Gå til innhold

Hvordan få tak i Scandicshine??


Kleiv

Recommended Posts

Har prøvd i snart en uke å få svar fra Scandicshine vedrørende en forhåndsbetalt pakke som ikke dukker opp.

Prøvd å sende mail og får ikke sendt PM mest sannsynlig for at inboksen der er full.

Dette er meldingen jeg får på pakka

Sporing hos Posten

Endret av redline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil tippe at det er noe som ikke er på lager men at pakken allerede er regristrert , pakken blir sendt når produktene kommer inn på lager , jeg tror det fortsatt er en del pakker rundt om som har hopet seg opp iforbindelse med vulkanen på island

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar på første henvendelse for en stund siden men da ble det hevdet av pakken allerede var sendt, men mer enn det har jeg ikke hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakka med scandicshine igår,eier skulle overnatte i sverige inatt å kjøre hjem idag,ring han på telefon så får du nok svar,han har ikke vært tilgjengelig på pc på mange dager nå,

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Han overnattet i Helsingborg i natt. Med en bil overlasset med produkter fra Scholl

Kanskje tilbake på kontoret på tirsdag vil jeg tro..

Det ahn gjør nå er det ikke mange andre som villa ha gjort. Kjørt ned til Tyskland for å hente produkter. RESPEKT for den Scandicshine!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han overnattet i Helsingborg i natt. Med en bil overlasset med produkter fra Scholl

Kanskje tilbake på kontoret på tirsdag vil jeg tro..

Det ahn gjør nå er det ikke mange andre som villa ha gjort. Kjørt ned til Tyskland for å hente produkter. RESPEKT for den Scandicshinel!!!!

Det må uansett være rom for å si at Scandicshine relativt ofte (det er iallefall min erfaring) er utrolig treg til å svare på mailer. Det kan fort gå 3-4 dager, og opp mot 1 uke før Scandicshine gir tilbakemelding på mail - noe som selvsagt er altfor dårlig når man driver en seriøs nettbutikk.

Er man bortreist (på ferie eller annet) bør man legge inn en beskjed på hovedsiden på nettbutikken at mailer ikke vil bli besvart innen da og da. Personlig liker jeg å få skriftlig tilbakemelding, og ringer derfor ikke med mindre det er helt nødvendig. Alternativt har de fleste idag en mobil hvor man har tilgang til mailboksen, og man kan på den måten lese og svare på mail uavhengig av hvor man er.

Som en tommelfingerregel bør mail besvares, dersom ikke annet er informert om på nettsiden, innen 24 timer (ukedag) - det er hva jeg mener om den saken... og drøyer det mer enn 48 timer bør man ta en gjennomgang av rutiner. Stort sett ALLE kunder blir irritert av lang svartid... Jeg har selv drevet nettbutikk, og vet hva dette går i.

Endret av Ståle
  • DCN Poeng 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i siste innlegg. Liker også å ha skriftlig svar på spørsmål. Da har man dokumentasjon i tilfelle konfliter oppstår.... Har man da kun telefonsamtaler er det vanskelig å dokumentere noe som helst. Og svartidene hos Scandicshine er ikke akkurat noe å rope hurra for....

  • DCN Poeng 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender dere direkte mail eller bruker dere kontakt oss skjemaet på nettsiden?

Har sendt mail ett par ganger uten svar, men har tatt samme sak via kontakt oss skjemat og alltid fått svar i løpet av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han overnattet i Helsingborg i natt. Med en bil overlasset med produkter fra Scholl

Kanskje tilbake på kontoret på tirsdag vil jeg tro..

