j-j-jimmy 7 Skrevet 25 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 25 Mai, 2010 Etter å ha lest, lest, og lest samt handlet inn produkter og utstyr gjennom hele vinteren, var det endelig tid for å prøve seg på min egen bil. Dessuten skal bilen på photoshoot med KRSfoto på fredag, og da må den jo skinne litt! Har fått tørrtrent såvidt på noen paneler på andre biler, men alt i alt var dette min første detail/korrigering av en bil, hvis en ser bort fra polish med 2-hodet DA for noen år siden. Men det var med Autoglym forbrukerserie, så det teller ikke :-D Dessverre er det skralt med før- og underveisbilder, dette får bli bedre prioritert neste gang. Følte egentlig jeg hadde nok med å ha fokus på det jeg dreiv med, samt litt tidspress så jeg håper det blir tilgitt.. Jeg skriver heller litt fyldigere :-) Vasken bestod av: Surfex HD 1:5 Blåtind karosserirens Meguiars NXT såpe Swissvax detaljkost NoName microfiber svampegreie med lange "tuster" (da jeg greide å glemme vaskehansken hjemme) Scandicshine bøtte med gritguard Clay: Gul Riccardo clay ONR som clay-lube Korrigering: FLAK roterende Sonus puter (4" og 6") Gul, oransj og blå ble brukt Scholl bakplater NoName puter, gule (noe jeg hadde liggende fra DA'en, str. ca. 3", kjøpt for Meca for ca. 3 år siden) Menzerna Power Gloss Menzerna PO85RD3.02 Menzerna PO85RD Menzerna Top Inspection LedLenser T7 LSP: Poorboy's Black Hole Show Glaze Voks ble CG 5050. Ellers: Meguiars Gold Class Trim Detailer Swissvax Pneu Matt I starten slet jeg litt med å finne combo som fjernet nok swirls, da Power Gloss og gul sonus-pad ikke fjernet nok selv om jeg kjørte nokså hardt. Det var altså 4" pad jeg testet med. Prøvde i mange omganger, men syns ikke jeg fikk det bra. Så tok jeg fram større pad og bakplate og testet med PO85RD3.02, og da skjedde det plutselig ting! Jeg begynte å stusse litt, for jeg oppdaget at den store pad'en var mye hardere enn den lille... Jeg hadde med noen gamle pad'er fra DA-maskinen jeg hadde en gang i tida, og disse var også mye hardere enn cuttingpad'ene fra Sonus. Så jeg prøvde med disse og fikk mye bedre resultater, og veien fram var da greiere. Kjørte over med PO85RD på blå pad for å kvitte meg med hologrammer og få mer gloss. Siden dette var min første tur med roterende så så jeg litt mellom fingrene med litt swirls og rds som ble igjen. Selv om resultatet altså ikke ble 110% så ble jeg veldig fornøyd, og det var utrolig gøy selv om ryggen og nakken klager i dag, hehe.. Mao. Jakten på den perfekte finish fortsetter... Må jo ha noe å se fram til?! B-) Så fulgte wipedown med Menzerna Top Inspection, før PB Black Hole ble lagt på. Vet ikke helt hva jeg syns om den, jeg har ikke helt trua, så ikke så mye forskjell synes jeg. Jeg la på for hånd, kanskje det er bedre med DA? Etter det var det dags for siste hånd på verket, et lag med CG5050. Deretter ble det lille av plast som finnes gått over med Megs Gold Class Trim Detailer. Denne liker jeg veldig godt, enkel å jobbe med og gir fint resultat, holdbarheten gjenstår å se :-) Dette bildet tok jeg noen dager før, under en liten "treningsøkt" på et panel, dette bildet sier noe om hvordan tilstanden på bilen var: Såå folkens over til resultatet. Bilen har nettopp fått ny motor, derfor har det selvfølgelig blitt en runde med shining her også. På motorvasken brukte jeg Surfex HD 1:5, detaljkost og Meguiars GCTD. Takk for titten 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solhaug 40 Skrevet 25 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 25 Mai, 2010 synes dette var veldig flott jeg,kan sikkert lønne seg å konsentrere seg om bilen istedet for å ta så mye bilder på første jobben,men synes du har vært flink,ble pen den dær,fin glans i rødfargen,skinner bra,du får det sikkert bedre til neste gang,å bedre gangen etter der igjen fin Audi,men hvorfor har du bytta motor?? Siter A6 Avant bitdi S2 avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j-j-jimmy 7 Skrevet 25 Mai, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25 Mai, 2010 Det var det jeg tenkte og, neste gang blir jeg sikkert enda mer fornøyd Kunne egentlig tenkt meg å investere i en litt dyrere Swissvax voks også, CG 5050 er fin den, men kanskje Concorso, eller Insignis hadde løftet resultatet et hakk opp... Motoren ble bytta på grunn av ras på oljepumpa. Drivkjedet til oljepumpa røyk av så den mistet oljetrykket, og i tillegg fløy en bit av kjedet gjennom et deksel og inn i reg-reima slik at den fikk kammet over skikkelig. Totalras mao.. Ser på flere utenlandske forum at det er mange som har opplevd det samme på denne motoren (brukt i passat, a4 og a6 om jeg ikke husker helt feil) så det virker som en svakhet... Men Audi har aaaldri hørt om det såklart! