Gå til innhold

Hurtigtest: P21S Power Gel


Bjerknez

Recommended Posts

Bjerknez

I morgen er jeg på vei hjem fra jobbreisen hvor transporteren har rullet 400+ mil på to uker.

Felgene eller bilen for den del har ikke blitt vasket siden jeg dro hjemmefra og felgene ser ganske inngrodde ut for å si det mildt.

Resten av bilen er også ganske så forferdelig, men vil ikke bruke mine dyrbare produkter/tid på og shine opp en Transporter som ikke er min. Så her er det altså KUN felgene som skal få seg en omgang.

Dette er en hurtigtest hvor jeg kommer til å spraye på med rikelig P21S Power Gel, og la middelet jobbe i ca. 20min. før jeg spyler av med høytrykk.

Så til testen:

Felgene var ikke så skittne som jeg trodde dem skulle bli, da det regnet en del på vei hjem, så løsnet vel den værste leira fra felgene. Men det som var igjen satt HARDT og kunne vertfall ikke gnugges bort med fingeren.

Felgene ble ikke avspylt før påføring av P21S.

Her er noen før-bilder:

Nettopp sprayet på:

Etter ca. 20 min:

Etter høytrykk :

Endret av Bjerknez
  • DCN Poeng 2

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bjorolsen

I morgen er jeg på vei hjem fra jobbreisen hvor transporteren har rullet 400+ mil på to uker.

Felgene eller bilen for den del har ikke blitt vasket siden jeg dro hjemmefra og felgene ser ganske inngrodde ut for å si det mildt.

Resten av bilen er også ganske så forferdelig, men vil ikke bruke mine dyrbare produkter/tid på og shine opp en Transporter som ikke er min. Så her er det altså KUN felgene som skal få seg en omgang.

Dette er en hurtigtest hvor jeg kommer til å spraye på med rikelig P21S Power Gel, og la middelet jobbe i ca. 20min. før jeg spyler av med høytrykk.

To be continued...default_tongue.png

Nesten ontopic!

Noen som har erfaring fra netsiden www.s100.no ?

http://www.s100.no/product_info.php?products_id=28

Tenkte jeg skulle bestille p21s felgrens der, siden det er utsolgt på autobahn og jeg finner den ikke på noen andre norske sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten ontopic!

Noen som har erfaring fra netsiden www.s100.no ?

http://www.s100.no/product_info.php?products_id=28

Tenkte jeg skulle bestille p21s felgrens der, siden det er utsolgt på autobahn og jeg finner den ikke på noen andre norske sider.

Handlet derfra et par ganger.

Rask levering og god service er min erfaring..

Endret av Morten83

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resten av bilen er også ganske så forferdelig, men vil ikke bruke mine dyrbare produkter/tid på og shine opp en Transporter som ikke er min. Så her er det altså KUN felgene som skal få seg en omgang.

Du som har massevis av gallons som du skryter av burde jo ikke klage om du spanderer 1/10000 av det du har på en sliten transporter som du får bruke. Du spanderer jo felgrens, så hvorfor ikke spandere litt god samvittighet og noen skarve kroner på den. :)

Uansett, gleder meg til felgvask-test :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Første post er oppdatert :)

Denne bilen gidder jeg rett og slett ikke bruke mer energi på enn akurat denne testen, uansett hvor mange gallons jeg har...hehe.

Nå er det sommer og sol, og skal snart ut på sjøen en tur og smake på ØL'en :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det sommer og sol, og skal snart ut på sjøen en tur og smake på ØL'en :)

Hørtes ikke dumt ut :) Er jo knallvær her i "den andre byen" nå så da er det fint å ta seg en tur på vannet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at Espuma Revolution og P21S er like gode :) Det fine med ER er at det ikke _må_ ligge i 20 minutter, det kan blandes 1:10 og fortsatt være ekstremt effektivt og det lukter ikke sure ullsokker av produktet

Men for de som sverger til gels så er nok P21S noe av det aller aller beste man kan få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Skal ikke uttale meg om Espuma, da jeg ikke har prøvd denne... men det kan jo godt være mulig.

Jeg har nok blitt litt forelska i gel jeg da... så det blir nok ikke bytte av felgrens på meg vertfall før det er tomt.. hehe

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olaskips

Skal ikke uttale meg om Espuma, da jeg ikke har prøvd denne... men det kan jo godt være mulig.

Jeg har nok blitt litt forelska i gel jeg da... så det blir nok ikke bytte av felgrens på meg vertfall før det er tomt.. hehe

Eg har prøvd begge deler og har felger med MANGE eiker, så er forferdelig stress med børste der, det måtte eg bruke med espuma. Nå føler eg nesten ikkje at eg må børste i det heile tatt, gjer det jo i rein dcn ånd da ;) Men så er jo espumaen min blanda 1:8 og p21s 1:2, så litt forskjell er det sjølvsagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Hadde vært artig å sett disse mot hverandre.. Espuma vant felgtesten til Adios om jeg husker rett? Da var den ren, altså ublandet.. Men P21S ren mot Espuma 1/2 hadde vært artig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Er nok den Gel egenskapen som gjør at jeg har forelsket meg i P21S...

Prøvde en vanlig Turtel felgrens her om dagen på bilen til søskenbarnet mitt, men det var som å sprayepå vann. Noe møkk forvant selvsagt, men satt igjen med en følelse av at dette var noe utvanna greier... (husker ikke navnet på den) som ikke holdt mål.

Var litt nyskjerrig på CG Diablo en stund,men denne MÅ vist blandes ut da den ikke engang renner utover og må smøresutover med pensel eller lignende. Ser derfro for meg at denne ikke når helt opp. Men det skal sies at jeg ikke har testet denne. Når man må blande ut denne for at den skal fungere slik P21S gjør når det gjelder konsistens, så vil jeg tippe at den også blir noe svakere og dermed trekker den kanskje det korteste strådet der.

Diablo koster jo også 580,- for 3,7 liter hos scandicshine. Altså LITT mer enn det jeg betalte for min 5L med Power Gel.

Så setter man prisen inn i bildet, så vil jeg tro P21S får ett enda større forsprang...

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt teste P21S mot Espuma Revolution på Versoen - det blir noe så inn i hampen med bremsestøv på felgene der at jeg blir nesten skremt. 20 km etter vask så er framfelgene brune/svarte... men Autobahn + Espuma er god-kombo det. Får vel shoppe litt i løpet av helgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Jeg kan godt teste P21S mot Espuma Revolution på Versoen - det blir noe så inn i hampen med bremsestøv på felgene der at jeg blir nesten skremt. 20 km etter vask så er framfelgene brune/svarte... men Autobahn + Espuma er god-kombo det. Får vel shoppe litt i løpet av helgen...

Autobahn?

Hvilken felgrens er det? :)

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...