Gå til innhold

Nanolex Urban.


Bernhard

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard

Som topic sier så etterlyser jeg erfaringer om Nanolex Urban?

Jeg har allerede snakket med Petter om dette og vi begge har gjort oss opp samme mening har jeg inntrykk av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Knutis

    6

  • Nanolex

    4

  • roadrune

    4

  • ESPP

    4

Mest aktive i dette emnet

har prøvd Nanolex Urban. Og må si jeg er meget fornøyd med dette produktet. Vannet bynner prelle av i rundt 50-60 km/t. (ikke opplevd kraftig regn etter påføring) Får ingen hvite streker etter pusserne.

Rensen kan være "vanskelig" å fjerne vist man har hatt førmye rens på. Men det løses megete enkelt med en dærsj vann på.. N. Urban syns jeg var meget lett å påføre og fjerne. Var med noen blå kluter som jeg brukte til å påføre produktet og rensen. Og brukte MF til å fjerne dette.

Har ikke fått testet holdbarheten sikkelig, Men etter ei kraftig skum pålegging ble det svekket litt (sikkert naturlig) men funket helt ok.

Konklusjon: Ett produkt jeg kommer til å bruke flere ganger.. og kan glatt anbefale dette produktet til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn_A

Jeg la på forrige uke, men det har ikke regna noe serlig etter det. Men den ene gangen jeg vare ute og kjørte når det regna så var det som Janko sier, begynte og prelle i 50-60 kmt/t og fjernet nesten behovet for visker.

Ellers må jeg si meg enig i resten av det Janko også sier, rensen kunne sette seg litt fast men det var null problem og fjerne med en litt fuktig klut.

Men andre ord så er jeg veldig fornøyd til nå, men har ikke fått testet holddbarheten så mye enda grunnet lite regn :) Er garantert ett produkt som jeg vil bruke mere fremover!

Endret av Bjørn_A

-Bmw iX3 2021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Det som skuffer meg med Urban er at du faktisk må opp i 60km/t(noe jeg måtte for at det skulle skje noe). Nanolex lover fra 40 km/t og de holder ikke Urban.. Da fortsetter jeg heller med Premium som faktisk fungerer akkurat likt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Premium var lett å påføre og buffe av etter 10 min. synes jeg :) Men kommer til å holde meg til professional, siden den kan brukes på alt,og skal ha en god del lengre varighet.Slipper å tenke på herdetid også, bare å buffe av med en gang omtrent :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg her. Pga dette måtte jeg bruke viskerene (dog sparsomt). Fruen har imidlertid brukt viskere som før, så på frontruta er det borte. På siderutene derimot holder det seg like fresht enda.

Påføring og avbuffing får topp score (selv om det ikke fulgte med kluter eller noe med meg)

Det som skuffer meg med Urban er at du faktisk må opp i 60km/t(noe jeg måtte for at det skulle skje noe). Nanolex lover fra 40 km/t og de holder ikke Urban.. Da fortsetter jeg heller med Premium som faktisk fungerer akkurat likt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urban har jeg ikke testet enda, og resultatene jeg har fått med Premium spriker litt.

Beste resultatene har jeg faktisk fått ved denne fremgangsmåten:

-vaske bilen

-renset rutene med "generic ruterens" (ikke den som fulgte med)

-sprayet produktet rett på rutene, buffer ganske tidlig med bomullsklut eller torky-papir

-etterbuffer etter 5-10min med bomullsklut eller torky-papir

Etter denne fremgangsmåten perler vannet (lett duskregn) av allerede fra 50-55km/t på en Audi A4.

Skal idag legge Urban på en 99 A6, og kommer tilbake med erfaringene fra den etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg her. Pga dette måtte jeg bruke viskerene (dog sparsomt). Fruen har imidlertid brukt viskere som før, så på frontruta er det borte. På siderutene derimot holder det seg like fresht enda.

Påføring og avbuffing får topp score (selv om det ikke fulgte med kluter eller noe med meg)

Er det ikke slik at Urban har kortere holdbarhet, men fungerer bedre i lavere hastigheter, mens Premium holder mye lengre, men man må opp i noen km/t mere?

Syns jeg leste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Er det ikke slik at Urban har kortere holdbarhet, men fungerer bedre i lavere hastigheter, mens Premium holder mye lengre, men man må opp i noen km/t mere?

