Gå til innhold

Nilfisk hos Bilxtra - funker den ?


mawrick

Recommended Posts

Noen som har noe erfaring med HT vaskeren bilxtra selger til 999?,

Hvor får man evt kjøpt foam lance som passer på denne.

Noen formening om kvalitet på disse vaskerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har modellen over (c120) og den funker bra til bilvask når det gjelder trykk og vannmengde. Savner større hjul, lengre slange og mykere slange.

Den orginale skumkanonen fra Nilfisk er ikke verdt pappen den er emballert i, så dropp den.

Koblingen er som andre nevner Kew/Alto ettersom Nilfisk heter Nilfisk Alto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en C110.3. Den er helt "grei". Leverer ganske lite vann, men den fungerer. Å bruke den med skumkanon fra SS er uproblematisk (koblingen lekker litt slik at det drypper litt, men det er ikke noe problem slik jeg ser det). Det er alu-pumpe på disse, og ser ut til å fungere greit.

Slangen er alt for kort, men maskinen er veldig lett og går derfor i det minste an å flytte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ikke prøvd de billigste fra Nilfisk men HT fra dem er generelt knall bra saker som holder lenge, og har bedre kvalitet enn mye av det andre som er på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joakim-G_R

Har også sett på den, men syns den ser litt "pinglete" ut.. Har idag en Kärcher jeg er fornøyd med, men den er litt liten. En sånn "koffert"sak, på et par år. Men syns det kunne vært lenger slange!

Ser ut som Kärcher RX er veien å gå, sjekk 50/50'en her! :Phttp://www.karcher.de/no/startpage.htm

Hvordan er de Alto/Nilfisk'ene med "rulle" ? Og hvor får man det billigst? 5-6 000 kr er liksom, "litt mye"..

Endret av Joakim-G_R
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også sett på den, men syns den ser litt "pinglete" ut.. Har idag en Kärcher jeg er fornøyd med, men den er litt liten. En sånn "koffert"sak, på et par år. Men syns det kunne vært lenger slange!

Ser ut som Kärcher RX er veien å gå, sjekk 50/50'en her! :Phttp://www.karcher.de/no/startpage.htm

Hvordan er de Alto/Nilfisk'ene med "rulle" ? Og hvor får man det billigst? 5-6 000 kr er liksom, "litt mye"..

Slangetrommel du mener? 130bar ligger på 2690 og 140bar på 2990 hos monter. På 130 bar får du med noe ekstrautstyr(terassevasker, kloakkrenser og autobørste). Har 130bar her, men byttet ut slanget til stålarmert. Fiberarmert er noe herk.

Ut ifra de 50/50 der ja, så velger du lett karcher'n :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, svarer seg vel sikkert å legge noe mere penger i det.

Noen som har peiling på hvilken foam lance som fungerer på "Sthil" sine HT vaskere (har tilgang til en kraftig Sthil vasker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, svarer seg vel sikkert å legge noe mere penger i det.

Noen som har peiling på hvilken foam lance som fungerer på "Sthil" sine HT vaskere (har tilgang til en kraftig Sthil vasker).

Kew/alto det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iumentum

Har 130bar her, men byttet ut slanget til stålarmert. Fiberarmert er noe herk.

Hvor kjøpte du slangen, og hva kostet den? Har en slange som lekker...

Endret av iumentum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den på monter, men siden jeg jobber der så fikk jeg den endel billigere. Koster nok en 5-700 tror jeg. Foma 747 som mange her liker blir levert med stålarmert slange, så er gjerne lurere å kjøpe den? Ligger på samme prisnivå som 140 bar til nilfisk.

Endret av johnsta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...