Gå til innhold

Hvordan unngå skjolder når man renser seter osv.


Chris-520e39

Recommended Posts

Chris-520e39

Hei!

Prøvde for et par dager DP interior Cleaner på midtarmletet (bak) i bilen min. Resultatet ble knallbra og fikk absolutt ingen skjolder :) Dette kanskje mye fordi jeg renset hele midtarmlenet. Men så, jeg ønsket å fjerne en stygg flekk jeg har på passasjersetet og gikk frem på samme måte. Sprayet på, gnei det litt utover og jobbet det inn med en børste. Deretter fjernet jeg overflødig cleaner med en klut.

Etter ca en halvtime var det tørket helt bort, men det er skjolder dessverre. Må jeg rense absolutt HELE setet, eller er det noe jeg kan gjøre for å fjerne de skjoldene?

Chris :D

Endret av Chris-520e39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Okay, faen :P Jaja, det blir pent i hvertfall! Må vel fort frem og maskere litt for å ikke fylle hele bilen med cleaner :P Men spruteflasken til DP Interior Cleaner spruter veldig konsentrert, kan jeg stille dette på noen måte eller må jeg helle litt over i en annen flaske? Blir drøyt å sprute ned hele setet med en så konsentrert stråle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja hele setet må taes da.. punkt fjerning av flekker på gamle seter er ikke lett...blir for dvs altid en forskjell i fargen da

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Bare og skru på den tuten helt i enden? Jeg får like konsentrert, men kanskje jeg ikke trykker hardt nok? Det er vel ingen andre justeringer, så da er det vel noe jeg gjør feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Okay, da skal jeg prøve det i morgen, hvis jeg får tid ;) Takk for tips, resultater kommer :)

EDIT: Fikk det til nå :) Så da blir det (forhåpentligvis) rensing av passasjersete i morgen ;) Noen tips til hvordan jeg kan unngå Interior Clean i hele bilen? Tepper over midtkonsoll og lignende er kanskje en ide?

Endret av Chris-520e39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

For å så gni det utover? Er riimelig skitne seter, så trenger nok litt cleaner for å få de rene.

EDIT: Da var jobben gjort! Brukte vel ca 1,5 time på 2 forseter + begge nakkeputene. Sprutet over setene med sprayen og jobbet det inn med en grov klut. De værre flekkene tok jeg med en børste, funka knall :) Deretter var det bare å tørke over med en ren klut og vente til det tørket. Gikk over begge setene med støvsuger både før og etter behandlingen. Må si jeg er knallfornøyd, grå og slitne seter ble sorte og flekkfrie! Dp Interior Cleaner, blir nok en til på neste bestilling! Anbefales!

En rimelig nasty flekk som gikk fra nesten toppen av setet og ned.

post-145-1213700765_thumb.jpg

Bærer preg av tiden, men det skal snart forandres!

post-145-1213700781_thumb.jpg

Nakkeputer, ingen tvil om hvem av de som er behandlet :)

post-145-1213700787_thumb.jpg

Ferdig! Var litt skjolder, men da var det bare å gå over akkurat der hvor dette befant seg.

post-145-1213700793_thumb.jpg

Chris :D (skjønner ikke hvorfor det bildet dukker opp under her, men det er FØR behandling)

post-145-1213700774_thumb.jpg

Endret av Chris-520e39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Fare for at jeg handler på kiwi ja :P Skal sies at jeg brukte en remapose også! Jeg er personlig veldig fornøyd, så blir baksetet om ikke så lenge, men det er en litt større jobb! Forøvrig håper jeg Chemical Guys Leather scent odor eliminator kan fjerne "hubbabubba"-lukten DP interior Cleaner legger igjen! Så den er i bestilling nå, sammen med clay og clay lube!

Takk for tilbakemeldinger :)

Chris ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Supert å høre! Tror Aleksander la inn en bestilling for oss to i går, så da sendes det vel forhåpentligvis i dag :) Kan ikke akkurat si jeg digger bananlukten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Okay, den er nok til meg skal du se! Gjør ikke noe om den ettersendes, hvis det ikke er noe stress for deg :) Når jeg clayer, MÅ jeg polere etterpå eller kan jeg nøye meg med voks? Er ikke så veldig mange urenheter men tror det er litt å hente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...