Gå til innhold

Delte erfaringer


veedar

Recommended Posts

Hvem mener du når du sier dere egentlig?

Trur ikke jeg har forsøplet noen steder egentlig..

Med innlegget mitt her i denne tråden kaster jeg kanskje ett litt annet lys på Scandicshine enn trådstarter, men dette er da ett diskusjonsforum?

Jeg har bevisst holdt meg unna andre tråder om dårlig erfaring med Scandicshine da jeg er midt oppi en handel som ikke er avsluttet enda.

Har stor tru på at saken skal løse seg, men er ganske provoserende å se andre få lynrask behandling, mens jeg ikke får varene mine som jeg VET er på lager. Jeg ble lovet senest på fredag at varene mine skulle bli sendt på mandag som var nå, men har ikke hørt ett fnugg.

Jeg kan godt lage en helt egen ny tråd jeg om min erfaring med Scandicshine, og heller editere vekk mine innlegg i denne hvis det er ønskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den Scandicshine jeg kjenner også. Et godt eksempel Kenneth!!

Kan dere ikke holde dere til de trådene som allerede finnes her på forumet. Behøver ikke forsøple overalt!!!!

Skulle nesten hatt cred for den der..

God å komme med noe positivt også istedenfor å slenge dritt med en gang det er noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle nesten hatt cred for den der..

God å komme med noe positivt også istedenfor å slenge dritt med en gang det er noe.

Jeg slenger ikke dritt med en gang det er noe..

Dette er en sak jeg har vært meeget tålmodig med, men frustrasjonen bygger seg sakte men sikkert opp.

Bestillingen ble gjort rett før påskekampanjen, og er enda ikke avsluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Det finnes en tråd med dårlige eksempler. Det det finnes denne med godt tilbakemeldinger.

Kan vi ikke holde disse avskilt og håpe på at de som er i den negative får noen bra opplevelser med Scandicshine, og da kommer over til denne tråden for å si det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Det ble kanskje litt vel tatt ut av kontekst, og det beklager eg, men eg håper diskusjonen kan fortsette i denne tråden.

Og denne tråden gjelder alle forhandlere av bilpleieprodukter så her er det bare å dele erfaringer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, litt ut av kontekst, men det gjør ingenting.

Hele greia starta med at jeg kom med ett litt kanskje flåsete svar i en tråd som handlet om en positiv opplevelse.

Dette ble ikke helt godt mottatt, og det ble også en diskusjon hvorvidt hvor man kunne komme med kritikk osv.

Min erfaring med Scandicshine er hvertfall todelt. Jeg har to positive erfaringer, og en negativ. Den siste erfaringen er ikke helt avsluttet enda, og går utpå at jeg venter på noen varer som kanskje er rett rundt hjørnet? Eller ikke er sendt enda...

Jeg bestillte noen varer én dag før påskekampanjen. Noen av varene var fra chemical guys som jeg forsåvidt visste at ikke var inne, men en container var ventet fra USA. Containeren kom, og jeg ventet tålmodig, mens jeg så den ene etter den andre her inne var glade for å ha fått chemical guys varer. En stund etterpå spurte jeg Scandicshine om varene var på lager. Og ja det var de, men fortsatt kom det ingenting. Siste er at jeg sendte Scandicshine en mail i forrige uke, og fikk innen godkjent tid svar om at dette skulle ordnes.

Så fikk jeg en mail til på fredag i forrige uke, med beskjed om at varene skulle sendes på mandag. Jeg har siden ikke fått noe mer beskjed. Skulle gjerne ha sett en bekreftelse på mail hvis de ble sendt på mandag.

I dag "rant begeret" litt over da jeg så en tråd om at Scandicshine slår til igjen med knall service ang en bestilling utført og ekspedert på samme dag, mens jeg sitter her og venter på varer som angivelig er på lager...

Håper virkelig dette er ett engangstilfelle for min del, jeg har lyst til å bestille herfra i fremtiden også da de har mye spennende produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble veldig ute av kontekst ja, og jeg ser i allefall ikke noe poeng med denne tråden. Innlegget til veedar var jo et svar til det første innlegget i den andre tråden som IKKE er med her, så da blir det egentlig bare tull.

Det har kommet endel negativ kritikk om SS i det siste, noe som egentlig ikke overrasker meg da jeg personlig kjenner flere som har hatt problemer med bestilling, lang ventetid osv derifra. Derimot finnes det jo også PLENTY med skrytetråder som blir opprettet når noen har gode erfaringer med SS, så ingen skal påstå at ingen sier noe positivt når det er grunn til det heller.

Edit: litt sent ute... Edit igjen.. Typo..

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er blitt en tråd om delte meninger så kan jeg også dele en positiv opplevelse :D

Jeg har tidligere bestillt hos Autobahn bilpleie og var strålende fornøyd.

