Gå til innhold

God pris på makita 9227CB


johnsta

Recommended Posts

Hei

Var innom posten for å hente en pakke. På vei tilbake til bilen gikk jeg forbi en jernvare forretning hvor de hadde makita maskinger utstilt i vinduet. Kom på at jeg kjenner en som jobber der, så fant ut jeg skulle høre med han om hvilken pris han kunne gi på 9227CB. Tilfeldigvis så hadde han en inne, og jeg kunne få den for 2300. Igrunnen hadde jeg lovt meg selv å vente litt før jeg gikk til innkjøp av maskin, men bør jeg bare slå til på den prisen? Må jo ha polish, bakplade og pads også, så blir jo dyrt. men kan jo ha den liggende til jeg får kjøpt inn dette. Har lest at den ligger på ca 3000 til vanlig hos forhandlere, men jeg får den ikke billigere enn 2300 andre plasser dere vet om? på internett eller i butikk.

Endret av johnsta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du får den til ca 2000 ferdig momsa fra England. Litt avhengig av frakt. Da er det vell smartere med tanke på garanti og leveringstid og bare kjøpe den her hjemme.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Tror du får den til ca 2000 ferdig momsa fra England. Litt avhengig av frakt. Da er det vell smartere med tanke på garanti og leveringstid og bare kjøpe den her hjemme.

Ja, enig der. Litt tryggere å kjøpe her hjemme!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, det er billig....

Betryggende :) ender vell opp med kjøp da, selv om ikke studentøkonomien ikke helt tillater det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er billig, og den jernvareforhandleren har ikke mye i fortjeneste på den der ;)

Jobber selv for byggmakker og ser at du finner den ikke noe spesielt billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det. fikk den så og si for innkjøpspris tror jeg! grunnen til det var at de skulle sende i retur div makita maskiner de ikke fikk solgt neste uke, så han tapte derfor ingen ting da han får like mye fra forhandleren.

Endret av johnsta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er billig, og den jernvareforhandleren har ikke mye i fortjeneste på den der ;)

Jobber selv for byggmakker og ser at du finner den ikke noe spesielt billigere.

Er enig her.Jobber selv i Optimera og dette er råbillig.løp og kjøp mens du kan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Det var utrolig billig og ikke minst en kupp her til lands.. Det er helt uproblematisk å kjøpe en fra england også, men da havner du på samme pris som det du har fått tilbud fra på Jernia mer eller mindre..

Denne maskinen er også en evighetsmaskin og det er nesten som du kan stroppe den fast til krokfestet til og fra detail.. Varer i årevis og er rett og slett en knallmaskin som ikke skuffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Ja, enig der. Litt tryggere å kjøpe her hjemme!

Betryggende :) ender vell opp med kjøp da, selv om ikke studentøkonomien ikke helt tillater det!

Tjener inn den maskinen vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier løp&kjøp, og spør om han kan skaffe flere til samme prisen :)

Skal løpe så fort jeg klarer å kjøpe neste uke :) tror nok ikke han klarer denne prisen flere ganger, hehe. Var nok siden alternativet var å sende den tilbake til leverandøren og jeg har hjulpet han en del med andre ting.

Er enig her.Jobber selv i Optimera og dette er råbillig.løp og kjøp mens du kan

Jeg jobber faktisk selv i Optimera. Riktignok som ekstrahjelp på monter. Så litt på dewalt sin poleringsmaskin tidligere og tenkte jeg skulle kjøpe den etterhvert, men antar at makitaen er hakket bedre siden mange bruker den og ikke dewalt :)dewalten er faktisk dyrere enn det jeg får makitaen for. Finnes makita noen plass i optimera systemet forresten? Har ikke det på monter.

Det var utrolig billig og ikke minst en kupp her til lands.. Det er helt uproblematisk å kjøpe en fra england også, men da havner du på samme pris som det du har fått tilbud fra på Jernia mer eller mindre..

Denne maskinen er også en evighetsmaskin og det er nesten som du kan stroppe den fast til krokfestet til og fra detail.. Varer i årevis og er rett og slett en knallmaskin som ikke skuffer.

Ja, har forstått det slik at maskinen er knall. Har sett flere av dere som virkelig legger mye tid og innsats i dette bruker maskinen, så fant ut at det måtte være god grunn bak det. Eneste minuset er at den er litt tung?

