Gå til innhold

2007 Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D, sølvgrå


Essiek

Recommended Posts

Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D 2007 Sølvgrå

Denne ”jobben” er en bursdagsgave fra meg til min far – planen var full innvendig og utvendig, men pga formen min så ble det kun utvendig (gikk vel med en pakke med Ibux og Paracet i løpet av helgen).

Produkter brukt:

Orange Prewash 1:5

Espuma Revolution 1:5

SS bøtte m/GG

CG Glossworkz (en real ”dært”)

Nanolotus mitt og Swissvax Detailbrush

BiltHamber Clay Regular

Steingammel Kärcher 570 som HT (man tager hva som er tilgjengelig…)

CG Miracle Dryer og SS Drying Towel

En haug med MF og app-pads ellers

Scholl S17+

Scholl S30+

Meguiars #105

DodoJuice Lime Prime Lite

EZ Creme Glaze

DodoJuice Blue Velvet Pro (m/SS rød app-pad)

Swissvax Shield (m/SS rød app-pad)

Nanolotus Ruterens og Forsegling Pro (frontrute)

Nanosvamp (frontrute)

Swissvax Autobahn

Swissvax Pneu

CG VRP Dressing

CG BareBones

Meguiars #35 Final Inspection (som wipedown)

MIgliore Endurance Spray (som QD underveis)

Scholl orange liten og stor pad

Metabo 12-175

Forlenger ved behov

3M grønn maskeringstape

Stjärnagloss MF & Pad wash (brukt underveis)

21.05.2010

Ankom ”gjerningsstedet” klokken 17.30 og satte i gang – noen ”pre-wash”-bilder .. :

4633064962_af64280931_b.jpg

4632479919_9b01278e8f_b.jpg

4632543061_93f8fc820e_b.jpg

Tok dekk og felger først med Espuma 1:5 blanding – det tøyt brunt skum ut fra dekksidene (det skal nevnes at eier (min far) tidligere i uka hadde brukt omtrent 1.5 liter med PrickBort på bilen og blitt kvitt de verste nuppene etc selv). Dette lå på i ca 10 minutter før dekk og felger ble HT-spylt (enorme 80 bar / 120l/t…). Så ble bilen ”sauset” inn med OPW i 1:5 blanding, det lå på i ca 10 minutter (vaskebøtte ble laget i mellomtiden) før avspyling.

4633175348_bfe06dc13f_b.jpg

4632583779_12e8460b6d_b.jpg

Møkka bare bobler ut:

4632596225_13d024d8ba_b.jpg

Så ble SS-bøtta satt fram, og i den var det CG Glossworkz for anledningen. Den er i utgangspunktet bortkastet på en bil som har null beskyttelse igjen mht ”glossness” etterpå, men bilen ble nå ren. Vannet verken sheetet eller beadet - det lå igjen 2-3 mm med vann som en hinne over hele bilen. Det gjorde for så vidt ikke så mye, da clay for dagen er BiltHamber.

Vi splasher med litt vann:

4633206412_32ccf6fa13_b.jpg

Blir det borte? Næh-hei

4633211824_39ec20f710_b.jpg

En gang til – splashing er gøy

4633216256_6932e2d66a_b.jpg

Hjalp det nå da? Næh

4633222062_644eb139eb_b.jpg

Det ser tørt ut, men hinna med vann ligger heeeelt død på panseret. Hadde det ikke vært for Newton så hadde ikke vannet sluppet på sidene heller…

Etter nesten hele bilen så clayen slik ut:

4633283534_85b36d094c_b.jpg

Spylte kjapt over bilen og tørket den etterpå. Ryddet litt etter meg og fikk lirket bilen inn i garasjen. Men kunne ikke dy meg – måtte kjøre litt S30+ på B-stolpen på venstre side:

Før:

4632690997_207e540372_b.jpg

Etter (litt holo/hazing etter to runder, men fikset det senere)

4632693701_569523dbf2_b.jpg

Måtte også bruke litt S17+ på Pajero-merket bak (bare testing, så det er ikke 100% ferdig finish)

4633329788_e0e6d54ced_b.jpg

4632743103_067e9e84f5_b.jpg

Da var det på tide å ta kvelden klokken 22.00, kjøre hjem, ta noen Ibux og Paracet og lade litt krefter til neste dag

22.05.2010

Dag to startet 10.30 med å lirke bilen ut av garasjen igjen og forsøke å få noen ”nå skal dere få se hva jeg har å bryne meg på her”-bilder samtidig som at jeg maskerte opp, men alle som har jobbet med sølvgråe biler vet vel hvor lett det er å fange defekter i lakken. Men trust me – de var der, dog ikke så ille som B- og C-stolpene.

