Gå til innhold

Hvordan feste en hekkspoiler


iumentum

Recommended Posts

iumentum

Fikk akkurat beskjed om at AMG hekkspoileren til min gamle Mercedes stasjonsvogn er ferdig lakkert, og dermed må jeg prøve å få montert den i kveld.

Første som slår meg er at jeg skal lime den fast.

Noen som har prøvd dette limet fra Biltema (kommer ikke på så veldig mange andre steder å få handlet noe brukbart i kveld):

http://www.biltema.no/no/Bygg/Kjemikalier/Lim/PU-lim1/

Endret av iumentum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Simen

    10

  • Øyvind G

    7

  • AndreasLie

    4

  • iumentum

    3

Mest aktive i dette emnet

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg brukte Tec 7 på ABT spoileren på Passaten.. Det sitter som hakk møkk.. Eller 3M VHB el hva den tapen heter.. Frontspoileren min sitter festet med den og du kan bare glemme å få av den i ett stykke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iumentum

Den satt med en eller annen tape på den andre bilen min, og jeg måtte skjære den av for å få den av :blink:

Teip kan jeg jo eventuelt prøve å få tak på i morgen. Hvem forhandler 3M VHB i Osloområdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Inzane2012

jeg festa tåkelysa mine med Tec7, smurte det bare helt tynt utover festeplata og holdt den med litt press til fangeren i ett par min og siden har di hengt der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TotenJeep

Jeg jobber med plast produkter til Volvo og vi bruker 3M VHB dobbelsidig tape til å feste en del ting. Det sitter som støpt.

Den satt med en eller annen tape på den andre bilen min, og jeg måtte skjære den av for å få den av :blink:

Teip kan jeg jo eventuelt prøve å få tak på i morgen. Hvem forhandler 3M VHB i Osloområdet?

Klarer ikke Øyvind/Godkjemi å skaffe denne tro? Er jo et 3M produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Jeg har også god erfaring med Tec7 til dette formål. Sitter som støpt men krever litt herdetid.

Teroson har et eget karosserilim som blant annet Norsk Bildelsenter selger. Jeg mener det har litt kortere herdetid. Har brukt det på en A4 hekkspoiler.

http://loctite.fast.de/eu/TTT/page_78.html

http://norskbildelsenter.no/?ASP=729228&Random=681684273

(velg styling og lim på en tilfeldig bilmodell)

Endret av Ole Gunnar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan med hånda på hjertet si en ting.. Fest noe skikkelig med tec7, og du får det ALDRI av igjen uten å bytte ut hele dritten :lol: Fint med tec7 er at det er litt elastisk så vibrasjoner o.l er null stress.

Har bare positive erfaringer med tec7, også kan det brukes under vann(?!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

bruker du tec7 eller lignene, så får man det ikke av igjen uten og ødelegge noe. derfor bruker jeg pakknings silicon når jeg skal lime ting (f.eks kent sili gasket).

har du litt flate og lime på så sitter det godt nok med silicon. og skal du ha det av igjen, så er det jo litt utfordring og dra vinga av (men det er lettere og ta den av hvis den er lima med silicon i forhold til tec7), men greia er at det er lett og få vekk limet hvis det skal fjernes eller hvis man søler litt. som regel så kan man gni det av med fingeren (hvis det er et tynt lag). det kan du ikke med tec7. den må slipes vekk. blei litt rotete forklart, men regner med at du skjønner hva jeg mener

legger ved et bilde. da er det lettere og kjenne den igjen

psg2l-thumb.jpg

bare pass på at den siliconen du velger og bruke ikke inneholder eddiksyre da det ikke er bra for lakken (derfor jeg anbefaler kent sin siden den IKKE inneholder eddiksyre)

står litt om den her:

http://blogg.lilleulv.org/index.php/tag/ptl/

velger du og bruke "tec7 metoden" så kan du også bruke kent quick seal (dette er karroserilim som limer utrulig bra) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Relektra sin Megaplast PU når jeg limte frontfanger sist, sitter som støpt, under de rette forholdene så skal det ifølge bruksanvisningen gi en strekkfasthet på 1300nm pr. cm2, noe jeg har stor tvil til egentlig, selv om det sitter som støp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Løfter denne gamle tråden litt igjen jeg. Skal feste spoileren på bilen min på nytt igjen idag, og vurderer rett og slett å droppe å bruke mutter på innsiden da det er et h****** å få det til, sykt trangt inni der. Jeg har svart Tec7, men er litt småskeptisk. Er det da slik at det er ingen vei tilbake når jeg først har satt den på? Og hva gjør jeg om jeg smører på for tykt og det tyter ut på lakken på utsiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men nå som jeg har fått av spoileren har jeg større problemer å tenke på (oppretter en egen tråd om det etterpå). Tror jeg går for Tec7, så får jeg bare leve med at jeg ikke kan ta spoileren for å polere under osv. Det er vel ganske uvanlig å demontere spoilere bare for å få polert med maskin under? Kommer til for hånd, så ingen krise egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...