Gå til innhold

Hvilken flytende voks/sealer?


Bjerknez

Recommended Posts

Bjerknez

Har lyst til å bestille meg en flytende voks/sealer da det er en stund siden jeg har testet dette og lurer i den forbindelse på følgende produkter:

  • CG M-Seal
  • DG 111
  • CG Butter Wet Vax
  • CG EZ-Cream Glaze (denne har jeg allerede)
  • CG Wet Mirror Finnish

Jeg vet at noen av disse er forseglere og det andre er flytende vokser... men er på en måte utkikk etter en flytende polish som ikke renser, men beskytter samt gjør lakken blank på en best mulig måte.

Hvilken av de nevnte er da og annbefale og hvilken beskyttelse snakker vi?

Hvis man sammenligner med SV Concorso.

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soeyland

Har ikke jeg testet noen av de du nevner, men utifra mine erfaringer fra forumet så kan ingen av de måle seg med concorso. Kjøp divine så blir du fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Hvorfor gå over til en "billigvoks" når du har Concorso? :rolleyes:

Med tanke på beskyttelse så er vell DG111-->Concorso et fint valg.

Flere grunner til det:

1. Rett og slett bare for å teste

2. For at min far kan overta den hvis jeg ikke blir fonøyd og eller låne den flytende istede for å rappe Concors'en.

Er disse flytende voksene nevnt over så veldig dårlige altså?

Har ikke jeg testet noen av de du nevner, men utifra mine erfaringer fra forumet så kan ingen av de måle seg med concorso. Kjøp divine så blir du fornøyd!

Ikke har du erfaringer med de flytende voksene jeg nevner og når du først nevner ett alternativ så skriker du Divine??

Divine er ingen flytende voks, og den koster også over 20 ganger mer enn budsjettet mitt tåler...

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Skriker ikke noe, men har lest mye av det du skriver og fått med meg samlingen din og virker som du er lødd laugh.gif

lødd?? Å det betyr?

Er det noe galt med å teste ut nye ting da?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe galt å teste ut nye produkter nei. Men på egen bil hadde nok ikke jeg gått fra en av de beste produktene til et som er "helt greit". Du får nok ikke noen wow følelse. Dersom du skal bruke produktene på andre sine biler derimot så skjønner jeg at du ikke vil sløse med Concorso. Som en backup eller combo til andre sine biler tror jeg Pete's 53 og DG 111 og eventuelt 105 eller 601 før 111. Da har du finfin beskyttelse og en god lsp. Ikke flytende dog.

Endret av killbox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Ikke noe galt å teste ut nye produkter nei. Men på egen bil hadde nok ikke jeg gått fra en av de beste produktene til et som er "helt greit". Du får nok ikke noen wow følelse. Dersom du skal bruke produktene på andre sine biler derimot så skjønner jeg at du ikke vil sløse med Concorso. Som en backup eller combo til andre sine biler tror jeg Pete's 53 og DG 111 og eventuelt 105 eller 601 før 111. Da har du finfin beskyttelse og en god lsp. Ikke flytende dog.

Så det du mener er at jeg heller bør satse på en god carnuba voks som ikke koster skjorta.... ?

Men har feks. Pete's 53 bedre beskyttelsesegenskaper enn CG M-seal og evt. Jetseal 109?

MG #21 hvis du skal ha sealer med veldig bra holdbarhet.

Hvor kjøper jeg denne?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jetseal er vell den som har minst holdbarhet av disse. Det er en grei sommerforsegling om du legger to lag. CG M-seal og DG 111 holder vell en stund lenger, spesielt om du legger Vertua Bond eller DG 105/601 først. Hvorvidt en carnuba voks er bedre beskyttelse enn en flytende voks har jeg ikke erfaring med.

Carnauba Waxes:

Advantages:

* A darker, deeper, richer shine.

* Best carnauba waxes produce a liquid, "wet-looking" surface.

* Carnauba waxes tend to hide minor swirls.

* Carnauba waxes bead water (tells user when to re-wax surface).

Disadvantages:

* Limited durability (Carnauba starts to melt at 180 degrees F).

50% gone in 30 days, 75% gone in 60 days, re-wax in 90 days.

* Some carnauba waxes harder to apply. (Require more effort to buff off).

* Some carnauba waxes create chalky- white residues and stain trim moldings.

* Low surface adhesion - can be removed by car washes and detergents.

* More prone to water spots.

* Usually requires a strong petroleum solvent base.

* Can cloud and/or streak on dark color cars.

* Can be difficult to apply by machine.

Polymer Waxes:

Advantages:

* Longer lasting. (Most will last six months or longer)

* Easy to apply.

* Very bright shine.

* Some synthetic waxes sheet water which reduces water spots.