Panser:

4633073474_a9c6b0f11f_b.jpg

Høyre dør foran, nedre del – langsgående riper (ikke lett å se akkurat):

4633085220_aef6a7699f_b.jpg

Ikke mye glans og sharpness i lakken nei:

4633091638_b1bf44a393_b.jpg

B-stolper er morsomt:

4633109590_093ee22b6a_b.jpg

Svær doning dette:

4633123256_f8476bbdca_b.jpg

Tenkte jeg skulle prøve og få noen 50/50 på høyre speil – slik ble nå resultatet:

Før, ikke spesielt mye å se på her egentlig (blass i lakken)

4632533959_dbed3cf7b7_b.jpg

Etter:

4632555347_9d7c49d7e0_b.jpg

S17+ spredd på 700, opp til ca 1500, 3-4 pass og rett av. Glans tilbake, og småriper borte.

Da går man videre til høyre framdør, og fortsatt ved godt mot gjør jeg klar til mer 50/50 selv om jeg nå burde ha skjønt at noe ”å heite, det var forskjell ja” nok ikke lot seg fange på sølvgrå bil.

Her er en relativt feit ripe som går bortover hele:

4633161590_a82d53b1c9_b.jpg

Etter S17+:

4632601449_a5091b647f_b.jpg

Grei forskjell på venstre og høyre side her egentlig:

4632617847_ccfb878b3f_b.jpg

Så skjer det som er alles mareritt – under spredning av S17+ på nedre del av døra så plootselig hootselig skjer dette:

4632638093_dc6dce31bf_b.jpg

Ikke var det varmt, ikke tilta jeg pad, ikke hadde jeg press. Men det var plastikk der og ikke metall, så lakken (typisk Mitsubishi-tynn) satt vel ikke akkurat godt der. Så jeg tar en Stoltenberg og skylder på omgivelsene her. Min far tok dette med særdeles godt mot, og vil bli rettet opp i 100% på et senere tidspunkt – men ”glad-humør”-pinnen pekte rett sydover etter dette.

Det tok seg opp etter hvert da S30+ og orange Scholl viste seg å være gullegodt på nesten alt sammen, og S17+ ble kun spot-kjørt der det var behov.

Litt C- og B-stolpe bilder videre, var ikke spesielt ”trigger-happy” med kameraet så ble ikke så mange flere bilder den dagen.

4632651481_257b2186cc_b.jpg

4632659767_9cf0c20467_b.jpg

4632662585_5114ff9c61_b.jpg

4632664013_131b1567be_b.jpg

Tok resten av høyre side, panser, halve taket og kjørte deretter bilen inn i garasjen før jeg tok 1/3 av venstre side og tok ”kvelden” ca 17.30.

----- dag tre kommer snart -----

  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du har hatt en håndfull her ja. Særdeles vanskelig å fange opp defekter i lakken på sølvfarga biler med kamera, men det er en tydelig forskjell i graden av blankhet og dybde på 50/50. Kjipt med uhellet på plasten. 

Enorm forbedring på stolpene og. Bra jobba! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Synes det ble bra forskjell på speilet, og resten ser ut til å være bra også :) Surt med den lakken som datt av da, men sånt kan skje.Tør snart bare kjøre DA over lakkede plastflater jeg ;) Men går nok bedre for oss begge med litt mere roterende erfaring.

kjørt hull i 2 plastdeler på bmw på bagasjeluka.Enda jeg visste det lett kunne skje så skjedde det igjen noen biler senere enda jeg kjørte mye roligere og med mindre cut..

