Gå til innhold

Vannprelende effekt


Madfish

Recommended Posts

Hvordan er den vannprelende effekten til voks iforhold til en sealer? Har selv brukt duragloss 111 og kommer til å forstsette å bruke den, men jeg syns ikke den var så veldig vannavstøtende og det ble litt mer arbed ved tørking:S

Endret av Madfish
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Voks blir det mye perler av, MEN hvis du flommer vann over den, da blir den tørr :) En sealer "sheeter" vann mer, så den skal bli veldig lett å tørke (så og si null vann igjen på panelene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har sealer under voks da, vil det bedre sheetingen i forhold til bare å ha bare voks? har en sealer noe negativ virkning på dypden og våtheten voksen skal frembringe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Kjører du voks over sealer "fjerner" man ofte det mer sterile/blanke utseendet som mange sealere gir. Men mange som liker det utseendet, så er ikke noe feil med det hvis du skjønner ;) Har ikke testet bare voks, bare sealer og begge delene opp mot hverandre, men siden man har voks over er jeg rimelig sikker på at du får voks-effekt

(Vil du ha en voks som "sheeter" vannet godt og ser veldig bra ut vil jeg anbefale deg Collinite 915. )

Filma voksen min når jeg vaska bilen min nå..

Slik blir det enkelt å tørke bilen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, skjønner. Kom bare på at gjerne sealeren "lukket" overflaten litt, slik at voksen ikke fikk virke godt nok i lakken og skape dypde. Har hørt mye bra om Collonite 915, så har tenkt å prøve den. Men kjøpte en halv boks med Victoria Wax av Ad|os, så skal teste den først.

Herlig film :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du voks over sealer "fjerner" man ofte det mer sterile/blanke utseendet som mange sealere gir. Men mange som liker det utseendet, så er ikke noe feil med det hvis du skjønner ;) Har ikke testet bare voks, bare sealer og begge delene opp mot hverandre, men siden man har voks over er jeg rimelig sikker på at du får voks-effekt

(Vil du ha en voks som "sheeter" vannet godt og ser veldig bra ut vil jeg anbefale deg Collinite 915. )

Filma voksen min når jeg vaska bilen min nå..

Slik blir det enkelt å tørke bilen :D

:D Fantastisk effekt! Virker det like bra etter ettpar vask? Syns holdbarheten avtar veldig fort på de produktene jeg har prøvd, selv om jeg prøver å gjøre alt etter oppskriftene på forumet!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

larserso

Bare husk: sealer før voks - den er i boks! Voks før sealer - og vi fortviler...

Ho-ho! For en glimrende huskeregle :D Minner meg nesten om rekkene man skulle lære med bøyninger i tysk fra videregående dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...