Dette gjentok seg denne gangen også når jeg benyttet meg av tilbudet dems To for En ang microfiber.

Jeg bestillte litt microfiber, og røyk selvfølgelig på litt annet også. Dagen etter får jeg en mail med bekreftelse på at pakken er sendt og sporingsnummer hos Posten.

På ordren så jeg at en artikkel var restet. (ikke microfiner, som det var kampanje på)

Jaja, den kommer senere tenkte jeg.

Fire dager senere får jeg en ny mail på at restordren ble sendt i posten neste dag. (dette ser jeg på som positivt. her kommer det tydeligvis beskjed så fort de visste når de kunne ekspedere. Og jeg kunne glede meg :D).

Dagen etter der igjen kommer enda en mail på at ordren er behandlet og sendt.

Hva er så god service? Jo, god service er å yte mer enn kunden forventer.

Jeg som kunde fikk mer enn jeg forventet med veldig rask ekspedering, og god oppfølging og info underveis.

Veldig bra Autobahn! Dere har garantert ikke fått deres siste ordre fra meg.

Dette ble veldig ute av kontekst ja, og jeg ser i allefall ikke noe poeng med denne tråden. Innlegget til veedar var jo et svar til det første innlegget i den andre tråden som IKKE er med her, så da blir det egentlig bare tull.

Det har kommet endel negativ kritikk om SS i det siste, noe som egentlig ikke overrasker meg da jeg personlig kjenner flere som har hatt problemer med bestilling, lang ventetid osv derifra. Derimot finnes det jo også PLENTY med skrytetråder som blir opprettet når noen har gode erfaringer med SS, så ingen skal påstå at ingen sier noe positivt når det er grunn til det heller.

Edit: litt sent ute... Edit igjen.. Typo..

Poenget med denne tråden blir at her kan vi dele både positive og negative erfaringer. Det har tidligere blitt kritisert at man forsøpler positive tråder, og man glorifiserer i negative tråder.

Jeg er overbevist om at Scandicshine har maaaange flere positive opplevelser blandt kundene sine enn negative. Hvertfall ifølge det jeg har fått med meg her inne på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg skal blande meg inn i denne tråden så er mitt tips til alle som har tenkt å poste her at de er objektive

og beskriver sine "opplevelser" så korrekt og balansert som mulig.

Samtidig bør man forsøke å kjøle ned toppen og lese sitt innlegg enda en gang før dere trykker send....enten det er begeistring eller det motsatte.

Hvis ikke blir det en drittslenge eller krampetråd hvor fallhøyden for den enkelte er stor, og faren for stenging vil være minst like stor da "kompostdunger" sjelden fører noe godt med seg.....

- Men det gjenstår å se :)

Har du feks hatt en positiv opplevelse med en bedrift, og i tillegg en negativ med samme så blir det både useriøst og ubalansert å "glemme" den positive for så å presentere det negative med store bokstaver.

Dette vil i tilfelle minne mere om følelsesladet hevnlyst enn en oppegående persons saklige vurdering.

Så for all del, kjør debatt, men trå forsiktig og behold folkeskikken - ikke glem at det er helt sosialt akseptert å ha høyere terskel for å klage enn å rose, og for all del ikke kom med syt, oppgulp og frustrasjonsutløp før du har hatt en dialog med den du evt skal si noe ufordelaktig om.

Med andre ord er dette en tråd man skal bruke hodet før man poster i

Ståle

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig i at dette ikke bør bli en tråd med oppgulp.

Jeg håper at tråden kan leve, og heller at upassende innlegg kan bli slettet evt. Hvertfall om det skulle dukke opp ett enkelttilfelle eller to.

Om hele tråden igjen sporer helt av, så ja.. slett hele greia.

Og jeg kan også si at vi her bør snakke av personlig erfaring.. masse støtteærklæringer osv er ikke nødvendig.

Det er greit at det blir litt "føringer" her i tråden, men jeg håper virkelig at det er akseptert å komme med kritikk av firmaer her inne.

Folks oppfattning av hva som er saklig kan det også lett være delte meninger om.

Det aller beste hadde jo vært om dette hadde blitt en tråd som endte opp i kun positive erfaringer.

Men jeg er og tilhenger av at negative erfaringer blir belyst, og at terskelen for å stemple de som oppgulp og usaklig er på ett normalt nivå.

Ang min egen kritikk av Scandicshine har jeg nevnt at jeg har hatt to positive erfaringer. Jeg kan legge til at de positive erfaringene besto i at jeg bestillte varer, ekspederingen var bra, og varene kom innen rimelig tid. Jeg har ikke skrevet om de spesifikt, fordi servicen var som forventet. Hadde det vært over forventningene mine skulle jeg lett skrevet om det.