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du har hatt en håndfull her ja. Særdeles vanskelig å fange opp defekter i lakken på sølvfarga biler med kamera, men det er en tydelig forskjell i graden av blankhet og dybde på 50/50. Kjipt med uhellet på plasten.

Enorm forbedring på stolpene og. Bra jobba! default_smile.png

Takker og bukker :)

Synes det ble bra forskjell på speilet, og resten ser ut til å være bra også default_smile.png Surt med den lakken som datt av da, men sånt kan skje.Tør snart bare kjøre DA over lakkede plastflater jeg wink.gif Men går nok bedre for oss begge med litt mere roterende erfaring.

kjørt hull i 2 plastdeler på bmw på bagasjeluka.Enda jeg visste det lett kunne skje så skjedde det igjen noen biler senere enda jeg kjørte mye roligere og med mindre cut..

Min far bare trakk på skuldrene og sa "det har jeg klart selv med UFO'en til 'tema på 2 stk Audi'er, så det er ingen fare". Men kjipt nok. Greit å ordne opp i dog - våtsliping og legge vått-i-vått så blir det borte :)

Oppdater med dag tre her (forsøker jeg å endre første post så får jeg beskjed om at kun filendelsen .gif er tillatt.... den var ny....)

23.05.2010

Dagen starter med å lete etter defekter som lar seg fange opp med kamera, samt at jeg kjører ferdig venstre side inne i garasjen. Her er noen bilder fra dette.

Har flere bilder av defekter, men dette ble det mest fornuftige rent billedmessig:

4633318208_9ab75fd1cf_b.jpg

Det var nok av disse bandittene rundt omkring altså.

Så vanskelig er det å fange swirls uten saftige led-lamper:

4632723207_b6f691bd47_b.jpg

Litt mer banditt:

4633321096_8091dec859_b.jpg

Her går Metabo'n på ca 2000 rpm, one-hand style. Har her tatt det over også

4632729663_dc3d6c0eb2_b.jpg

Looking good so far:

4632738281_339af2c83b_b.jpg

4633333174_7184e45642_b.jpg

4633337370_2273d84700_b.jpg

Side-lista fikk seg en runde også:

Bak (man kan ane noen riper bak der)

4632742435_b0e6985fd2_b.jpg

Borte:

4633341114_abc270f3b6_b.jpg

Mot fremre del:

4633340138_67d8feb3d9_b.jpg

Mye bedre ihvertfall:

4633342030_fe3bb60b87_b.jpg

Så tok jeg eksosstussen, og slik ble det etter Autosol med MF og #105 på app-pad, etterfulgt av Autobahn lagt på ”old skool” med henda:

Før:

4633344976_fc9139f914_b.jpg

Autosol:

4632749501_9fa169187f_b.jpg

#105 (ikke voldsomt bedre)

4633346580_a243a5a9b8_b.jpg

Autobahn buffet av:

4632750985_a67f2a4a7f_b.jpg

4632752041_dcbec67a7e_b.jpg

Så ble det iherdig jobbing og lite med bilder en stund fremover. Det jeg gjorde videre var å lirke bilen ut igjen, og bestemme meg for at her kjører vi halvparten DodoJuice (Lime Prime Lite + Blue Velvet Pro (takk for panel-pot Mr Aas :)) og halvparten EZ CremeGlaze + Shield.

Hele taket fikk CremeGlaze + Shield, men ellers var det 50/50 splitt (førerside Dodo, passasjer-side Shield).

Felger fikk Autobahn (pålagt for hånd), dekksider Pneu og hjulbuer en durabelig dose med BareBones.

Noen tanker om DodoJuice:

- LimePrime Lite lukter friskt og godt, og etterlater en squeaky clean overflate klar for LSP, samt at den er lett å legge på og buffe av (jeg tok det panel for panel, lot det haze i 2-3 minutter og buffet av)

- Blue Velvet Pro er fin å legge på (vanskelig uansett på sølvgrå å se om man har dekt alt), app-paden blir blå, og lett å buffe av

- BVP lå vel og hazet i 10-15 minutter så jeg la på halve siden før jeg buffet fra starten

