Gå til innhold

Bilshampo til båtbruk?


Bjerknez

Recommended Posts

Bjerknez

Jeg har jo selv den oppfattelsen at man skal bruke produkt til det det er tilegnet og jeg skjønner jo at Zalo er til oppvask og bilshampo til bil...

Men hva om man bruker bilshampoo ala CG Citrus Wash And Gloss/Maxi Suds II/CG Glossworkz til vask av gelcoat (plastbåt) ?

Hva er det som gjør en båtshampo mer effektiv enn en bilshampo i bruk på båt?

Joda.. en bil har lakk, og en båt har gelcoat... men kan ikke helt finne argumenet for å ikke bruke bilshampo på en båt...

Noen her som har noen argumenter kanske... som holder vann ?

Jeg snakker da altså om såpe til vasken, og ikke andre produkter som polering/voks...

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo selv den oppfattelsen at man skal bruke produkt til det det er tilegnet og jeg skjønner jo at Zalo er til oppvask og bilshampo til bil...

Men hva om man bruker bilshampoo ala CG Citrus Wash And Gloss/Maxi Suds II/CG Glossworkz til vask av gelcoat (plastbåt) ?

Hva er det som gjør en båtshampo mer effektiv enn en bilshampo i bruk på båt?

Joda.. en bil har lakk, og en båt har gelcoat... men kan ikke helt finne argumenet for å ikke bruke bilshampo på en båt...

Noen her som har noen argumenter kanske... som holder vann ?

Jeg snakker da altså om såpe til vasken, og ikke andre produkter som polering/voks...

tror nok att båtprodukter er litt sterkere enn bilprodukter,den skal jo fjerne en del ting som du aldri finner på en bil,ta deg en kikk på scandicshine,tror han har noe produkter til båt :D

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Husker jeg ikke helt feil så mener jeg at Panvulk bekreftet ovenfor meg engang at Soft Wash Gel og båtshampo'n til Megs var same shit, different wrapping...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Husker jeg ikke helt feil så mener jeg at Panvulk bekreftet ovenfor meg engang at Soft Wash Gel og båtshampo'n til Megs var same shit, different wrapping...

Er vel de nanelsen jeg også sitter med...

En båt har jo ikke bremsestøv/asfaltflekker og den slags på seg, men den har mer organiske ting som alger etc. Jeg har for meg at dette ikke er noe spesielt vanskeligere å fjerne enn asfaltflekker etc.

Men hvor sterk såpen er kommer vel bare ann på hvor sterkt man blander den?

Så om båtshampo er sterkere, så er det jo bare å blande bilshampoen sterkere?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olaskips

Er vel de nanelsen jeg også sitter med...

En båt har jo ikke bremsestøv/asfaltflekker og den slags på seg, men den har mer organiske ting som alger etc. Jeg har for meg at dette ikke er noe spesielt vanskeligere å fjerne enn asfaltflekker etc.

Men hvor sterk såpen er kommer vel bare ann på hvor sterkt man blander den?

Så om båtshampo er sterkere, så er det jo bare å blande bilshampoen sterkere?

På organisk bør vel kanskje surfex hd funke bra som pre wash, fjerner vel bra med organisk....

Og husker eg ikkje feil så har vel du 20 liter surfex hd på vei, så det er vel verdt eit forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg ikke helt feil så mener jeg at Panvulk bekreftet ovenfor meg engang at Soft Wash Gel og båtshampo'n til Megs var same shit, different wrapping...

Helt like i farge, konsistens og lukt om jeg ikke husker feil, samt like udrøye i bruk... Men om det er same sh*t vet jeg ikke, om den ene eller andre inneholder 1% lurium mer og 1% farlium mindre enn den andre så merker man det ikke nødvendigvis direkte i bruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båtsåpa til megs er ikke noe som har imponert meg noe særlig.

Du kan fint bruke bilsåper på båt, citrus wash er grei den, bland den litt sterkere enn vanlig. Algevekst må du på med veldig grov svamp og ofte rens for å få helt vekk.

Ang. alger sverger jeg til RubX og grov svamp. Båtsåpe bruker jeg noe som heter effeX eller effX, fåes hvertfall der dem selger ibiza og askeladden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Båtsåpa til megs er ikke noe som har imponert meg noe særlig.

Du kan fint bruke bilsåper på båt, citrus wash er grei den, bland den litt sterkere enn vanlig. Algevekst må du på med veldig grov svamp og ofte rens for å få helt vekk.

Ang. alger sverger jeg til RubX og grov svamp. Båtsåpe bruker jeg noe som heter effeX eller effX, fåes hvertfall der dem selger ibiza og askeladden :)

Tipper nok Surfex HD får litt å gjøre der ja :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenHamre

Kommer med ett lite eksempel her..

En båt jeg korrigerte var allerede vasket med båt-såpe.

Når jeg ankom ville jeg uansett vaske den selv, og skumla båten med en Meguiars såpe, da rant skitvannet fra hele båten, sotflekker ++ løsnet som bare det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...