Gå til innhold

Veggmontere halogen


challenger

Recommended Posts

challenger

Jeg disponerer en enkelt garasje og funderer på å veggmontere en 500 W arbeidslampe i hvert hjørne, ved bruk av justerbar holder som til tv'er. For eksempel denne fra IKEA:

60267_PE166271_S4.jpg

I tillegg ser jeg for meg å ha èn lampe på gulvstativ som kan flyttes rundt ved behov. Dummer jeg meg ut med denne løsningen, og får liten utnyttelse fra lampene på veggen? Målet er å slippe å flytte rundt på skjøteledninger og det vaklete lampestativet.

Jeg ser gjerne andres forslag til fastmonterte stativløsninger!

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 1000 W fastmontert som grunnbelysning, men ville vært fullstendig fortapt uten de to flyttbare stativene jeg har med 2x500w på hver.

Jeg synes dog jeg har god nytte av den fastmonterte også, så jeg ville forsøkt hadde jeg vært deg

Mvh

Ståle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg disponerer en enkelt garasje og funderer på å veggmontere en 500 W arbeidslampe i hvert hjørne, ved bruk av justerbar holder som til tv'er. For eksempel denne fra IKEA:

60267_PE166271_S4.jpg

I tillegg ser jeg for meg å ha èn lampe på gulvstativ som kan flyttes rundt ved behov. Dummer jeg meg ut med denne løsningen, og får liten utnyttelse fra lampene på veggen? Målet er å slippe å flytte rundt på skjøteledninger og det vaklete lampestativet.

Jeg ser gjerne andres forslag til fastmonterte stativløsninger!

God idè det der syns jeg, mulig den blir adoptert! Finnes det skarpere/kraftigere lys å montere opp slik tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil jo fungere veldig bra som generell belysning. Men for å se swirls osv vil de jo bare fungere i enkelte vinkler. Da er man helt avhengig av å ha med lampe rundt bilen som man justerer dit man trenger. Mye av poenget er jo å få refleksjoner i lakken der man trenger dem, ikke bare å lyse opp bilen :)

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Takk for tilbakemeldingene :)

De vil jo fungere veldig bra som generell belysning. Men for å se swirls osv vil de jo bare fungere i enkelte vinkler. Da er man helt avhengig av å ha med lampe rundt bilen som man justerer dit man trenger. Mye av poenget er jo å få refleksjoner i lakken der man trenger dem, ikke bare å lyse opp bilen :)

Det er til swirls jeg trenger lys og jeg frykter at jeg ikke får utnyttet tv-stativene til dette I garasjen er det per i dag to lysrør på hver sidevegg og ett i taket og dette gir veldig godt arbeidslys til alt annet enn polering. Dumt viss jeg monterer permanente arbeidssoler og de ikke gjør annen nytte enn som en 2000W ovn i garasjen. Det blir varmt nok inni der som det er :huh:

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som regel bare en arbeidslampe stående bak meg som arbeidslys. Swirls og hologrammer bruker jeg kun led lampe til å finne uansett :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

1 i hvert hjørne + en du flytter med deg er vel gull..

må ha en som står over skuldra føler jeg for å få sett det en skal se i lakken :)

men ideen der var slettes ikke dum den gitt .....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...