- sidevinduer fikk også BVP

Noen tanker om CG + Swissvax-kombo

- EZ CremeGlaze er schnadder-ladder å legge på, haze litt og buffe av

- ble litt ”våtere” med EZ enn med LimePrime Lite, men LPL virket ”blankere”

- Shield er, vel, hva kan man si… Nydelig kanskje? Lukter godt, lett å legge på og buffe av (etter bestått finger-test (cirka 10-15 minutter)

Så kom det et typisk Bærum-regnskyll (”heisann sveisann, slenger innom en tur jeg”) akkurat i det jeg var ferdig med å buffe av siste delen på taket. ¤£$@£!! Utendørs-detailing er og blir en risikosport på lik linje med fri-klatring, hvis du spør meg…. Hva dette gjør med holdbarheten aner jeg ikke, men jeg fikk nå tatt følgende bilder etterpå:

Panser med litt "nedfalls-frukt":

4633349838_239a1061e7_b.jpg

4632754387_8fef719e52_b.jpg

Litt mer takk:

4633353426_2d62901763_b.jpg

Vann som ikke fikk oppholdstillatelse og må forlate området asap zulu:

4633354368_f680586771_b.jpg

Førerside: BVP, passasjerside: Shield

4632759063_8379d27bb0_b.jpg

Litt beading fra BVP-siden:

4632759837_69b51ab3b1_b.jpg

Sigma 18-200 kan også ta flotte bilder (BVP-siden):

4633357234_e51b366c4e_b.jpg

4633358198_f370e2248b_b.jpg

Ein bichen mer glanz und wetness, I think:

4632762669_64cb3d3944_b.jpg

Næmmen, tørt jo (skal sies at denne siden stod litt i le under noen grener også da...)

4633361810_4c8bc10e2b_b.jpg

Den prikken der nede på felgen er "nedfalls-frukt":

4632766215_af81fbdb1a_b.jpg

Flekken nederst der er en noe forvirret nord-Østerdalsk halvtam dverg-husflue. Og ser jeg har en smudge på linsa litt venstre for midten også. Bakfangeren fikk jeg ikke gjort noe mer med (tenkte å leke litt med hårføner...)

4633363638_f4e1821ebc_b.jpg

Så sier jeg takk til Shield og BVP som velvillig stilte opp på en improvisert fotoshoot på slutten:

4632780475_17504ecaaf_b.jpg

Rent umiddelbart vil jeg si at Shield er sheete-kongen her. Mens det på BVP-siden var beading som var i fokus så var det beading og sheeting på Shield som gjaldt. Vi får se om jeg får lagt litt mer i hvert fall på panser og fått herdet skikkelig slik at en eventuell sammenligning blir mer rettferdig. Dessuten er det litt pinglete med bare ett lag, ikke sant? :)

Helt til slutt ble frontruten renset med Nanolotus Ruterens og hvit del av Nano-svamp. Så ble det skylt ettertrykkelig med vann, og deretter tørket med Miracle Dryer. Så ble blå side brukt til å legge på Nanolotus Forsegling Pro, det fikk stå i ca 20 minutter mens jeg ryddet opp etter meg – før RubbishBoys blå plush MF ble brukt til å buffe av

Rent avslutningsvis vil jeg si at S30+ kjørt på forskjellige måter er et utrolig anvendelig produkt, kombinert med kun orange Scholl. Jeg varierte med å spre på 700, opp til mellom 1500 og 2000 og rett av etter 4-5 pass. Andre ganger spredde jeg med avslått maskin, rett opp til ca 1800, 5-6 pass og rett av.

Denne lakken var egentlig ganske grei å jobbe med (bortsett fra "the nightmare that came through"), men det er litt småplukk igjen (noe en ihuga bilpleie-entusiast kun ser, vanlige ”dødelige” har ikke nubbe-tjangs til å se det tror jeg). Noen steder var RDS for dype, og siden Mitsu-lakk er notorisk kjent for å være tynnere enn Twiggy så var jeg godt fornøyd med å få avrundet de litt i hvert fall.

Takk for titten, og er det noe jeg har glemt så kommer jeg plootselig tilbake og oppdaterer tråden.

  • DCN Poeng 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
ØHN

Cred for mini vokstest og skikkelige snasne beadingbilder. Blank så det holder ble doningen også.