Tjener inn den maskinen vettu ;)

Ja, kanskje etter en del trening :) Er helt fersk så må nok skaffe meg en del erfaring før jeg kan ta noen jobber, men lærer veldig mye av alle dyktige folkene her inne. Utrolig bra forum dette, med masse hyggelige folk! :)

Endret av johnsta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

olaskips

Jeg jobber faktisk selv i Optimera. Riktignok som ekstrahjelp på monter. Så litt på dewalt sin poleringsmaskin tidligere og tenkte jeg skulle kjøpe den etterhvert, men antar at makitaen er hakket bedre siden mange bruker den og ikke dewalt :)dewalten er faktisk dyrere enn det jeg får makitaen for. Finnes makita noen plass i optimera systemet forresten? Har ikke det på monter.

Eg fant makitaen i systemet til monter, er ekstrahjelp der sjølv, men det kom på over 3000 meiner eg å huske, men småting fra monter kan du tjene godt på, f.eks sitrus rensen til 3m og owatrol polytrol ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fant makitaen i systemet til monter, er ekstrahjelp der sjølv, men det kom på over 3000 meiner eg å huske, men småting fra monter kan du tjene godt på, f.eks sitrus rensen til 3m og owatrol polytrol ;)

skal søke imorgen for gøy, selv om jeg ikke får den billigere :) Kjøpte 2 stk owatrol polytrol idag faktisk. Sprang først over til jernia og kjøpte den, men når jeg kom tilbake med den spurte han ene hvorfor i alle dager jeg ikke kjøpte den hos oss istedenfor. Skjønte ingenting, men det viste seg jo at vi hadde den i hylla selv. Var sikker på at vi ikke hadde den, men blandet med den andre monter butikken jeg jobber/jobbet for. Der har vi den ikke. Så nå fikk jeg 2 stk billigere enn 1 på jernia.

Vi har også ferro-bet rustfjerner, men det er den ferro-bet rust vask som brukes på felger osv?

Endret av johnsta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Maskinen er ikke spesielt tung mener jeg ihvertfall.. Men det kommer muligens av at jeg er ekstremt godt trent ;). Brynjar derimot oppfatter den som ganske tung..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinen er ikke spesielt tung mener jeg ihvertfall.. Men det kommer muligens av at jeg er ekstremt godt trent ;). Brynjar derimot oppfatter den som ganske tung..

Ja, jeg har sett på noen av S&S trådene til Brynjar at han sliter hardt :) neida! men skulle den være litt tung på lavere paneler osv, så får jeg anse det som god trening..er vel snakk om å finne seg gode arbeidsstillinger, så går det nok smuud :rolleyes:

Endret av johnsta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scholl og 3M bakplate som duger best? følger det med bakplate til maskinen? er den i såfall bare å kaste, eller kan den brukes til nøds?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært noe varierende kvalitet på Scholl sine bakplater da det skummet som var i de første var litt for myke og dermed ikke tålte noe særlig. Var noen som opplevde at bakplata delte seg underveis i poleringa. Ikke akkurat noe man har lyst at skal skje!

Den siste utgaven virker derimot av mye bedre kvalitet enn de først.

3M sin bakplate er det vel ikke noen negative kommentarer på. Er noe dyrere om jeg ikke husker helt feil, men den skal være feilfri :) Er nok ikke noe dumt valg å gå for den...

Vet at også Gloss-It har en bakplate med noe skum i som skal være ok, men har ikke prøvd den selv

Det er en stor fordel å kjøpe seg en bakplate med skum, og ikke bare hard plast. Blir mye lettere å holde pad'en rett mot underlaget. Hindrer både at paden hopper så mye rundt, samt at det er mindre sjanse for hologrammer da det skal mer til før du kanter paden

Endret av Ad|oS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg har testet den nye bakplaten til Scholl som Ketil har med fra Tyskland nå og jeg kommer helt klart til å fortsette å bruke den..

Uansett hvilken bakplate du velger med skum så pass på å lirk paden forsiktig med en finger imellom pad og bakplate :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært noe varierende kvalitet på Scholl sine bakplater da det skummet som var i de første var litt for myke og dermed ikke tålte noe særlig. Var noen som opplevde at bakplata delte seg underveis i poleringa. Ikke akkurat noe man har lyst at skal skje!

Den siste utgaven virker derimot av mye bedre kvalitet enn de først.

3M sin bakplate er det vel ikke noen negative kommentarer på. Er noe dyrere om jeg ikke husker helt feil, men den skal være feilfri :) Er nok ikke noe dumt valg å gå for den...

Vet at også Gloss-It har en bakplate med noe skum i som skal være ok, men har ikke prøvd den selv

Det er en stor fordel å kjøpe seg en bakplate med skum, og ikke bare hard plast. Blir mye lettere å holde pad'en rett mot underlaget. Hindrer både at paden hopper så mye rundt, samt at det er mindre sjanse for hologrammer da det skal mer til før du kanter paden

Tror jeg går fra 3M sin da. Men finner bare en str på godkjemi? Jeg trenger vell også en mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...