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakk 22 Skrevet 25 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 25 Mai, 2010 kan tenke meg concorso på denne hadde vært rått på denne flott bil og herlig resultat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j-j-jimmy 7 Skrevet 25 Mai, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25 Mai, 2010 Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne 89 Skrevet 25 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 25 Mai, 2010 Rødt er aldri feil på en bil.Ble blank og lækkert dette. Cred gitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akkarbelling 6 Skrevet 25 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 25 Mai, 2010 Dette ble jo veldig blankt Siter 2019 Volvo V90 T8 Inscription 2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue 2014 Volvo V40 D2 Cross Country 2010 Volvo V70 D2 Summum 2007 Volvo C30 R-Design 1995 Volvo 850 1995 Volvo 850 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Sørensen 0 Skrevet 25 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 25 Mai, 2010 Meget pen bil dette med helt riktig farge. Ble jo blankt som bare fy dette. Er denne bilen senket eller? Så lav ut foran Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkart 398 Skrevet 25 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 25 Mai, 2010 Ingenting å si på resultatet her nei, blankt og pent Til info: Insignis ble laget i begrenset opplag. Denne er nå utsolgt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS 339 Skrevet 25 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 25 Mai, 2010 Ikke noe å si på dette her Rent og pent det motorrommet ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j-j-jimmy 7 Skrevet 25 Mai, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25 Mai, 2010 Da spørs om det må bli Concorso som står øverst på ønskelista Ja, den er senket 35mm. Stiv og kompakt mao Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 28 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Mai, 2010 Ble rødt og pent dette her ja Om du har lyst til å "prøvesmake" på Concorso, så kunne du jo fått en liten slump av meg! Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j-j-jimmy 7 Skrevet 28 Mai, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28 Mai, 2010 Det hadde vært gøy Snakker vi 50/50 på panser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 28 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Mai, 2010 Det hadde vært gøy Snakker vi 50/50 på panser? Det kan vi gjøre vettu Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mighty 271 Skrevet 28 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Mai, 2010 Ble blankt og fint dette Ser bra ut til å være første jobben. Creds fra meg Siter Ja, jeg vasker med svamp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 29 Mai, 2010 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 29 Mai, 2010 Blankt fint resultat. Fin write-up også. Cred fra meg Bilen kledde virkelig rødfargen også. Synd med motoren din, det bekrefter mine fordommer mot VAG-produkter. Fine biler, men dyrt å holde i drift pga uforutsette verkstedbesøk. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 29 Mai, 2010 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 29 Mai, 2010 Godt stykke arbeid dette, og ikke minst til å være første gangen Felgene dine er smoooothe, de kler bilen sykt godt.. Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j-j-jimmy 7 Skrevet 29 Mai, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29 Mai, 2010 Takk, takk og takk! ØHN: Kjedelig med motoren ja, men jeg tror at hvis man skal ha en bil som det aldri skjer noe uforutsett med, så må man kjøpe en 1:10 modellbil som står på hylla :-) F.eks har Jaguar hatt problemer med registerkjedestrammeren som har resultert i endel motorhavarier, og jeg vet også om en Avensis (tror det var '07) som motoren gikk ad dundas på for litt siden. Så jeg tror snart ikke det er noe forskjell på hva man kjøper jeg... Ellers er jeg enig i at kvaliteten generelt på nyere biler har sunket litt på grunn av pressing av priser, det som forårsaket havariet mitt var en liten plastikkbit som de sikkert hadde spart 5 kr på... Bernhard: Takk for det, og takk for write-ups og tips som følger med i disse gomega: Er det ikke sånn at du er herover i ny og ne? Sender telefonnummeret mitt på PM, så kan du jo bare sende på ei melding når du vet du skal bortover en tur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.