Gå til innhold

Shine av felger


kris1986

Recommended Posts

kris1986

Kjøpte meg den EZ-brush og Chemical Guys felgvoks fra cyc, og p21s felgrens fra performancemotorcare (eller hva det enn heter). p21s kjøpte jeg to dager etter, så den kommer i morra eller lørdag. Siden jeg ikke hadde den, og felgene var uten felgvoks, så brukte jeg Citrus-Power fra Sonax (den er det syre i).

EZ brush

Gammel, dårlig washmitt (de løser seg opp innvendig og noen i sømmene <_< , megs sin er bedre, og koster det samme )

Citrus rens fra Sonax

Quick clay pakka fra megs

Megs gul applikator

Chem G felg-AIO

Dårlig Microfiber, 20 kr på rema

P1010020.jpg

P1010021.jpg

P1010023.jpg

P1010027.jpg

P1010028.jpg

P1010029.jpg

P1010030.jpg

P1010031.jpg

P1010032.jpg

P1010036.jpg

Felgvoksen var sykt drøy, brukte bare produkt fra det tynne lokket under lokket med gjenger. Den ga pen glans, lett å bruke, luktet godt, og kosta litt over 100-lappen! Kommer nok til å prøve mer chem guys! Kan trygt anbefale denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Bra resultat det der :) Har scandicshine den felgvoksen?

Er den washmitten virkelig så dårlig? har hørt at folk etterhvert har klippet ut innmaten for å løse problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Nope, så den ikke der.. EZ brush var helt RÅ! kosa meg når jeg brukte den ;)

Jeg har fem, to er revna og alle er dårlige invendig. Har to megs, de har jeg brukt mer og er som nye enda.

Kjøpte to fra ss i vinter, samtidig som megs sine. Så var jeg på svinesund og der hadde de like de fra SS for 59 svenske, og da kjøpte jeg tre til.

De er greie i strikkene og fine på lakken, men siden de ikke har samme kvalitet for lik pris, kjøper jeg heller megs sin. Gleder meg til å prøve den fra swisswax jeg da.. Pluss jeg leste akkurat på detailingworld at den fra duragloss var bra

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Okay! Masser av god info her :) Venter på pakke fra SS nå, så blir spennende å se! Får jo forøvrig med en "svamp" i Chemical Guys-bøtta, hvis jeg forstod Ketil rett. Lurer veldig på hvordan den er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Kris: Du burde bytte det dekket på det øverste bildet.. Ser det er en kul på det...

Det kan eksplodere når-som-helst......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

I know.. Ovetid nå om en time, fri i morra, kjøpe nye dekk! Surt siden de er omtrent helt nye.. Men sånn er det med veistandarden i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Så bra ut det der...

EZ brush er helt sjef.....

Bra shine på de felgene der nå....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
I know.. Ovetid nå om en time, fri i morra, kjøpe nye dekk! Surt siden de er omtrent helt nye.. Men sånn er det med veistandarden i Norge

Hvor skal du kjøpe dekk?

Hør med Gundersen Sportscar i Rygge/Råde, han er grisebillig! En kollega betalte 4400kr for Goodyear dekk i samme dim som du skal ha:-)

Felgene ble strøkne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Hmm.. det var ikke dyrt nei! men gundersen er vel i sarp? ved alvim? er kansje to steder.. Har jo også han "wannabe sharif" ved skjeberg, ti min fra sverige, han er også billig :) kjøpte først felger og dekk der. Masse eiker og kant med nexen for 6000, men han ga meg felg som ikke passa bosset på boran... da ble jeg forbanna ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Hmm.. det var ikke dyrt nei! men gundersen er vel i sarp? ved alvim? er kansje to steder.. Har jo også han "wannabe sharif" ved skjeberg, ti min fra sverige, han er også billig :) kjøpte først felger og dekk der. Masse eiker og kant med nexen for 6000, men han ga meg felg som ikke passa bosset på boran... da ble jeg forbanna ja!

Ligger rett etter Smart Club i retning Moss... Har masse på lager, tar de flestepå pris også...

Kjøpte Pirelli dekkene mine der i 235/30/20, billigste jeg kom over, tok både dekkonline og div andre med litt over 1500kr totalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeDD

Felgen ble pen. :) Ez-Brush´n er helt uerstattelig på eikefelger. Vasker inne i felgen + kantene på eikene. Helt genialt!!

Slike felger er veldig lette å holde pene etter voks, da belegget på eikene er som på en flatskjerm. :D

Bare jeg som ikke har hånden inne i vaskevåttene når de vasker? Syns det er mye bedre å legge hånden oppå mitt/schmitt osv.. ? Rakner de grunnet hard behandling når man har hånden inni?

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

På felgene bruker jeg handa på mitten, når jeg vasker bruker jeg handa inni pga mye bedre når jeg skyller den i bøtta.

Når jeg vrir den opp ruller jeg den som en sovepose på en måte, altså den lengste siden blir rullet, og det bør tåle det mener jeg.. Som sagt, bare de grønne jeg har hatt problemer med, men hvis de nye er sterkere, da er det jo null stress ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Akkurat vaska bilen, og siden jeg har kjørt på grusveier og det har regnet, brukte jeg p21s felgrens. Jeg fikk den røde typen som lukter relativt vondt, men det var ikke noe stort problem for å si det sånn! Spraya på en god del faktisk så felgene ble tålig dekket av rensen (jobbet 5-6 ganger med triggeren). Lot den virke litt, vasket 3 felger med den svampen som fulgte med, og spylte bare av den ene felgen. Felgene som jeg brukte svampen på ble reine, det gjorde den 4. også, men det ble fortsatt støv igjen som du ikke ser, men tar du fingeren på felgen ser du at det er støv.

Konklusjon: Så ut som den renset godt når jeg spylte over felgen med hageslangen. Den tok minst like mye "skitt" som en felgrens med syrer virker det som! måtte brukte svamp for å så av bremsestøv, men hadde jeg brukt h.trykk hadde resterende skitt flydd av, også takket være felgvoksen.

Konklusjon felgvoks: felgvoksen jeg la på gjør at ting ikke fester seg så godt som det gjorde før. Hadde jeg brukt h.trykk hadde garantert støvet løsnet! blir moro å se fremover hvordan holdbarheten er! mitt første produkt fra chem guys, og det blir definitivt ikke det siste!

dere som ikke har prøvd p21s, prøv den, dere som ikke har prøvd chem guys felgvoks bør også prøve den, men er fortsatt usikker på holdbarhet..

Kristoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

En annen fordel med P21s felgrensen er at den skummer litt når du vasker med feks EZ brush, og at du ikke trenger å stresse med en og en felg, emn dynke alle fire med en gang og jobbe deg rundt bilen etterpå......

Bare å teste denne...kanon produkt

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...