Gå til innhold

Autoglym HD wax .. argh


KarlM

Recommended Posts

Ja, sitter her og irriterer meg litt. Jeg kjøpte en boks med autoglyms HD voks først og fremst fordi fyren på Torshov skrøt så sinnsykt av den. Sa at den var veldig lett å jobbe med og at resultatet ble fantastisk. Jeg hadde også lest mye positivt om voksen på forhånd, så bestemte meg for å gi den en sjanse. Da jeg åpnet boksen la jeg merke til at voksen liksom var litt krympet, og ikke fylte boksen helt ut til kanten. Det viste seg også at voksen var et sant h.... å jobbe med. Seig og jævlig, men det gikk nå greit å legge den på bilen. Det som derimot var problemet var å tørke den av igjen. Måtte slite som bare det for å tørke av den med MF klut. Derfor lurer jeg på om andre har hatt samme opplevelse? Er det noe galt med voksen eller er den bare sånn? Går og lurer på om jeg skal kjøpe en SV i steden, men gidder ikke hvis den er like tung å jobbe med. Synspunkter her? Det eneste positivet var effekten da. Svært blank bil og vannet bare perler av. Dessuten holder glansen lenge.. Spent på tilbakemeldinger! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke HD er vanskelig å få vekk av lakken, riktignok en av de enkleste jeg har opplevd. Problemet du hadde var kanskje litt for mye produkt på påføringsputen. Et raskt dypp i krukka holder til nesten hele panseret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du er inne på noe der ja.. har sikkert lagt på for mye.. men jeg lurte litt på om den hadde tørket inn på noe vis ettersom den var nesten helt umulig å fjerne uten å bruke masse krefter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

jeg tror også du har gått på med litt mye. jeg synns hvertfall ikke denne er hard og jobbe med. men SV er et lite hakk lettere og ta av igjen, men den blir ikke like glatt som med HD wax'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

garantert for mye produkt! Been there done that, bruk ikke de pads som følger med er beste tipset, for det er umulig å legge tynt nok med de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut til at hele gjengen er enig i at jeg har lagt på for mye.. jaja, lærer hele tiden. Og ja, jeg har brukt svampene som følger med, men får vel forsøke med en annen applikator neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Da jeg åpnet boksen la jeg merke til at voksen liksom var litt krympet, og ikke fylte boksen helt ut til kanten. Det viste seg også at voksen var et sant h.... å jobbe med. Seig og jævlig, men det gikk nå greit å legge den på bilen.

Enig i at vokser skal legges tyyyyyynt. B)

Men, beit meg merke i den der saken med at voksen ikke fylte boksen helt ut.... Kan det da være noe i voksen som har fordampet og dermed gjort mengden med voks og andre stoffer ulik når den er ny tro? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

jeg tror også du har gått på med litt mye. jeg synns hvertfall ikke denne er hard og jobbe med. men SV er et lite hakk lettere og ta av igjen, men den blir ikke like glatt som med HD wax'en.

Ikke like glatt? Da har du nok ikke brukt SV så mye.. :-) men, tilbake til topic og trådstarter, så høres det ut som om du har brukt for mye. Men, det er litt rart at den skulle være så vanskelig selv om du har brukt litt for mye, da tror jeg du må bruke veldig mye. HD voksen burde egentlig være grei å jobbe med.

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg åpnet boksen la jeg merke til at voksen liksom var litt krympet, og ikke fylte boksen helt ut til kanten.

Min var ikke sånn "inntørket" når jeg kjøpte den, men i våres når jeg sjekket etter lagering i vinter så var den krympet og faktisk løsnet fra krukka, husk at de org påføringsvampene skal være fuktige, og lagres fuktige, ellers blir de små og knall harde. Men kan fint myknes opp igjen med vann.

Jeg brukte Dodo juice år på bilen, men når jeg skal vokse bilen igjen vil jeg prøve HD igjen.

Hadde vært moro om noen kunne gjøre en skikkelig test sammen med andre gode vokser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått til fine resultater med hd wax, min er også krympet inn men det har ingenting å si.. Bruker også medfølgende påføringspads og har ikke noe problem med å legge tynt lag med disse når de er fuktig vel og merke.. Synes det egentlig er en flott voks, som er veldig enkel å jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...