Gå til innhold

TEST: NanoLotus Marineforseglings sett


Ole Gunnar

Recommended Posts

Ole Gunnar

Test av Nanolotus Marineforseglings sett

Da Rasmus etterlyste testere til dette marinesettet tidligere meldte jeg meg og etter et par dager lå det på postkontoret.

Siste 2 år har jeg maskinpolert båten med Scholl A15 på Flex roterende på en relativt myk Autoglym pad jeg hadde fra før.

A15 er en AIO sak som jeg har vært meget fornøyd med. Båten var derfor alt i alt i bra stand da jeg tok den ut etter vinterlagring, men følte at den trenger en forsegling.

Settet inneholder følgende:

1 x GelCoat Cleaner

1 x Gelcoat Poilsh & Forsegling

1 x Marine Forsegling Universal

1 x NanoLotus Svamp

1 x NanoLotus Microfiberklud

1 x NanoLotus ruteforseglings sett (forbrukerpakning)

Normal pris er ca 500Kr.

I tillegg lå det ved flere Nano svamper og noen MF'er som jeg tror var add-ons og ikke følger selve settet.

Her er noen bilder av innholdet i pakken.

IMG_4239.jpg

IMG_4240.jpg

IMG_4241.jpg

IMG_4242.jpg

Her er noen bilder av båten før behandling. Slettes ikke galt da den ble klargjort i høst og har stått lagret innendørs.

IMG_4243.jpg

IMG_4244.jpg

IMG_4246.jpg

Gelcoat Cleaneren ble åpnes og svampen fuktes.

IMG_4247.jpg

Produktet ble arbeidet inn med den medfølgende svampen som er relativt grov. Jeg var litt skeptisk til om den ville lage riper.

Bilder fra fåføringen, påføres små områder og tørkes av med MF med det samme.

Meget enkel prosess.

IMG_4266.jpg

På det neste bildet ser dere at Gelcoaten er noe gulnet og det forsvant med letthet etter en runde Gelcoat rens.

IMG_4267.jpg

Etter rens:

IMG_4268.jpg

Så var det på tide med Polish og forsegling.

Ta litt produkt på den hvite siden på nanosvanpen og påføre små områder om gangen og buffe av umiddelbart.

IMG_4249.jpg

IMG_4253.jpg

Tilslutt fikk alle metalldeler og motoren en runde med Marine Universal Forsegling på spray.

Sprayet på og tørket av.

IMG_4290.jpg

Ferdig båt:

IMG_4269.jpg

Erfaring:

Gelcoat cleaner:

-Enkel påføring og avtørking.

-Fjernet med letthet noe gulnet inngrodd smuss i vannlinjen

-Synes å ane noe microswirls på den mørkeblå gelcoat stripen. Ikke noe som er plagsomt da den er under fenderlist og vinklet innover så det blir ikke så mye direkte eksponering som om det hadde vært høyere opp og på en horisontal flate.

-Meget drøy i bruk. Har nesten ikke minket i boksen etter bruk utvendig på 16 fots båt.

Gelcoat Polish og Forsegling

-Enkel påføring og avtørking.

-Inneholder muligens fillere da jeg synes de skjuler de microswirls som cleaner kan lage.

-Gir meget god glans.

-Holder til ca 2 båter på 16-17 fot.

Marine Universal forsegling

-Enkel påføring og avtørking.

-Blankt og fint.

Begge forseglingene gir en god beading effekt.

IMG_4365.jpg

IMG_4366.jpg

Er meget spent på holdbarheten på disse produktene. Hvis det er like holdbart som ruteforseglingen til NanoLotus så lover det veldig godt.

Oppdateringer kommer utover sommeren. :)

Edit: litt smårusk

Endret av Ole Gunnar
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke så dum ut den beadinga der akkurat :) Blir spennende å se hvordan forseglingen tåler saltvann. Innbiller meg at det kan tære en del på den

Men konklusjonen angående den svampen er at det finnes bedre produkter til å påføre, med tanke på riper!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Så ikke så dum ut den beadinga der akkurat :) Blir spennende å se hvordan forseglingen tåler saltvann. Innbiller meg at det kan tære en del på den

Men konklusjonen angående den svampen er at det finnes bedre produkter til å påføre, med tanke på riper!?

Ja det kan være at man kan prøve andre svamper. Jeg gjorde ikke det ettersom "oppdraget" var å teste ut dette settet, men det kan være artig å korrigere et område 100% først og så bruke Gelcoatrensen med forskjellige svamper/pads.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Veldig bra det ole gunnar, den gel coat claneren ser veldig ut som P21s polish soapen jeg har her... kan være den funker supert på eksospotte også da :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Veldig bra det ole gunnar, den gel coat claneren ser veldig ut som P21s polish soapen jeg har her... kan være den funker supert på eksospotte også da :)

Takk for supert tips Truls ;)

Da fikk jeg en ide for morgendagen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Mange Tak for en super test Ole Gunnar :thumbup: Gred !!

Konklusjonen fra vores side efter flere test er ganske bra men at denne svampen som er med i gelcote cleaneren er for grov og kan ripe gelcoten på nogen båte. Derfor blir den erstattet av en påføringsvamp av bedre kvalitet. Igen tak til de som testet :thumbs: Dette er guld hver for os så vores sett/produkter blir så brukervennlige så mulig.

Som en lille sommer bonus vil alle som kjøper dette sett innen 1 juni modtage 10 stk Nanosvampe samt 3 microfiber klute helt gratis :fun:

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Mange Tak for en super test Ole Gunnar :thumbup: Gred !!

Konklusjonen fra vores side efter flere test er ganske bra men at denne svampen som er med i gelcote cleaneren er for grov og kan ripe gelcoten på nogen båte. Derfor blir den erstattet av en påføringsvamp av bedre kvalitet. Igen tak til de som testet :thumbs: Dette er guld hver for os så vores sett/produkter blir så brukervennlige så mulig.

Som en lille sommer bonus vil alle som kjøper dette sett innen 1 juni modtage 10 stk Nanosvampe samt 3 microfiber klute helt gratis :fun:

Takk for det Rasmus !

Jeg tror det er lurt å komme med en litt finere svamp Supert at dere tar hensyn til tilbakemeldinger. :)

Forøvrig kan jeg svare på Truls's ide at Gelcoat Cleaneren egner seg godt til eksosshine. Prøvde det i dag, har ingen bilder og nå er eksosen møkkete igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
EspenHamre

Hyggelig og se flere tester av dette.

Da er det tydelig at vår båt har myk gelcoat, for den såg ikke ut etter behandling med gelcoatcleaneren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Skal bli artig å følge med på denne testen :)

Liten off topic:

Fornøyd med motoren på båten din?

Veldig fornøyd med motoren ja :)

Har hatt den siden høsten 2004.

Drar båten raskt opp i plan og er samtidig økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Hyggelig og se flere tester av dette.

Da er det tydelig at vår båt har myk gelcoat, for den såg ikke ut etter behandling med gelcoatcleaneren..

Jeg leste testen din også i den perioden jeg holdt på med min og tenkte det samme - at her må det være forskjeller i gelcoaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...