Håper ikke kritikken min fremstår som useriøst og ubalansert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Kritikk er vel i og for seg bra det, er jo det en lærer av, men hvorfor blir det ikke tatt med forhandler direkte i stedet?

Det har alltid vært en flott og ledig tone her på forumet, men jeg føler det blir forsuret endel med så mye negativ kritikk ovenfor et spessefikk firma her inne (berettiget eller ei), når sant skal sies så tror jeg ikke det endrer voldsomt mye at det sies i fra her inne på DCN i 2-3-4 tråder? Da hadde det sikkert løst seg etter den første tråden som kom her...

Så for DCNs husfred og gode humør så håper jeg at firmaet som har problemer med ettersendinger løser det så fort det overhode lar seg gjøre og at de som mangler varer eller føler seg dårlig behandlet tar det opp med det firmaet det gjelder direkte for avklaring om saken sin....

Jeg tar ingen stilling hverken den ene eller andre veien her da jeg ikke har hatt problemer med noen leveringer fra noen av forhandlerene jeg har handlet fra, samt at jeg vet hvor fort jeg vil ha varene selv når de er bestilt og det å stå i kø eller vente er noe av det værste jeg vet personlig...

Jeg krysser fingrene for at dette her blir den siste tråden som kommer opp her mht dårlig komunikasjon, det å føle seg forbigått og urettferdig behandlet, noe ABSOLUTT ingen er tjent med i lengden, hverken kunder, forhandler eller dcn....

  • DCN Poeng 1

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikk er vel i og for seg bra det, er jo det en lærer av, men hvorfor blir det ikke tatt med forhandler direkte i stedet?

Det har alltid vært en flott og ledig tone her på forumet, men jeg føler det blir forsuret endel med så mye negativ kritikk ovenfor et spessefikk firma her inne (berettiget eller ei), når sant skal sies så tror jeg ikke det endrer voldsomt mye at det sies i fra her inne på DCN i 2-3-4 tråder? Da hadde det sikkert løst seg etter den første tråden som kom her...

Så for DCNs husfred og gode humør så håper jeg at firmaet som har problemer med ettersendinger løser det så fort det overhode lar seg gjøre og at de som mangler varer eller føler seg dårlig behandlet tar det opp med det firmaet det gjelder direkte for avklaring om saken sin....

Jeg tar ingen stilling hverken den ene eller andre veien her da jeg ikke har hatt problemer med noen leveringer fra noen av forhandlerene jeg har handlet fra, samt at jeg vet hvor fort jeg vil ha varene selv når de er bestilt og det å stå i kø eller vente er noe av det værste jeg vet personlig...

Jeg krysser fingrene for at dette her blir den siste tråden som kommer opp her mht dårlig komunikasjon, det å føle seg forbigått og urettferdig behandlet, noe ABSOLUTT ingen er tjent med i lengden, hverken kunder, forhandler eller dcn....

X2 på den,av alle innleggene som har kommet på de 2-3-4 trådene er dette det beste synes jeg,ta problemene opp med det firmaet det gjelder..punktum.

  • DCN Poeng 1

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X2 på den,av alle innleggene som har kommet på de 2-3-4 trådene er dette det beste synes jeg,ta problemene opp med det firmaet det gjelder..punktum.

x3 på den og, ta problemene opp med firmaet det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å bli stemplet som en som kommer med oppgulp, så har jeg i en tilsvarende tråd skrevet:

Hva når man tar opp problemene med bedriften uten at man kommer noen vei?

Man purrer og purrer og purrer uten at det blir en løsning.

Hvor skal man sette grensen for når man bør si ifra og varsle sine frender om muligheten for at det samme kan skje med flere?

Dersom folk hadde hatt baller til å ta bladet fra munnen kunne mye frustrasjon blitt unngått, da man ville valgt en annen leverandør når det haster å få produkter på plass, og heller valgt leverandøren med potensiell lang leveringstid kun når du faktisk har tid til å vente.

Dette skjedde sist med meg i mars (ikke bilpleie), og jeg måtte vente over 2mnd på å få pengene mine i retur. Først nå i mai leste jeg en tråd på et annet forum der flere hadde samme problemene, med deler som ble bestilt og ikke kom og penger som ikke ble returnert, mail som ikke ble besvart, telefoner som ikke blir besvart osv.

Om den infoen hadde blitt delt med alle i mars, kunne jeg selv ha tatt valget om jeg ville bestille eller ikke, basert på feedback. Nå gikk jeg godtroende i samme felle som mange andre.

Jeg kan dog skjønne at folk som normalt ikke handler på nett har helt andre forventninger og krav enn vi som bestiller stort sett noe hver eneste uke, men at så mange mener at dette er en sak mellom butikk og kjøper, det skjønner jeg ikke. :(

Og vi snakker da ikke om enkelthendelser (ingen er perfekte) men en trend som gjelder mange.

