Reodor 2 Skrevet 12 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 12 Mai, 2010 Driver på med et av mine bil prosjekt og funderer litt på valget av lakk i motor rom, hensikten er og få en ny farge som sitter på gammel lakk samt ikke være for dyr. Skal ha matt sort. Holder det med vanlig benga eller bør jeg gå for noe annet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins Dennis 546 Skrevet 12 Mai, 2010 Admins Rapporter Share Skrevet 12 Mai, 2010 Biltema har en motorlakk i matt sort som ikke koster så mye. Kan være greit med noe som tåler litt temp selv om det ikke er direkte på motoren. Eller mente du å også lakke selve motoren? Hvor bra det sitter på gammel lakk vet jeg ikke. Men det meste sitter ikke så veldig bra hvis lakken er gammel, og har begynt å flasse osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor 2 Skrevet 12 Mai, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12 Mai, 2010 Biltema har en motorlakk i matt sort som ikke koster så mye. Kan være greit med noe som tåler litt temp selv om det ikke er direkte på motoren. Eller mente du å også lakke selve motoren? Hvor bra det sitter på gammel lakk vet jeg ikke. Men det meste sitter ikke så veldig bra hvis lakken er gammel, og har begynt å flasse osv Skal jo seff vaske nedi der da, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torby 204 Skrevet 13 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 13 Mai, 2010 Hva med en rimelig 2k sort base, og silkematt klarlakk? Enklere å vaske enn silkematt fra sprayboks... Siter mvh Torbjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern 1 740 Skrevet 13 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 13 Mai, 2010 (endret) Bengalakk kan faktisk funke ganske bra, om den blir varmet opp flyter den godt ut og kan gi et greit resultat. Hvis du vil ha noen annet, drar du til et lakkverksted og ber de blande en boks med lakk i en lastebil serie denne trenger ikke klarlakk. herder ganske fort og tåler litt. Koster vel mellom 150-200 kr for en boks kjøpt hos en lakkerer, og er MYE!!! bedre en de du kjøper ferdig. Endret 13 Mai, 2010 av Tyggern Siter Mvh Torgeir Thorud "just looking for that perfect shine"Min S&S "samletråd" noen av mine jobber ||| Porsche 964RS 100t Detail ||| Porsche 996 GT3 MKII ||| TAS on Facebook ||| Mine biler BMW E24 635CSi og fler ||| TAS Instagram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor 2 Skrevet 22 Mai, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22 Mai, 2010 Bengalakk kan faktisk funke ganske bra, om den blir varmet opp flyter den godt ut og kan gi et greit resultat. Hvis du vil ha noen annet, drar du til et lakkverksted og ber de blande en boks med lakk i en lastebil serie denne trenger ikke klarlakk. herder ganske fort og tåler litt. Koster vel mellom 150-200 kr for en boks kjøpt hos en lakkerer, og er MYE!!! bedre en de du kjøper ferdig. Seff det var et godt tips ja, takker for det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 22 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 22 Mai, 2010 Jeg støtter tyggerns forslag her, men skal komme med ennå mer konkrete forslag: Hør med Sankthanshaugen fargehandel om de kan presse Monopol farge i 903 kvalitet på sprayboks til deg(topplakk). Da får du en 2k "singel-stage" farge som er beregnet til proff-bruk og som har en blank og fyldig overflate med glans 90-96% i forhold til vanlig klarlakk. Denne er også billig(fransk).. Avfett med tynner først. Slip så over med P600-800 vått. Tynner->spray->glis->vent 1,5 time->glis Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor 2 Skrevet 25 Mai, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25 Mai, 2010 Jeg støtter tyggerns forslag her, men skal komme med ennå mer konkrete forslag: Hør med Sankthanshaugen fargehandel om de kan presse Monopol farge i 903 kvalitet på sprayboks til deg(topplakk). Da får du en 2k "singel-stage" farge som er beregnet til proff-bruk og som har en blank og fyldig overflate med glans 90-96% i forhold til vanlig klarlakk. Denne er også billig(fransk).. Avfett med tynner først. Slip så over med P600-800 vått. Tynner->spray->glis->vent 1,5 time->glis Takker for alle forslag, Driver på med min andre mk2 escort som skal få en moderat ansiktsløfting forhåpentlig vis før sommeren, for og holde kostnadene litt nede så velger jeg å lakkere motor rom selv med dertil egnet lakk, Status er tomt motor rom og rust sveising som pågår. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.