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

creds for denne Espen... bilen ble bra den, og beading bildene var snasene...

Moro lesing også, men det forventet jeg også :lol: der er du go`d

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekk tråd å lese på morgenkvisten =) ble riktig så fint! kom borti cred knappen :lol:

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cred for mini vokstest og skikkelige snasne beadingbilder. Blank så det holder ble doningen også.

Blank ja! Flybuss-ekspressen stopper tvers over gata, og sjåføren måtte dra på seg solbrillene når han glante på Pajeroen som reflekterte ganske så bra :) Takk for cred!

Mange gode bilder og godt forklart alt sammen her.Masse cred fra meg default_smile.png

Takker :) Skulle vært minst dobbelt så mange bilder, men av og til flyr tiden bare avgårde..

creds for denne Espen... bilen ble bra den, og beading bildene var snasene...

Moro lesing også, men det forventet jeg også laugh.gif der er du go`d

Beading er gøy - forsøkte å kontrollere sleiv-kjeften litt mens jeg skrev tråden, første-utkastet var som å lese "Bob and Jay strikes back - again". Morsomt for meg, men kanskje ikke så morsomt for dere :) Takk for cred

Dette ble veldig bra. Blank så det holder default_cool.png

Fin fin write up thumbs.gif

+cred default_smile.png

Takk for cred!

nice write up, pen korrigering.

Takker og bukker - Blue Velvet Pro blir det mer av, for det var helt sjuk beading av den!

kjekk tråd å lese på morgenkvisten =) ble riktig så fint! kom borti cred knappen laugh.gif

Hyggelig å kunne bidra til en kozelig start på dagen :) Takk for cred :)

Nesten håpløst å fange ting på foto på slike biler, men jeg likte virkelig resultatet.

Cred for å korrigere bil når du er dausjuk, btdt. default_cool.png

Nja, dausjuk og dausjuk... er jo kar så det høres vel litt verre ut enn det det egentlig er :D Skremte en forbipasserende da jeg fikk ei hoste-skralle så fæl at jeg trodde venstre lunge skulle komme opp. Tror hun var på nippet til å ringe enten 02800 eller 113...

Takk for cred!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

Veldig bra jobbet, fikk en herlig glans etterpå.

Artig når du skriver litt tanker om de forskjellige produktene.

Selv så lar jeg ikke Dodo LPl haze i det hele tatt, jobber med et panel og tørker av umiddelbart mens den fortsatt er våt.

Har hatt litt problemer med å fjerne den når jeg har latt den haze på mørke biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Den fikk seg jaggu et skikkelig PIFF der Espen.

Mye blankere!!! S30 er god å ha og nesten som poteten den:)

godt jobbet og et nydelig resultat, kan godt tenke meg dette er MYE bil å polere ja... tommel OPP!!

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobb og flott tråd default_smile.png

Artig å lese hva du synes om produktene!

Takker og bukker!

Forsøker å dele litt "visdom" - så får folk ta til seg det som høres fornuftig ut :) Det er dog bare min egen mening / approach, og det finnes som kjent minst like mange meninger som det finnes medlemmer her inne (og det er en bra ting) :)

Veldig bra jobbet, fikk en herlig glans etterpå.

Artig når du skriver litt tanker om de forskjellige produktene.

Selv så lar jeg ikke Dodo LPl haze i det hele tatt, jobber med et panel og tørker av umiddelbart mens den fortsatt er våt.

Har hatt litt problemer med å fjerne den når jeg har latt den haze på mørke biler.

Skal ikke klage på glansen nei - hadde formen vært hakket bedre så skulle det blitt litt UFSE også, men det får jeg ta til høsten.

Siden det var første gang med LPL så gjorde jeg som det stod på flaska jeg - neste gang gjør jeg det sikkert på en helt annen måte :) Takk for tipset!

Den fikk seg jaggu et skikkelig PIFF der Espen.

Mye blankere!!! S30 er god å ha og nesten som poteten den:)

godt jobbet og et nydelig resultat, kan godt tenke meg dette er MYE bil å polere ja... tommel OPP!!

