Gå til innhold

Kjøpe ny voks til nybilen


Sindre2

Recommended Posts

Sindre2

Hei!

Har bestilt ny bil og skal ha ny voks i den sammenhengen. Har ikke lyst til å tømme lommeboka, men tenkte å kjøpe en "hverdagsvoks" i prisklassen 3-400,- og en voks i prisklassen opp til 1000,-. Har planer om å bestille fra Scandicshine denne gangen. Bilen er en splitter ny Volkswagen med fargen Candywhite.

Noen som har noen konkrete tips her? Her lest gjennom mange av disse trådene hvor det spørres om hvilken voks man skal velge, men jeg er fortsatt like klok :lol:

http://www.scandicsh...&page=1&sort=3a

Mvh Sindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Alle er god og ser bra ut, men kjøper du Swissvax Onyx, Mirage eller Shield får du også noe som holder lenge, spesielt sistnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Personlig har jeg sansen for CG5050 voksen. Har selv en krukke med denne og den har alltid imponert meg. Den er dog ikke så veldig holdbar sammenlignet med mange andre...

Pete's 53 er jo også en god voks som har fått mye skryt og er noe rimeligere enn CG5050.

Til voks rundt 1000-lappen så ville jeg kanskje gått for Mirage...

MEN!... istede for å kjøpe en voks til 3-400 og en til rundt 1000,- så vill jeg kanskje heller gåt for en SV Concorso.

Er vel kanskje den mest solgte voksen fra SV her inne og mange har gode erfaringer med denne. Den har også god holdbarhet. Har denne selv og bruker ikke annet for øyeblikket.

Saken er den at hvis du kjøper to vokser, så kommer du til slutt og falle for en av dem og bruke opp denne først. Når denne er brukt opp vil du nok ha "mer" og dermed blir den voksen du likte minst satt på hylla og støver dermed ned.

Kjøp deg en skikkelig voks med en gang er min mening.

Skal du ha en voks som gir deg mye for pengene og som vil gi deg blank bil MAAANGE ganger så er CG E-zyme en god voks. Har ikke testet denne selv, men den skal ha omtrent like mye Carnuba i seg som SV Crystal Rock og koster i overkant av 2.000,- Saken er at krukken inneholder mer også enn SV krukkene...

Dette er vertfall voksen jeg vil teste neste gang...

Bare husk at det er grunnarbeidet som legger grunnlaget for blank bil. En bil som er matt i lakken blir ikke blankere med kun en voks. En voks er kun en hinne som legger seg over den polerte flaten som beskytter og gir dybde og blankhet.

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

3-400kr klassen er det Collinite 915 som gjelder ;) Uten tvil..

Og ikke heng deg opp i "voksinnhold", det er ikke noe som sier at en voks er bedre desto mer voksinnhold (min mening). Hvis en Zymöl voks har 50% Carnauba og MG#16 har f.eks har 20% (bare ett tall), da holder ikke den halvparten så lenge og ser halvparten så bra ut! Det kan jeg garantere deg, carnaubainnhold er mer eller mindre ett tall i mange, mange tilfeller

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

j-j-jimmy

Jeg er enig med de som sier at du heller burde satse på 1 skikkelig voks framfor 1 halvbra og 1 bedre. Bruk alt på èn skikkelig :) En krukke er dessuten veeeldig drøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og et lite heads up. Dyr voks betyr nødvendigvis ikke rå holdbarhet, så ikke juster forvetningene skyhøyt, da blir du bare skuffet. For lang holdbarhet er det stort sett sealer og parafinbasert voks som gjelder, hvertfall hvis du skal ha noe som koster under 1k. Men det er bare min erfaring...

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Jeg mener det beste er å begynne med en billig voks som leverer bra, noen forslag fra min side som jeg har prøvd ut er er fornøyd med er:

Meguiars MG#16 - wet look, beader og sheeter veldig bra, samt at man får god holdbarhet med på kjøpet

Collinite 915 - samme egenskaper som den over

Natty's Paste Wax (rød eller blå) - holdbare (ikke like bra som de over), beader BRA, er veldig enkle å jobbe med (kan også bruke de i sola B) )

Når man har blitt mer kresen og tror at en "dyr voks er mye bedre" (snakker da om meg sjøl) da kan man kjøpe en mer "high end" voks om man vil som f.eks Victoria, Race Glaze, Zymöl, Swissvax osv.

