AudiRS2 50 Skrevet 15 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 15 Juni, 2010 (endret) Hei, Som overskriften sier så kunne jeg tenkt meg en oversikt over folks beste 1-stegskomboer, og gjerne da hvilken maskin, fremgangsmåte, pad of polish som blir brukt. Gjerne også flere hvis dere har avhengig av biltype. For min del så har jeg stort sett bare tatt Audi, og der er det for meg MG #83 på hvis Sonus pad som har fungert bra. Sprer på 800rmp, 4-5 pass med moderat trykk på 1600-1700rpm før jeg avslutte med 2 pass på med maskinvekt på 1200rpm. Kom gjerne med flere tips og resulteter. Endret 15 Juni, 2010 av AudiRS2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Gunnar 151 Skrevet 15 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 15 Juni, 2010 (endret) Hei, Som overskriften sier så kunne jeg tenkt meg en oversikt over folks beste 1-stegskomboer, og gjerne da hvilken maskin, fremgangsmåte, pad of polish som blir brukt. Gjerne også flere hvis dere har avhengig av biltype. For min del så har jeg stort sett bare tatt Audi, og der er det for meg MG #83 på hvis Sonus pad som har fungert bra. Sprer på 800rmp, 4-5 pass med moderat trykk på 1600-1700rpm før jeg avslutte med 2 pass på med maskinvekt på 1200rpm. Kom gjerne med flere tips og resulteter. Min favoritt på 1-stegs er Scholl S30+ på Orange Scholl. Har Flex maskin. Spre på 1100, så opp på ca 1500 et par pass, videre til ca 2000, og så mange pass som er nødvendig, typisk 4-5 pass. Pleier å avlslutte bra der, evt juvelere litt uten press på lavere rpm. Holder ikke de er det fram med Flex DA og S40 eller SV CFP. Evt. bruke 3M UFSE. edit: rettet 900 til 1100 som er laveste på Flex. Endret 15 Juni, 2010 av Ole Gunnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 15 Juni, 2010 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 15 Juni, 2010 Scholl S30+ på orange Scholl pad.. Tar godt med vaskeriper og gjør det blankt.. Spre på 600rpm, 1500 rpm 2 pass, 2000 rpm 3-4 pass og ned på ett pass på 1100rpm funker bra for meg.. Obs Ole Gunnar, Flex maskinen starter på 1100 rpm Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisV 14 Skrevet 15 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 15 Juni, 2010 Støtter opp under orange scholl og scholl s30+. Konge kombo Siter Volvo S60 D5 Volvo 242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Gunnar 151 Skrevet 15 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 15 Juni, 2010 Obs Ole Gunnar, Flex maskinen starter på 1100 rpm Ja selvfølgelig har du rett B. Litt kortslutning i toppen hos meg nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenHamre 99 Skrevet 15 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 15 Juni, 2010 S30 på orange, eller S17 på sort Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kleiv 23 Skrevet 15 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 15 Juni, 2010 Nylig oppdaget Scholl S30+ og ble frelst. Sammen med Scholl orange pad utføres mirakler Prøvde også S30+ med gul Megs pad og de jobbet godt sammen, kanskje ikke fullt så effektiv som med orange. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeo 112 Skrevet 15 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 15 Juni, 2010 s30 på orange scholl, eller gul megs. Eller PO85RD på samme kombo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 16 Juni, 2010 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 16 Juni, 2010 Meguiar's D151 med soft buff polishpute. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belle 739 Skrevet 16 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 Juni, 2010 Definitivt S30+ på orange scholl! Ikke mye som avslutter like bra som den komboen Siter LKBDetailing på FacebookLKBDetailing hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 16 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 Juni, 2010 (endret) Mark V Uno på orange Über eller orange Scholl. Griseknuser S30+ mht å ta swirls og RDS, samt finishen er kun noen få prosent dårligere. På en 1-stegs med bittelitt hard lakk så tar S30+ veldig lite (f.eks. Primera eller SteelGrey Saab). Mark V Uno tar det som trengs (og litt til) på en 1-stegs og avslutter holo-fritt. Kjører den som regel slik: spre med enten avslått maskin eller steg 1 på metabo'n. Så rett opp til mellom 1500 og 1800, og avslutter der etter x antall pass med varierende trykk. Edit: Ellers så er D151 fra Meguiars et veldig anvendelig produkt - finishen blir glattere enn med Uno, men det er fordi D151 er en ekte All-In-One (rens - korreksjon - LSP) mens Uno er en 1-step compound. Endret 16 Juni, 2010 av Essiek Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iumentum 21 Skrevet 16 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 Juni, 2010 Støtter S30+ på orange scholl. Har prøvd det en del ganger etter å ha lest at Bernhard anbefalte det. Gir et meget bra resultat på de Mercedesene jeg har polert i hvertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiRS2 50 Skrevet 16 Juni, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16 Juni, 2010 Det var overveldende flertall da gitt... Tror jammen jeg må legge inn en bestilling på dette om ikke lenge jeg gitt, må