Det ahn gjør nå er det ikke mange andre som villa ha gjort. Kjørt ned til Tyskland for å hente produkter. RESPEKT for den Scandicshine!!!!

jøss :) det viser at Scandicshine gjør så godt de kan+++

når vulkanen har roet seg så er det transport streik :eek:

da tar eieren bilen til tyskland og henter produkter selv :thumbup:

det er langt over det vi kan forvente spør du meg ,

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soeyland

Scandicshine er veldig varierende syns nå jeg. Venter fortsatt på rest fra han og det er fra en pakke tilbake før jul. Han sier han skal ordne opp, men begynner å bli lei :) Jeg kommer til å tenke meg om før jeg handler der igjen, men han har jo veldig mye som ikke andre har. Det at han kjører til tyskland forstår jeg ikke. Tar jo lengre tid enn å få det med post. Så noe kred for det får han ikke fra meg. Tvert imot når han får flere misfornøyde kunder. Og det ang. mail! Helt enig på svar innen 24h.

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner heller ikke hvorfor dere gir en bedrift (for det er jo det dette er) kred for å hente varene selv. Hadde han gitt vekk alt gratis etterpå ville jeg gitt han kred for å ta turen selv, men mannen tjener jo penger på dette han henter ;)

Litt dumt er det jo om dette er et "mønster" hvor han henter varer selv og lar butikken suse og gå på autopilot :)

Driver han SS helt aleine? Kjenner ikke firma slik som sikkert mange her inne gjør, men har bevisst latt vær å handle der pga mangelfull produktliste. Alt for mye som det står "ikke på lager" på.

Men hvis det hadde vært en mer "forutsigbar" produktliste på nettbutikken og kontakt-forholdene hadde vært litt bedre, ville jeg absolutt handlet mye der. OK priser og mye utvalg :)

God søndag!

  • DCN Poeng 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte en melding på mobilen siden jeg ikke liker å ringe folk å mase på søndager, fikk svar kort tid etter så nå skal han se over saken når han er tilbake på jobb. Enig i 24-timers regelen med svar på mail, dersom man ikke har tid til å passe butikken bør det settes inn andre til å styre med support og bestillinger m.m. Hadde en skikkelig runde med varekupp.no for en god stund siden da jeg aldri fikk en Foma Mimo jeg bestillte selv om pengene var trukket fra konto. Tok lang tid før jeg fikk svar men da dukket heldigvis pengene opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være forsiktig med å si noe om SS siden jeg fikk så hatten passet sist jeg ytret mine meninger om firmaet. Men jeg har et inntrykk av at enkelte her nærmest forguder firmaet. DCN flere andre samarbeidspartnere som leverer gang på gang, men det er nesten bare SS vi leser om på forumet..

  • DCN Poeng 2

- SAAB 9-3 AERO TTiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soeyland

http://www.detailers...ndicshine-trege

Sist jeg bestilte derfra regnet jeg med at det kom til å ta en stund pga ene varen ikke var på lager, men til tross for det tok det bare etpar uker. Og dette var rundt påsketider.

Vel nå er det ikke påsketider, men det jeg vil kalle høysesong for bilpleie :) Da bør man jo ha hodet på riktig plass. Og jeg syns uansett det er uhørt og vente over et halvt år på en restpakke. Useriøst av Scandicshine

  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å rakke ned på bedriften, men de siste ordrene jeg har lagt inn har vært generelt trege.

Forrige ordre la jeg inn 8 april og fikk pakken i går 29 mai, med andre ord ikke spesielt imponerende..... <_<

Greit nok at alt ikke er på lager til en vær tid , men når det har skjedd flere ganger med flere kunder så er det vel kanskje på tide og ha større innkjøp og ansette folk slik at pakkene kommer raskere avgårde ? :rolleyes:

Men det værste er ikke SS , men Posten! De bruker nokså nøyaktig 14 dager på å sende en pakke ned til Arendal, mens ymse butikker i utlandet sender innen en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at Scandicshine er den "store" butikken her inne, er jo pga mengden produkter han selger og at det er et stort utvalg i forhold til en del andre. Det gir han noen ekstra fordeler fremfor andre butikker. Minuset med dette er at han ikke har alt på lager til enhver tid, og det ikker alltid er så lett å få varene man bestiller da oversikten ikke alltid stemmer med hva som faktisk ligger klar til å sendes ut. Her mener jeg også at det er et stort forbedringspotensiale. Det har vært snakk om dette før, og jeg regner nok med at det er noe det kommer til å bli tatt tak etterhvert.

