks på siste halvdel av bilen.Skulle lært han litt mere først, for det lå voks i alle gliper og alt for tjukt på.Men pytt pytt.Har til mange biler enda.

Litt dårlige bilder, men fikk da ett par med beading ;)

001-14.jpg

002-12.jpg

005-8.jpg

006-8.jpg'

007-7.jpg

008-8.jpg

009-8.jpg

010-6.jpg

011-6.jpg

vel, da er jeg ferdig med nesten alle småjobbene jeg har tatt på meg :) Gleder meg til å stige i gradene etter ferien! Ikke bare peise på med DA, selv om jeg har lært noe hver eneste gang.

Endret av hmsilset
  • DCN Poeng 1

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
hmsilset

Trodde jeg skulle polere bil i dag, men var visst i morgen det.vasket 2 biler når jeg først var der :)subaruen har ikke blitt vasket siden jeg gjorde det i mai i fjor :P Brukte 2 timer på den.

001.jpg

002.jpg

003.jpg

004.jpg

005.jpg

006.jpg

007.jpg

008.jpg

009.jpg

010.jpg

011.jpg

012.jpg

013.jpg

014.jpg

015.jpg

016.jpg

017.jpg

018.jpg

019.jpg

020.jpg

021.jpg

022.jpg

023.jpg

024.jpg

025.jpg

026.jpg

027.jpg

028.jpg

029.jpg

030.jpg

031.jpg

032.jpg

033.jpg

034.jpg

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Glad i store bobler? :P Ble fin og ren hvertfall.

Boblen var liten da, men fin :) joda.Ble ikke helt ren under kanalene, men overrasket over hvor lett bilen ble ren etter 11 mnd uten vask ellers.derfor jeg la ut bildene.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Ble flott det der :) Men har bilen virkelig ikke blitt vasket på et år :o ?

Nope :) Og den var like lett å vaske sist.Da var det gått 8 mnd omtrent tror jeg.Og jeg spyla den ren bare med høytrykk og prickbort den gangen.Vasker såklart videre, men det satt lite igjen på lakken etter en tier på selvvasken.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Imponerende! I forhold til hvor mye skitt det var, regner jeg med at bilen ikke har blitt kjørt så mye med, ihvertfall ikke i regnvær :)

Bilen blir kun kjørt nesten dagelig året rundt igjennom 14km tunnel og ikke særlig fine veier 2 mil til :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_Aa

Oi, daså...Da er det vel kanskje det er sånn at skitten kommer til et grensepunkt, hvor det ikke legger seg noe mer på lakken. :huh:

Er ihvertfall ikke noe jeg har lyst til å teste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...