Edit:

Jeg poster dette her pga det er snakk om prinsippet ved å dele erfaringer, og ikke bestemte butikker.

Endret av Knutis
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Så det er greit å kritisere og henge ut utenlandske nettbutikker, norske nettbutikker, enkeltpersoner, verksteder, forhandlere osv. mm. bare så lenge de ikke er av 'husleverandørene' her?

Men er en grunn til at samarbeidspartnere har sine egne underforum, post kritikken der heller, bør tåle å høre både positive OG negative tilbakemeldinger uansett hvor seriøst en driver det.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å bli stemplet som en som kommer med oppgulp, så har jeg i en tilsvarende tråd skrevet:

Hva når man tar opp problemene med bedriften uten at man kommer noen vei?

Man purrer og purrer og purrer uten at det blir en løsning.

Hvor skal man sette grensen for når man bør si ifra og varsle sine frender om muligheten for at det samme kan skje med flere?

Dersom folk hadde hatt baller til å ta bladet fra munnen kunne mye frustrasjon blitt unngått, da man ville valgt en annen leverandør når det haster å få produkter på plass, og heller valgt leverandøren med potensiell lang leveringstid kun når du faktisk har tid til å vente.

Dette skjedde sist med meg i mars (ikke bilpleie), og jeg måtte vente over 2mnd på å få pengene mine i retur. Først nå i mai leste jeg en tråd på et annet forum der flere hadde samme problemene, med deler som ble bestilt og ikke kom og penger som ikke ble returnert, mail som ikke ble besvart, telefoner som ikke blir besvart osv.

Om den infoen hadde blitt delt med alle i mars, kunne jeg selv ha tatt valget om jeg ville bestille eller ikke, basert på feedback. Nå gikk jeg godtroende i samme felle som mange andre.

Jeg kan dog skjønne at folk som normalt ikke handler på nett har helt andre forventninger og krav enn vi som bestiller stort sett noe hver eneste uke, men at så mange mener at dette er en sak mellom butikk og kjøper, det skjønner jeg ikke. :(

Og vi snakker da ikke om enkelthendelser (ingen er perfekte) men en trend som gjelder mange.

Edit:

Jeg poster dette her pga det er snakk om prinsippet ved å dele erfaringer, og ikke bestemte butikker.

Uthevet ligger litt av problemstillingen Truls tar opp i sitt innlegg.

Man kan si ifra, men hvor mange ganger og i hvor mange tråder skal man si ifra om den samme tingen før dette nettstedet begynner å "ta farge" av denne typen tråder og innlegg ?

Hva er det som får folk til å mene at enda en ny tråd her på DCN med de samme historiene fra de samme skuffede menneskene vil løse problemet når det ikke løste seg etter første tråd ?

Hva gjør du hvis du er misfornøyd med bananene og eplene på Bunnprisbutikken på hjørnet ?

- Du slutter sansynligvis å kjøpe noe der, og handler heller på Kiwi eller Rema.... og du nevner det kanskje til naboen over en kopp kaffe. - Men du nevner det ikke til naboen hver eneste gang dere møtes......I såfall tror jeg naboen etterhvert kanskje vil bli litt mere reservert mot å møte deg.

Siden mange nå har hatt - og brukt anledningen til å si ifra hvor misfornøyde de er med servicen til dette spesifikke bilpleiefirmaet

tror jeg uten å overdrive at man kan si at signalet er sendt og det skulle ikke forundre meg om det er mottatt også :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Håper ikke kritikken min fremstår som useriøst og ubalansert.

Jeg oppfatter ihvertfall ikke kritikken din som useriøs og ubalansert. Sålenge du har egen erfaring med nettbutikken og forhandler så har ihvertfall ikke jeg noen problemer med å forstå deg sålenge du snakker av egen erfaring og holder deg seriøs i kritikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er greit å kritisere og henge ut utenlandske nettbutikker, norske nettbutikker, enkeltpersoner, verksteder, forhandlere osv. mm. bare så lenge de ikke er av 'husleverandørene' her?

Siden dette er en relativt drøy påstand bør du tydeliggjøre og spesifisere hva du mener, og gjerne eksemplifisere i hvilke tilfeller du mener en slik praksis er brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Eksemplifisering kan gjøres ved å søke og lese på forumet her.

Så snart noen kommer med kritikk mot noen av de store her så kommer 10 stykker og forsvarer de.

Så snart noen kommer mot kritikk mot noen andre så er mange av de samme enige.

Her feks.?

Og uti her ett sted feks.?

Her ett sted kanskje?

Menmen, såklart, alle kan ha en dårlig dag...

Endret av General Lee
  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...