Gå til innhold

SS: VW Caddy


Sandmo

Recommended Posts

Var innom offroad i går og testa Ghibli'n hans... Og hjalp til litt med den siste jobben hans! :) Ingen lett lakk å få fin... Legger inn et par bilder her, så han føler seg tvunget til å avslutte denne SS'n når han er ferdig med bilen :D

IMG_3462.jpg

IMG_3457.jpg

IMG_3460.jpg

IMG_3459.jpg

IMG_3458.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er samme lakk som på min Touran..... Ser det er en del "glitter" i den (eller flakes??), som er likt min. Etter min lakk å dømme vil jeg si den kan være tricky å holde pen eller få pen om den er dårlig behandlet på forhånd. Men ut fra bildene ser det jo helt ok ut ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du provoserer frem litt S&S tråder :P Sånt kan man like

Må jo det :P hehe

Denne var visst knallhard å korrigere, ifølge offroad, og så var den ganske så vanskelig å få fri for spøkelser :P Det var ganske mye værre i virkeligheten enn på de bildene der :) Men fant til slutt ut av det, det tok bare ca... tja... 7 timer og 1100 kombinasjoner :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter fortsatt med å jage alle spøkelsene, blei ikke ferdig i kveld heller..default_sad.png fikk den inn på fredag.. Hva funka på tuaranen på Ås?unsure.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Ser ut til at det var litt micro swirls der... tørker du lakken mens den er varm?

eller prøv en annen MF..... regner med dette er bare etter pollering og fjerning av polish rester....

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det var litt micro swirls der... tørker du lakken mens den er varm?

eller prøv en annen MF..... regner med dette er bare etter pollering og fjerning av polish rester....

Er kanskje litt kjapp med å tørke av ja.. Har prøvd diverse mf.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje litt kjapp med å tørke av ja.. Har prøvd diverse mf.

Da har jeg gjort ferdig caddyn utvendig, lagt på DODO supernatural. VEELDIG drøy voks. Men tilbake til lakken.. Hvordan kan en lakk som er så KNALLHARD å korrigere være så lett å ripe med en MF..??????ohmy.gif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Jeg vet ikke om jeg er helt på jordet.

Men har etter litt fundering og snakking med noen som driver i lakk bransjen. Fått ett inntrykk av at noen av de nyere lakkene kan være mer "seige" en myke... mer som gummi liksom om dere er med på notene. lakken er mer fleksibel. tåler mer påkjenninger før den "sprekker" og kanskje på så måte mer motstandsdyktig mot f.eks steinsprut. Men "myk" i overflaten.

Det har vel vert en gjenganger på forumet her at jo nyere lakken en på VAG jo mer "tricky" kan den være å lakkere.

Ettervert som en holder på mer og mer med dette. så plukker en opp små ting her og der.

Jeg har også holdt på litt med lakk på hobby basis... og jeg kan vel si at det finnes flere forskjellige lakksystemer en det finnes compunding midler....

sikkens har vel alene sju forskjellige serier

spies hecker mener jeg har åtte. og alle disse har forskjellige egenskaper.....

Det er en jungel der ute og det finnes sikkert måter å løse hvert problem på, men det vil neppe være samme løsning neste gang.....

Det er bare å prøve seg frem hver gang....

har desverre ikke noen fasit svar på dette problemet.

Mitt tips er prøv forskjellige ting. og legg på og ta av ting på tvers av rettningene for å se vilken vei ripene går og på den måten kan du se om det var pålegging eller avtagning som lagde "riper"

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...