Gå til innhold

Problemer med rød lakk!


Eskild

Recommended Posts

Etter at jeg har vært bort reist i 2 uker og kom hjem i går tenkte jeg at jeg skulle vaske bilen jeg polerte for ca 2 uker siden, mens jeg har vært borte har bilen stått ute litt ettersom fattern har brukt garasjen! Bilen ble utrolig bra etter polering og jeg var veldig fornøyd og tenkte jeg skulle vaske den i dag og ta noen bilde av den så jeg kunne lage en SS tråd om den her. Men da jeg skulle vaske fikk jeg øye på noen :unsure: og etter jeg hadde vaska så jeg at bilen hadde oksidert på 2 uker!! Hvordan er det mulig? Det har jeg aldri hørt om noen gang! :blink: ! Men det var bare panser, tak og bakluke! Da det sikkert har ligget noe vann o.l der! Forje eier har ikke vært så nøye med bilen, da jeg fikk den var den oksidert og så ut som den hadde blitt vasket med stålull i sitt tidligere liv!

Bilen ble polert 3 steg med scholl fra S03 til S30 bortsett fra at det ble brukt powerfinish på taket

2x wipedown med IPA

1x CG butter wet wax

2 lag med Nattys red

Da legger jeg med noen bilder etter polering og hvordan det ble :rolleyes:

Bilde130.jpg

Bilde131.jpg

Waxed1.jpg

Waxed.jpg

Taketterpowefinish2.jpg

Taketterpowefinish1.jpg

Waxed2.jpg

Også noen bilder av åssen bilen så ut etter 2 uker! Ble ikke er bra dag i dag da jeg ble irritert og frustrert :P

Bilde137.jpg

Bilde136.jpg

Bilde138.jpg

Håper noen har noen fornuftige svar på dette :D

Faen la det under feil tråd! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Som først ville jeg sagt at denne ikke hadde nok beskyttelse, men det som mest sansynligvis har skjedd her, er at så snart laget med "død" lakk fikk tilført oljer så ble det tilsynelatende blankt og pent. Dette er nok et tilfelle av at du ikke har tatt vekk nok død lakk under poleringssteget og eneste hjelpemiddelet her er å gå til verks atter en gang.. Sad but true..

På slik lakk anbefales det også at du bruker en QD/QF etter hver vask, eller ofte for litt ekstra beskyttelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Ser ut som vanndråper som er tørket i lakken..

Det var det som jeg tenkte på først også, men en tørk ville nok fjernet noe slikt med mindre dette er "sur nedbør" som har fått stå lenge på lakken da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
ØHN

Det kan jo være kalkholdig springvann som har fått tørke på lakken også. Kanskje det har reagert med LSP i tillegg.

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Er vel kanskje at det er for polert lite ned i lakken.Er litt sånn panseret på min røde bil også.la på voks, så ble det bra igjen for ei stund:)

Er en del kalk i vannet her på plassen, så kan være når vannperler ligger lenge at kalken ligger igjen.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Er som Brynjar nevner i sitt første innlegg, det er ikke nok av de døde fargepigmentene som er fjernet... Av de bilene jeg har tatt med SS lakk så blir det ikke lengre farge i puten når de døde pigmentene er borte. Det er sur nedbør som har laget merker i lakken..

Det går jo igjen og igjen på biler med SS lakk som er oksydert, eier polerer så bilen blir blank igjen, panser, tak og bakluke blir oksydert igjen etter få dager/uker da oljene fra polishen er borte, og eier av bilen mener da at produktet er bare søppel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Har du vasket over bilen enda?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takker for bra svar, regna med at jeg måtte finne fram maskina igjen :)

Har prøvd litt for hånd i dag for å se om det funka det gjorde det ikke bortsett fra en ting

Prøvde:

Deep C Paint Clener

Hagmanns Clean

Også div sitrusrens det funka litt

Også prøvde jeg med tynner, det funka gull da det stort sett fjerner alt. Men det ble noe riper uansett hva jeg brukte å påføre det med, men det går nok bort med ei runde med S17. Men skal være litt forsiktig med den tynnern!

Men jeg var veldig nøye med å sjekke padene om det var igjen noe død lakk da jeg drev på, men ville det vært bedre og bruke en annen voks f.eks Collinite, sealer o.l? Har noen kunde biler jeg må ta før jeg får begynt på denne igjen, men blir vel ikke så lenge til :)

Har du vasket over bilen enda?

Ja vasket bilen i dag tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Hopp elegant over Butter Wet Wax, og kjør på med to lag med Natty's, den er holdbar... Bruker du den trenger du egentlig ikke Collinite, hvertfall på denne årstiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...