Gå til innhold

Spm ang polering


Hans Olav

Recommended Posts

Hans Olav

Kom til å tenke på en ting.

Jeg har jo meg #105 og 205 stående.

105 har cut som fjerner riper og 205 skal være veldig bra kombinert med denne.

Mitt spm her er:

Hva skal jeg gjøre om jeg har tenkt til å polere bilen, uten å kjøre noe med cut som tar striper?

Går det å bare bruke nr 205? Eller bør jeg skaffe noe annet som er bare ment som en vedlikeholdspolish.

Nr 205 er kanskje nettop dette?

Endret av Hans Olav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

#205 kan du bruke for å få opp glansen ja :) Bare å kjøre på og lykke til :) Bruk med finishpad eller polishpad, avhengig av hva slags lakk du har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både 105 og 205 er veldig fine å bruke på nær sagt alt av pads. Dog ville jeg ikke kjørt 105 på noe finere enn medium grov pad, og 205 på noe grovere enn medium+ grov pad.

Det går fint å kjøre 205 på glaze/finish pads - med litt jewelling på slutten så avslutter den meget bra også på polish-pads.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Olav

Siste spm i dag :)

Har en bil som nå er på lakkering. Skal flekk-lakkere litt diverse steder og lakkere hjulbuene + flaten rundt.

Hvordan gjør jeg det nå med polering? Bør jeg vente en stund før jeg gjør det? Tenker på at det kanskje er skummelt å kjøre i vei med roterende og varme når deler av bilen akkurat er lakkert.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste Meguiars produkter er "body shop safe" (dvs inneholder ikke silikon) - men jeg ville uansett ventet 10-14 dager med å kjøre med maskin på større ny-lakkerte flater. Forsiktig vask, og en voks på toppen er kurant der.

Steinsprut-størrelse kjører jeg over med våtslip og polering etter 1 døgn herding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke røre overflaten før det har gått i hvert fall to til tre uker. Jeg vasket panseret lett etter noen dager, og det kom vaskeriper som bare det. Man kan jo lett polere disse bort, men det er jo bare unødvendig. Ville heller ventet 2-3 uker, for så å gå over med en finishing polish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...