Gå til innhold

Fikse steinsprut


j-j-jimmy

Recommended Posts

j-j-jimmy

Har noen steinsprut jeg skulle ha fikset. Har vært hos Møller og kjøpt touch-up lakk, base og klarlakk.

Ifølge han på Møller trengte jeg ikke å bruke klarlakken så lenge jeg skulle fylle i noe som var mindre enn en negl (!)

Så hvordan gjør jeg dette? Er litt nervøs for våtslipingen..

Såvidt jeg har klart å plukke opp fra div. tråder her inne så er det:

- Rense

- Fylle lakk i såret, slik at det blir en liten "kul"

- Herde i 48 timer

- Våtslip

- Rubbing, polish

Fyll gjerne inn litt mer detaljerte instrukser, spesielt til våtslipingen :P

Til disp har jeg Menzerna-serien, Sonus pads, 2500 papir, 3000 papir, og sånne små 9 micron "fingerpapir". Siden det er så lite område jeg skal slipe, kan jeg greie meg med 9 micron papirene? Veldig lite bilde, men sånn ser de ut: http://www.consumabl...log/3M00127.jpg 033.jpg

Endret av j-j-jimmy
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser greit ut det spør de meg , husk grunning dersom det er gått igjennom helt inn til metallet .

jeg synes det er en fordel å matte ned rundt det området som du skal fylle lakk i for å forhindre at lakken som kommer utenfor skaden slipper når den nesten er slipt vekk

9 micron papirene er fine de , kan event go over med 2500 etterpå

edit: der finnes en liten holder (sliperondell)til det du kaller fingerpapir har du den?

du finner den her hvist du trenger

Endret av bjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er den ja , papiret har lim på baksiden som da limes på rondellen

jeg har brukt den en del selv og det er fine greier det :)

Endret av bjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

www.glassmester1.no yter veldig god service ang. steinsprut på ruter, når jeg var innom for og fikse frontruta mi fikk jeg en gratis lånebil til de var ferdige. Anbefalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
cloudhanger

ser greit ut det spør de meg , husk grunning dersom det er gått igjennom helt inn til metallet .

jeg synes det er en fordel å matte ned rundt det området som du skal fylle lakk i for å forhindre at lakken som kommer utenfor skaden slipper når den nesten er slipt vekk

9 micron papirene er fine de , kan event go over med 2500 etterpå

edit: der finnes en liten holder (sliperondell)til det du kaller fingerpapir har du den?

du finner den her hvist du trenger

Heisann, noen som vet hvor jeg finner både "fingerpapir" og den lille holderen ? ....Fikk bare feil når jeg prøve å gå inn på godkjemi.com linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...