Thænk ju, mai gudd mæn :) Skal ikke kimse av poteter - uten den så hadde vi ikke funnet olje faktisk :)

Bilen er stor, og jeg er ikke den aller minste gutten i gata heller - så det var litt utfordring på panser og siste 1/3 av taket. Men plootselig fikk jeg orangutang-armer, og polering / glazing skjedde i 52 graders vinkel stående på tå hev og litt morsom knekk i ryggen. Hadde en fysioterapeut gått forbi så hadde personen sikkert blåst i fløyta (alle fysio'er med respekt for seg selv har en fløyte i lomma) og tvangs-taklet meg til en mer korrekt stilling :)

Eier ringte meg nå i dag etter en 2 timers kjøretur i diverse vær oppover til hytta, innholdet i samtalen var kort referert slik:

- Jeg skjønner ikke hvorfor folk bruker viskere ennå jeg - i over 60km/t så var ruta fri for vann og det bøttet nedpå

- Bilen var like blank og ren da jeg parkerte utenfor hytta som etter du var ferdig i går! Møkka bare sklir av den!

Tror jeg står øverst i testamentet nå ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Very nice job EssieK :thumbs:

Tipper fatter'n blir fornøyd nå.

Dessuten er det underholdene å lese write-up'ene dine :D

Mye jobb med slik bil med mye plast. Og selv om det er sølv så skal det gjøres ordentlig og da tar det tid.

Cred for fin jobb !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dansken

Utrolig bra jobbet Espen!! Som eier av sølvfarget bil vet jeg hvor vanskelig det er å få tatt bilde av defekter i lakken, og ikke minst å få til wet-look på sølv lakk (enda jeg vil påstå at det er juks å la regnet hjelpe til med å få det skikkelig wet :P )

Creds er en selvfølge :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Very nice job EssieK thumbs.gif

Tipper fatter'n blir fornøyd nå.

Dessuten er det underholdene å lese write-up'ene dine default_biggrin.png

Mye jobb med slik bil med mye plast. Og selv om det er sølv så skal det gjøres ordentlig og da tar det tid.

Cred for fin jobb !

Tusen takk, Ole Gunnar :) Du kjenner jo meg - er ikke den kjappeste i gata, og øya er ikke som på en hormonsprengt 21-åring lenger - men det blir sånn noenlunde bra til slutt allikevel :)

Kjempejobb dette... Moro å lese og flotte bilder default_cool.png

Takker så mye, Bo - fått noen karer fra STCN på "døra" som vil ha deg til å ta bilene sine? Ikke bare Saab altså - det var snakk om noen "normale" biler også...

Utrolig bra jobbet Espen!! Som eier av sølvfarget bil vet jeg hvor vanskelig det er å få tatt bilde av defekter i lakken, og ikke minst å få til wet-look på sølv lakk (enda jeg vil påstå at det er juks å la regnet hjelpe til med å få det skikkelig wet default_tongue.png )

Creds er en selvfølge thumbup.gif

Øyh! Var ikke min skyld at det derre "heisann sveisann"-bærumregnet droppet innom på snartur :) Er ganske blaut og fin i lakken nå ja - både EZ CremeGlaze og Lime Prime Lite skapte godt fundament for hhv Shield og Blue Velvet Pro. Takk for fin tilbakemelding og cred!

Beadingen på BVP er den råeste jeg har sett - inkl Insignis og diverse Crystal Rock-bilder/videoer på netter. Hadde dråpene vært mindre og enda rundere så hadde de vært i strid med et par naturlover. Håper den holder seg i et par måneder - men det er jo bare å "miste" den opp igjen med Red Tropical eller legge et nytt lag (jeg digger å re-vokse biler, kunne hatt det som deltids-jobb jeg :D ) Bare et lite problem - jeg skal selvfølgelig ha meg en BOS i sommer - men ser at jeg nok må ha et par Dodo-vokser også (lys og mørk lakk). Så da begynner det å bli litt mye voks her hjemme for en hobby-mann som meg selv :) Får ta meg en uke fri i sommer hvor jeg bare glazer og legger voks på alle bilene på parkeringsplassen her for å få unna litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...