jo prøve det da alle roser det så mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 16 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 Juni, 2010 Jeg er ikke så overvettes imponert over S30+ på orange scholl egentlig. Blir bra blankt, greit nok - men tar på langt nær nok swirls / RDS til å (for meg) være en god 1-stegs kombo. Det finnes bedre produkter der ute enn S30+ som 1-stegs produkt, deriblant Mark V Uno Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 16 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 Juni, 2010 Beste 1-stegs kombo kommer jo helt an på lakken og tilstanden på den egentlig. På medium-hard syns jeg Menzerna SIP på orange LC kompressor er god. (light cutting) Kan avslutte hologramfritt/LSP-klart med rett teknikk på ganske mye. Ellers er jo Scholl A15 en veldig god AIO, med grei cut og lett å jobbe med. Avslutter hologramfritt og tar alt av riper på myk lakk sammen med Scholl Spiderpad eller Orange LC Kompressor. På hardere lakk (99-audi A6 feks) tar denne komboen rett og slett for lite. Ellers ser jeg for meg at gul LC ccs (cutting pad) på Flex DA med Menzerna SIP fort kan bli en favoritt 1-stegs compound. Jeg må bare prøve den på flere lakktyper først. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 16 Juni, 2010 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 16 Juni, 2010 Jeg er ikke så overvettes imponert over S30+ på orange scholl egentlig. Blir bra blankt, greit nok - men tar på langt nær nok swirls / RDS til å (for meg) være en god 1-stegs kombo. Det finnes bedre produkter der ute enn S30+ som 1-stegs produkt, deriblant Mark V Uno Mark V Uno er vel mer i samme gate som Scholl S17+ ville jeg tro? S30+ har gjort vei i vellinga her hos meg ihvertfall og tar utrolig bra med swirls ved riktig bruk.. På den Porsche'n Brynjar og jeg tok nylig brukte vi stort sett S30+ og orange over hele bilen fortsett fra de dypere ripene.. Men heldigvis er smaken som baken, og det som funker for meg funker nødvendigvis ikke for deg Men hadde vært artig med S17+ opp mot Uno.. Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 16 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 Juni, 2010 Jeg tror og forskjellige har forskjellige forventinger til en 1-stegs, og kanskje forskjellige definisjoner? De fleste vil nok være utrolig godt fornøyd med en kombo som gir tilbake glans, fjerner oksidert lakk og småriper. Jeg har jo skrevet opp eksempler som i størst mulig grad gir en LSP-klar overflate, og da mener jeg at det absolutt meste skal være fjernet. Skikkelige RDS er unntaket. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 16 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 Juni, 2010 (endret) Mark V Uno er vel mer i samme gate som Scholl S17+ ville jeg tro? S30+ har gjort vei i vellinga her hos meg ihvertfall og tar utrolig bra med swirls ved riktig bruk.. På den Porsche'n Brynjar og jeg tok nylig brukte vi stort sett S30+ og orange over hele bilen fortsett fra de dypere ripene.. Men heldigvis er smaken som baken, og det som funker for meg funker nødvendigvis ikke for deg Men hadde vært artig med S17+ opp mot Uno.. På Saab'n jeg og Ole Gunnar tok så ble det swirlfritt med Uno og masse demping (og litt fjerning av RDS), mens med S17+ så ble det omtrent samme korreksjon men da med hologrammer. Begge kjørt med orange scholl på metabo, samme press, samme RPM, samme pass. Ole Gunnar kjørte da S03 gold og S30+ på ene siden, mens jeg kjørte kun UNO på den andre. Praktisk talt ingen forskjell i korreksjon og finish. Så det er nok som det sies lengre opp her at 1-stegs er avhengig av lakktype / -hardhet. På min egen Saab (også steelgrey) tar jeg 1200-1500 grit med Uno på orange Über. Holofritt. Endret 16 Juni, 2010 av Essiek Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Gunnar 151 Skrevet 16 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 Juni, 2010 På Saab'n jeg og Ole Gunnar tok så ble det swirlfritt med Uno og masse demping (og litt fjerning av RDS), mens med S17+ så ble det omtrent samme korreksjon men da med hologrammer. Begge kjørt med orange scholl på metabo, samme press, samme RPM, samme pass. Ole Gunnar kjørte da S03 gold og S30+ på ene siden, mens jeg kjørte kun UNO på den andre. Praktisk talt ingen forskjell i korreksjon og finish. Så det er nok som det sies lengre opp her at 1-stegs er avhengig av lakktype / -hardhet. På min egen Saab (også steelgrey) tar jeg 1200-1500 grit med Uno på orange Über. Holofritt. Jeg synes den Mark V Uno ga meget godt resultat på 1-steg. Det kan være jeg (vi ?) avsluttet S17+ litt brutalt siden den ikke ble holofri. Scholl selv sier at vanlig S17 den dekker 90% av oppgavene men da skal den nok kjøres på sort pute og det gjorde ikke vi. Kanskje det er for mye forlangt at den skal avslutte holofritt på Orange ? Hmm, tror dette må prøves nærmere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 16 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 Juni, 2010 Får jeg tid før ferien min så skal jeg våtslipe mer på grevlingen og teste Uno på orange über mot S17+ (sort scholl = finishpad? omtrent som grønn über?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.