Syns jeg leste det.

Stemmer det, men når vannet begynner å prelle av i samme hastighet så er det i bunn og grunn ikke noe poeng i å bruke Urban, da den i utgangspunktet skal starte lenge for 60km/t..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd både urban og premium på samme frontrute og jeg liker best urban. Ja, vannet begynner å prelle ca likt (noe før på Urban), men hos urban ligger det igjen mindre av de små vanndråpene som gjør at sikten blir BEDRE! Så den totale kjøreopplevelsen med urban er mindre slitsom enn med premium og nanolotus (premium og nanolotus er veldig like)

Jeg har heller ikke erfaring med holdbarhet, men la nå på for en del uker siden og det preller som F**n fortsatt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere

Sitter med samme erfaring som deg Bernhard.

Samtidig så er holdbarheten skuffende, og avbuffinga er vanskeligere enn feks nanolotus.

Urban buffer du med MF...

Håvard

Stemmer det, men når vannet begynner å prelle av i samme hastighet så er det i bunn og grunn ikke noe poeng i å bruke Urban, da den i utgangspunktet skal starte lenge for 60km/t..

Hei Bernhard,

Har testet disse to side om side og opplevde merkbar forskjell...

Tror også vannmengde spiller rolle her, uansett om det er Urban, Premium eller Nanolotus...

Tilbakemeldinger er uansett alltid velkomne!

Er du VIP? Da gir vi deg hele 25% rabatt på alle bestillinger.

Sjekk ut vår nye nettside og ikke minst vår splitter nye nettbutikk.


Web: http://www.nanolex.no
Butikk: http://www.nanolexbutikken.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere

Premium var lett å påføre og buffe av etter 10 min. synes jeg :) Men kommer til å holde meg til professional, siden den kan brukes på alt,og skal ha en god del lengre varighet.Slipper å tenke på herdetid også, bare å buffe av med en gang omtrent :)

Vi snakker litt om frontruter her Silset...nå må du få deg litt søvn! :)

Snakkes.

Er du VIP? Da gir vi deg hele 25% rabatt på alle bestillinger.

Sjekk ut vår nye nettside og ikke minst vår splitter nye nettbutikk.


Web: http://www.nanolex.no
Butikk: http://www.nanolexbutikken.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Vi snakker litt om frontruter her Silset...nå må du få deg litt søvn! :)

Snakkes.

Jeg er helt med Håvard :) så nevnte ett produkt som kan ha vare lengre på frontruter også. Får vel bare legge meg da :P hehe. Snakkes

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere

Enig med deg her. Pga dette måtte jeg bruke viskerene (dog sparsomt). Fruen har imidlertid brukt viskere som før, så på frontruta er det borte. På siderutene derimot holder det seg like fresht enda.

Påføring og avbuffing får topp score (selv om det ikke fulgte med kluter eller noe med meg)

Hei, hvilket produkt snakker du om her?

Har du bestilt av oss eller fått noe til test?

Du skal naturligvis bruke viskere som normalt om du føler for det.

Finner deg ikke i listene...

Håvard

Endret av truhaa

Er du VIP? Da gir vi deg hele 25% rabatt på alle bestillinger.

Sjekk ut vår nye nettside og ikke minst vår splitter nye nettbutikk.


Web: http://www.nanolex.no
Butikk: http://www.nanolexbutikken.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å tyde svarene her da. Er det vits å kjøpe Urban i forhold til premium/nanolotus? Hadde nesten bestilt Urban når denne tråden kom opp.

Edit: Fjernet tekst. Sikkert en grunn til at svarene ble fjernet..

Endret av ESPP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Premium er veien å gå... :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått lagt Urban på en 99mod A6 med helt ny frontrute. Også her brukte jeg først min vanlige ruterens (Espuma) før Urban ble lagt på.

Resultatet ble bra, men ruten må buffes mer for å bli blank i forhold til Premium.

Ved 50km/t perlet vannet seg, og med mer regn ville det trolig perlet allerede ved 45-50km/t.

Men såklart; det er ikke alltid speedometer stemmer, og det er forskjellige biler jeg har testet på. Bare så man er obs på at det kan være individuelle forskjeller.

Jeg kommer til å legge Urban på konebilen også (00 Mondeo) slik at jeg får fulgt den opp med tanke på holdbarhet og effekt på forskjellige typer regn, lett vs tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...