Gå til innhold

SS: 1970 Ford Capri MK I


Dr_S

Recommended Posts

Takk for creds, alle sammen! Snakket med eier idag og vi ble enige om at han for en billig penge skulle få bilen polert opp på nytt med DA-maskinen min. Så det skjer nok om ikke lenge ;)

For se om jeg går for Ultimate Compound eller #80 på gul pad..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Da var det dags for runde nr 2 på denne bilen, som fortsatt er i eie hos min kollega. Nå har den kommet frem fra vinterdvalen sin og da må den vårshines :)

Denne gang var jeg utrustet med Meguiars DA og Ultimate Compound, så gledet meg stort til å se hva jeg kunne få til.

Slik gikk det til:

Foamcannon med Stjärnagloss Red Snö

Bilberry på felger

Prikkbort på nedre paneler

Avspyling med høyttrykk

Håndvask med Meguiars NXT carwash + mitt

Avspyling med hageslangen.

Bilen ble deretter tørket og maskert på viktige steder.

Liten test med 50/50 på skjermen:

IMG_8017.jpg

IMG_8019.jpg

Merket med en gang at denne bilen ikke har klarlakk, måtte vaske pad'en omtrent på hvert panel så gikk med litt tid til å fjerne rødfarge :)

Veldig kjekt når bøtta man bruker som stol er en GG bøtte med vaskemiddel oppi, bare å vri opp og ren pad igjen! :)

Noen steder på bilen prøvde jeg også med MG #80 Speed Glaze på fin pad for å se om det ga noen forskjeller, men det gjorde det ikke. Så holdt meg til UC hele veien, på gul pad.

Tilslutt var det tid for voks, her valgte jeg å prøve ut en av de jeg kjøpte inn i vinter, nemlig Nattys Blue. Den var veldig fin å påføre og buffe vekk etterpå.

Dekksider fikk Endurance High Gloss, noe eier var fornøyd med forrige gang også.

Tilslutt litt bilder og film med "vannskrekk":

IMG_8028.jpg

IMG_8027.jpg

IMG_8029.jpg

IMG_8026.jpg

IMG_8030.jpg

Endret av Dr_S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...