Angående det å svare på mail synes jeg også at dette er noe som bør gjøres raskt. Kan selvsagt ikke alltid kreve at det blir svart innen 24timer (evnt slutten av neste arbeidsdag) når det er helg og lignende, men ellers burde det være et mål å gå etter. Er man vekke utenom helger++ slik at man ikke kan svare på mail burde man ordne et slags automatsvar, som gir beskjed til de som tar kontakt at han er vekke og ikke kan svare innen den og den datoen. Dette er noe som ikke skal være noen store problemer med å få ordnet vil jeg tro.

Jeg synes ikke at det er noen grunn til å klage over at ikke PM her inne blir svart på umiddelbart. Ja, han er en av DCN sine samarbeidspartnere og er med å bidrar på forumet, men det at han svarer i tråder og på PM her inne bør vi regne som en bonus, ikke en selvfølge.

Uten å si noe sikkert virker det som om det nesten er blitt for mye å gjøre for Scandicshine for tiden, slik at service++ er helt på topp absolutt hele tiden. Mye bestilling og mye pågang generelt sett kan føre til at man ikke klarer å yte en slik service man helst ville hatt.

Et minus med Scandicshine er at det av og til sendes ut "tilsvarende" produkter i stedetfor akkurat den varen man bestilte om den ikke er på lager. Den store fordelen med dette er at man får et produkt som fungerer til det man trengte det til, men ønsker du et spesielt produkt har man kanskje en spesiell plan med det eller at man foretrekker dette sterkt overfor andre produkter. I slike tilfeller hadde det vært en fordel om det heller ble sendt ut mail til de som har bestilt varer som ikke var på lager, og heller spurt om du ønsket penger tilbake, et tilsvarende produkt eller rett å slett vente til produktet kommer inn på lageret igjen.

Scandicshine har mange fordeler overfor andre butikker i mine øyne, men for å beholde dette fortrinnet må han levere gang på gang også. Jeg kjenner meg selv såpass at jeg vet det ikke skal så mye til før jeg blir misfornøyd med service, og jeg vil nok da i større grad ønske å gå over til andre butikker som jeg vet leverer gang på gang.

At han reiser avsted for å hente produkter er positivt for både selger og kjøper. Vi får faktisk muligheten til fremdeles å kjøpe produktene, og selger får fortsatt omsatt varene med litt egeninnsats. Det må bare passes på at dette ikke går på bekostning av andre ting

Det skal også legges til at det faktisk er mulig å gå forbi en mail/PM og glemme å svare, selv om man hadde planer om å gjøre det. Det skjer meg også det, altså at jeg har planer om å svare noen på en mail men bare må undersøke litt først, og så går det i glemmeboka.

  • DCN Poeng 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

skjønner heller ikke hvorfor dere gir en bedrift (for det er jo det dette er) kred for å hente varene selv. Hadde han gitt vekk alt gratis etterpå ville jeg gitt han kred for å ta turen selv, men mannen tjener jo penger på dette han henter ;)

Litt dumt er det jo om dette er et "mønster" hvor han henter varer selv og lar butikken suse og gå på autopilot :)

I dette tilfellet får vel Scandicshine "cred" fordi de drar personlig ned til Tyskland for å hente varer når de ikke kommer frem pga transportstreik? Så jeg syns det er stort av Scandicshine at de drar ned for å hente varer istedenfor å vente på at streiken skal avblåses.

Nettopp pga streik at dette ikke er et mønster.(...) De henter varer for at vi skal få det vi har bestilt tidligere enn hva som er faktum grunnet denne transportstreiken. Så ros til Scandicshine fra meg - HELT nøytralt selv om jeg er en autorisert detailer hos Scandicshine. Jeg bestilte også varer for et par uker siden, men har fått meg hva som skjer rundt transportsystemet.

  • DCN Poeng 4

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...