* Stronger surface adhesion resists detergents.

* Usually easy to apply by machine.

* Can be water-based or use a mild mineral spirit.

Disadvantages:

* Bright shine is often referred to as sterile, lacking emotion.

(it does not allow the paints true pigment to show through)

* Tends to high light or amplify minor swirls and paint imperfections.

* Sheeting does not give a visual clue of when to recoat.

* Some products have long cure times between coats.

Endret av killbox
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

MG #21 hvis du skal ha sealer med veldig bra holdbarhet.

x2!!!! B)

La 2 lag i september ifjor og den holdt supert igjennom vinteren til jeg blanda uber-sterkt skum her for noen uker siden og drepte sheatingen.....

Skal teste med 2 lag Mg#21 som grunnlag og et lag med voks på toppen til høsten før vintersesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Denne var ikke dum killbox :)

Kanskje jeg heller burde teste ut en Dodo Juice Hard Vax da...

Har også hørt mye bra om Collinite...

Har CG5050 som er en flott sommervoks, men boksen min er full av gjørme!

Synes 6-700,- for en ny CG5050 er litt drøyt. Da kan jeg liksom like godt bruke opp Concorso'en på en måte...

Tenkte bare å prøve noe nytt jeg vetu...

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

CG M-Seal - Sealer

•DG 111 - Sealer

CG Butter Wet Vax - Flytende voks

CG EZ-Cream Glaze (denne har jeg allerede) - Glaze, inneholder rens og brukes før en sealer

CG Wet Mirror Finnish - Sealer/voksaktig.

Menzerna Powerlock får gode tilbakemeldinger uansett hvor jeg har sett.. Har kjøpt den selv, men ikke testet enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Siden en flytende voks ikke kan konkurrere med en Carnubabassert hardvoks (som blir nevnt lenger opp her) så kan man kanskje bare prøve en hardvax da.... men av den litt rimeligere sorten... (under 500,-) ?

Er DodoJuice noe å satse på i den prisklassen tro... og evt. hvilken til min sorte bil, samt min fars Mazda 3 med Blå metallic... ?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

Jeg er godt fornøyd med dodo banana armour ihvertfall.

Ikke heng deg opp i colour charged opplegget deres, alle voksene funker fint på all slags farger.

Litt samme greia som SV Blauweiss, tviler på at en vw eksploderer momentant dersom en legger blauweiss. :lol:

Men dersom du vil ha en flytende voks så er det lite som slår collinite 845. Denne er nok i grenselandet mellom voks og sealer for holdbarheten er helt syk.

Tror jeg har lest en gang at en voks som er helt naturlig kan maks holde 3-4 måneder? Kanskje PJ fra Dodo kommer med noen innspill angående dette etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Litt samme greia som SV Blauweiss, tviler på at en vw eksploderer momentant dersom en legger blauweiss. :lol:

Det begynte faktisk å ryke av Passaten når jeg la BW på panseret :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Det begynte faktisk å ryke av Passaten når jeg la BW på panseret :rolleyes:

Spennende... laugh.gif

Jeg er godt fornøyd med dodo banana armour ihvertfall.

Ikke heng deg opp i colour charged opplegget deres, alle voksene funker fint på all slags farger.

Litt samme greia som SV Blauweiss, tviler på at en vw eksploderer momentant dersom en legger blauweiss. :lol:

Men dersom du vil ha en flytende voks så er det lite som slår collinite 845. Denne er nok i grenselandet mellom voks og sealer for holdbarheten er helt syk.

Tror jeg har lest en gang at en voks som er helt naturlig kan maks holde 3-4 måneder? Kanskje PJ fra Dodo kommer med noen innspill angående dette etterhvert.

Frister å prøve en Dodo vax....

Man forestiller seg liksom at det er så voldsomt stor forskjell mellom vokser som koster omtrent det samme, men i praksis så har jeg for meg at det er selve beskyttelsen som er den største forskjellen og ikke hvor blank bilen blir... Mulig jeg tar feil dog...

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok min fars sølv Pajero (tråd på dette i S&S) og la på Dodo Blue Velvet Pro (den er vel egentlig gearet mer mot mørkere lakkfarger) over Dodo Lime Prime Lite. Det er den sjukeste beadingen jeg noensinne har sett.

Min "holde-lengst-kombo" med meget bra utseende også er 2 x MG #21 først og 2 x MG #16 - det holdt hele vinteren nå på Versoen med tildels saftige avfettinger 1-2 ggr pr uke. Dette er en prisgunstig kombo også - en liten "ert" med #21 på en app-padd rekker til minimum 1/4 panser eller 1/2 dør. #16 er like "økonomisk" også - en "sveip" nedi boksen og du legger på hele panseret og halve taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...