Gå til innhold

Jomfrutur med FlexDA på 520I Touring


hanso

Recommended Posts

Bilen min er generelt "godt brukt" utvendig og har flere småbulker, steinsprut og riper dypere enn klarlakken. Fant også ut at den var antydning til rustbobler nederst på et par dører. Men bilen er jo tross alt 13 år gammel.

Utstyret jeg brukte til korrigering/polering:

FlexDA

Scholl S03 Gold og Gul über

Menzerna 106 FA på Grønn über

S03 Gold spredte jeg på hastighet 1 og polerte med middels press på hastighet 6 ca 4 - 5 pass.

106 FA spredte jeg på hastighet 1 og polerte med middels trykk på hastighet 6 ca 4 - 5 pass og avsluttet med 4-5 pass på hastighet 3.

Klarte å korrigere overaskende mye! Alle swirls og mye RDS ble fjernet. Rakk ikke å gjøre mer enn polering, så CG VertuaBond, 2 lag med CG JetSeal og 2 lag CG 5050 venter på tur en av ukene.

Bilder av prossessen glemte jeg av amatørmessige grunner, men dere skal i allefall få se litt av resultatet. Flere bilder kommer i løpet av kvelden.

post-795-1274377844,67_thumb.jpg

post-795-1274378077,3_thumb.jpg

Endret av hanso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De andre bildene ble desverre ikke gode. Lover bedre bilder når det skal forsegles og vokses. Får mer og mer respekt for SS trådene her på forumet! Det er litt av en jobb å ta gode bilder og lage en god writeup i tillegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...