Gå til innhold

Foamcannon til alto/nilfisk


Trond Erik

Recommended Posts

Trond Erik

Noen som har samme erfaring som meg? Fikk den i hus i dag fra Scandicshine og gledet meg vilt til å prøve den. Men gleden ble kortvarig. Den lekker (les. spruter) både i overføringen mellom lansen og cannon, og i overføringen mellom adapterdelen og fordelingssaken på selve cannonen. Den siste skal jeg klare å fikse selv med litt gjengetape, men lekasjen mellom lansen og cannonen sliter jeg litt med. O-ringen ser hel og fin ut. Jeg kan seff putte den i en eske og sende den i retur og benytte meg av klageretten min, men det enkleste hadde jo vært om det var no' enkel fiks på dette da. Både for meg og Scandic ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Smøre inn o ringen med noe fett?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB

Har Samme Utstyret selv, det med at kanonen lekker er vel nesten standard virker det som :P men det er null stress  å fikse med gjengeteip ja.

Det med at koblingen til selve spyleren lekker.. Har opplevd det kun en gang med min, men da var det bare å koble fra, koble på igjen så var det løst..  Fikk du den ordentlig på plass da du satte den på?

(Husker første gangen jeg brukte min.. Da virka det som det spruta over alt, men det ble bra med gjengeteip på selve kanonen, lykke til anyways :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trond Erik

Jada, har fått den skikkelig på, og tok den av og på x ant ganger... Godt og høre at gjengetape fikser halvparten av problemet da, hehe... Skal forske litt videre i morgen. Blir nok en veldig ren bil på meg etterhvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Hvis det er slik at o-ringen ikke tetter helt så går det vel å skifte denne, alternativt å legge en liten omgang med eks gjengeteip bak o-ringen (i sporet bak den) slik at o-ringen blir litt "større" og dermed tetter bedre. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trond Erik

Hvis det er slik at o-ringen ikke tetter helt så går det vel å skifte denne, alternativt å legge en liten omgang med eks gjengeteip bak o-ringen (i sporet bak den) slik at o-ringen blir litt "større" og dermed tetter bedre. B)

Den vakke dum du :D Takker for tips :)

Enda godt jeg kan bruke fridagen til noe fornuftig i morra :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Trond Erik

Gjengetetting noe alla locktite, et par runder med gjengetape under en ny og bittelitt tykkere o-ring gjorde susen :) Så nå skumlegges det i god stil her :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall:)

Siden tråden er løst låner jeg den litt for et spørsmål eller 2.

Hvordan holdet dere foam lancen? Jeg må holde min vannrett eller vridd med såpe beholderen oppover. Hvis ikke kommer det bare vann? Er det normalt eller?

edit: Masse skrivefeil...

Endret av ESPP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Knall:)

Siden tråden er løst låner jeg den litt for et spørsmål eller 2.

Hvordan holdet dere foam lancen? Jeg må holde min vannrett eller vridd med såpe beholderen oppover. Hvis ikke kommer det bare vann? Er det normalt eller?

edit: Masse skrivefeil...

Ikke normalt. B)

Høres ut som om du har hull i slangen, etc nedi flaska siden du må holde den på siden eller oppover for at den skal suge såpe.

Trond Erik;: Bra det ordna seg og du fikk den tett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Knall:)

Siden tråden er løst låner jeg den litt for et spørsmål eller 2.

Hvordan holdet dere foam lancen? Jeg må holde min vannrett eller vridd med såpe beholderen oppover. Hvis ikke kommer det bare vann? Er det normalt eller?

edit: Masse skrivefeil...

Har den vært sånn siden dag 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

neppe... ta av slangen som går ned i flaska og sjekk så den ikke er tett på noen måte... så setter du på slangen igjen så den sitter godt på der den skal trees innpå.... skal holde med å holde flaska vanlig, alt så fjerner du slangen der og bruker foam canon opp ned istedet, fungerte her det i alle fall....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neppe... ta av slangen som går ned i flaska og sjekk så den ikke er tett på noen måte... så setter du på slangen igjen så den sitter godt på der den skal trees innpå.... skal holde med å holde flaska vanlig, alt så fjerner du slangen der og bruker foam canon opp ned istedet, fungerte her det i alle fall....

Ahhaaaa... Det var altså det den løse plastslangen som lå oppi esken var. Fikk med så mye rart i den siste esken, at jeg ikke forsto hvor den hørte til. Huff, glad iq'en er på plass! FLAU!... :lol: Skal vaske bilen idag, så regner med jeg kan holde den hengende nedover idag da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ja da ver den løst da :)

bare å foame i vei....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Martin-

Ahhaaaa... Det var altså det den løse plastslangen som lå oppi esken var. Fikk med så mye rart i den siste esken, at jeg ikke forsto hvor den hørte til. Huff, glad iq'en er på plass! FLAU!... :lol: Skal vaske bilen idag, så regner med jeg kan holde den hengende nedover idag da :P

Hehe! Nå måtte jeg le litt!

Sitter å skal bestille meg Foam Cannon fra Shinearama, Var det slik at Nilfisk HT hadde lik kobling som kew/alto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...