En billig voks er uansett veldig fin å ha i bakhånd for andre sine biler, så man ikke legger to lag med en dyr voks på en som egentlig ikke bryr seg om bilen sin. Da har du i tillegg en voks som holder bra gjennom vinteren ;)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har blitt mer kresen og tror at en "dyr voks er mye bedre" (snakker da om meg sjøl) da kan man kjøpe en mer "high end" voks om man vil som f.eks Victoria, Race Glaze, Zymöl, Swissvax osv.

Jeg er en av "nerdene" som har både en "dyr" (SV Concorso) og flere billige, og skifter hyppig på å bruke de. Jeg blir alltid positivt overrasket når jeg stikker neven ned i Swissvax-krukka: den er MYE lettere å jobbe med, lukter himmelsk og gir en utrolig glatt overflate.

Ikke at jeg syns en voks til 3-600kr ikke leverer varene, du får trolig mer for pengene i den klassen. Men det er også en klasseforskjell opp til Concorso. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg hadde uten tvil kjøpt Swissvax Glacier til den bilen.. Den er laget for hvite biler.. Ta en titt på bilen til Petter, en hvit Volvo V50, som virkelig er HVIT..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sindre2

Takk for deres meninger! Det ser ut som jeg kommer til å gå for en av disse voksene:

Collinite 915

Swisswax Shield

Swissewax Glacier

Men hvilken :unsure:

Endret av Sindre2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for deres meninger! Det ser ut som jeg kommer til å gå for en av disse voksene:

Collinite 915

Swisswax Shield

Swissewax Glacier

Men hvilken :unsure:

Glacier og Shield eller Glacier og 915 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt hvit bil i snart 3år, og jeg kan uten videre anbefale Glacier hvis du absolutt skal ha voks på bilen. Evt. lavere prisklasse kan jeg anbefale Poorboys Nattys (original/hvit). Collinite er best på holdbarhet, her syntes jeg 845 ga det flotteste resultatet. Meguiars M16 fungerer også meget bra.

Best finish på hvit bil er uansett lettest å oppnå med en god sealer. Werkstat Prime Acrylic og Acrylic Jett Trigger er vanskelig å slå, men de fleste sealere gir flott resultat.Eks. Meguiars M21, Optimum Opti-Seal, Lahega Autorange Hardvax er alle å anbefale ;) Mange muligheter. Trikset er å holde seg unna LSP som formørker fargen (typiske carnauba vokser).

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av "nerdene" som har både en "dyr" (SV Concorso) og flere billige, og skifter hyppig på å bruke de. Jeg blir alltid positivt overrasket når jeg stikker neven ned i Swissvax-krukka: den er MYE lettere å jobbe med, lukter himmelsk og gir en utrolig glatt overflate.

Ikke at jeg syns en voks til 3-600kr ikke leverer varene, du får trolig mer for pengene i den klassen. Men det er også en klasseforskjell opp til Concorso. B)

Største klasseforksjellen e vell prisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Største klasseforksjellen e vell prisen :)

Ja, for å finne ut av det så må man vel nesten ta seg råd til å prøve...

Det meste tyder på det ja :)

Og det var din ikke så overraskende mening - det er stadig et overveiende flertall her inne av de som har forsøkt vår vokser som er veldig fornøyd med dem ( vi har jo ikke bare Crystal Rock og Divine..) så det må vel telle litt i alle fall.. :) Av alle de som har kjøpt Swissvax her inne så er de aller, aller fleste godt fornøyd med kjøpet.

Når det er sagt så er det faktisk stor forskjell på carnauba vokser - i forhold til utseende, varighet på bil, hvor drøy voksen er i bruk og hvor lett den er å jobbe med. Carnauba er verdens beste, naturlige glansforsterker, og den gir bedre, dybere og varmere glans etter kvalitet på carnaubaen og hvordan den bearbeides inn i oppskriften - samt resterende ingredienser selvfølgelig.

/D

  • DCN Poeng 7

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...