Gå til innhold

Hjelp til valg av bilshampo


Madfish

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle bestille in litt forskjelige såper så jeg har en stund, men jeg er litt usikker på hvilke såper som passer til hva

Trenger en såpe som er sterk, som passer til vask av bil før polering foreksempel, en som er skånsom mot voks og lakkforsegling, og kanskje en midt i mellom i tilfelle bilen er litt ekstra skiten, og en som er grei og blande ut som clay-lube

vil bestille alt på et sted, så kom med forslag på same nettsted, tenkte litt på å bestille på shinerama vist det er noe å spare på det:)

fins sikkert mange tråder her inne om dette men :D men hadde vert greit og fått alt på et sted

Endret av Madfish
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Ståle

    6

  • Madfish

    6

  • Bjerknez

    4

  • Dr_S

    3

Mest aktive i dette emnet

Siden det er Meguiars sine såper jeg er vant til, så kan jeg igrunn kun anbefale de ;)

NXT shampoen er sterk, og den kan også ta litt voksbeskyttelse. Men den er fin hvis bilen er ganske skitten.

Når bilen er nypolert og vokset, synes jeg Meguiars Gold Class er fin. GIr fin glans.

Hvis bilen bare er litt støvete eller har litt trafikkfilm på seg, kan jeg anbefale Optimum No Rinse Wash. Denne kan du også blande ut og bruke som claylube.

Sjekk på www.shinearama.co.uk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt i mellom såpe vile jeg gått for Chemical guys glossworkz tror jeg,

for en såpe som kan blandes ut til quick detailer fines det vel også mange forskjellige, men det første jeg kommer på er ONR (optimum no rinse)

tror denne også kan blandes å brukes som sterk såpe,

Om jeg er helt på bærtur er vel Chemical guys MaxiSuds et godt valg vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

CG Citrus Wash And Gloss er vel kanskje den mest kostnadseffektive såpen på markedet og er en skikkelig god allroundsåpe! Kan blandes sterkt for å fjerne LSP og svakere for en vanlig vedlikeholdsvask.

Bruker selv kun såper fra CG og er veldig fornøyd med disse.

CG Glossworkz har jeg dog til gode og prøve og det skal gjøres til helgen :)

Fåes kjøpt her:

www.scandicshine.no

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan nok sies om så mange detailer produkter, men glossworkz er på top10 når det kommer til lukt,

ja nesten så jeg setter meg å sniffer litt glossworkz når jeg kommer hjm fra jobb:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I foamcannon :

Sterk såpe : Meguiars NXT + en liten touch av noe som skummer bedre som feks maxisuds2/optimum/DG901

Normal såpe : DG901 / Optimum/ CG Maxisuds II

såpe avfettingskombo i foamcannon : valetpro orange prewash+CG citruswash daily

I bøtte :

sterk såpe : Meguiars NXT,

Normal såpe : CG Citruswash daily, DG901, Megs Softwash

Men ! jeg har en outsider som stadig stiger på <I like børsen> og som raskt kan seile opp som en favoritt og det er den såpen jeg tidligere skjelte ut for sin udugelighet i foamcannon, nemlig Valetpro Poseidons carnauba wash

Jeg blander denne rikt i bøtta så vannet blir glatt, og fytti så den booster voksen som ligger på bilen. B)

Har ikke samme erfaring med denne i bøtta når bilen har dårlig LSP, men ved godt beskyttet bil tror jeg raskt denne kan bli en ny No1

hos meg.

Men for all del...ikke bruk denne i foamcannon.....der blir det bare tøys og null skum

mvh

Ståle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. CG Glossworkz

- min favoritt om dagen, blir rent og lukter godt samt det lille "je ne sais quoi" mht glossness etterpå

2. CG Citrus Wash & Gloss

- brukte denne i hele vinter, rent, drøy og blir glossy

3. Poorboys Super Slick & Suds

- brukte i hele høst og deler av vinteren, god glid, god lukt, skummer bra og det blir rent

4. Turtle Bil Shampo i foamcannon (ublandet)

- sykt skum, sterk parfymert, tar mer LSP enn møkk. En klar favoritt hvis man kun ønsker barberskum-tykt lag som lukter som parfymeri-avdelingen på Steen & Strøm

Alle de tre øverste er snille mot LSP, Turtle Bil Shampo er bare å pælme i søpla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samt det lille "je ne sais quoi"

Betyr det noe slikt som

"å fyttisteike innirakkern så blank kjerra blei ?" :huh:

3. Poorboys Super Slick & Suds

- brukte i hele høst og deler av vinteren, god glid, god lukt, skummer bra og det blir rent

Denne er rå i foamcannon også, virkelig en såpe jeg kunne tenke meg å få tak i mere av B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det noe slikt som

"å fyttisteike innirakkern så blank kjerra blei ?" huh.gif

Denne er rå i foamcannon også, virkelig en såpe jeg kunne tenke meg å få tak i mere av default_cool.png

Hehe, ja - er litt usikker på om glossworkz er "blankere" enn Wash & Gloss. GW er litt tykkere i konsistensen (ikke mye) og lukter litt annerledes enn W&G. Den skuffer ikke akkurat mht bøttevask ihvertfall

Poorboys SS&S er en kongesåpe, og jeg bruker den egentlig altfor lite. Lagde en liten "blandings" ved sist vask av Saab her: GW (en "dært") + W&G (kjapp sprut) og SS&S (et skvis, og litt til..) (innmari vitenskaplig approach til dette ja...) samt en anelse ONR. Skal si mitten fløy over panelene, og det ble ny-vokset look igjen. Shield på panseret "våknet" skikkelig - det ligger dog kun 1 lag der nå.

Uansett så anbefaler jeg de tre såpene der ihvertfall til bøttevask (og en ONR bør stå hos alle sammen, for maken til versatilt produkt skal man lete lenge etter). Egenskaper i foam cannon får andre svare på dog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De såpene som sålangt har imponert meg mest er:

Poorboys Super Slick & Suds - super til både bøtte og skumkanon, drøy i bruk (blankbil)

Mark V autoglow - super til både bøtte og skumkanon, drøy i bruk (blankbil)

Optimum Carwash - super til både bøtte og skumkanon, drøy i bruk (scandicshine)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt i mellom såpe vile jeg gått for Chemical guys glossworkz tror jeg,

for en såpe som kan blandes ut til quick detailer fines det vel også mange forskjellige, men det første jeg kommer på er ONR (optimum no rinse)

tror denne også kan blandes å brukes som sterk såpe,

Om jeg er helt på bærtur er vel Chemical guys MaxiSuds et godt valg vil jeg tro :)

Bortsett fra at No Rinse Wash (hvis det var den du mente) ikke inneholder noe såpe da. Bare polymer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine favoritter(milde såper) er Swissvax Car Bath, Optimum Car Wash, CG Glossworkz og Dodo Juice Born To Be Mild. Ingen av disse svekker voksen om du blander noenlunde riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...