Sandmo 73 Skrevet 11 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 11 Mai, 2010 Var innom offroad i går og testa Ghibli'n hans... Og hjalp til litt med den siste jobben hans! Ingen lett lakk å få fin... Legger inn et par bilder her, så han føler seg tvunget til å avslutte denne SS'n når han er ferdig med bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne 89 Skrevet 11 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 11 Mai, 2010 Hvordan er lakken på denne bilen? Ser da ikke så gale ut på bildene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
West 10 Skrevet 11 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 11 Mai, 2010 Lurer på om det er samme lakk som på min Touran..... Ser det er en del "glitter" i den (eller flakes??), som er likt min. Etter min lakk å dømme vil jeg si den kan være tricky å holde pen eller få pen om den er dårlig behandlet på forhånd. Men ut fra bildene ser det jo helt ok ut ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS 339 Skrevet 11 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 11 Mai, 2010 Bra at du provoserer frem litt S&S tråder Sånt kan man like Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo 73 Skrevet 11 Mai, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11 Mai, 2010 Bra at du provoserer frem litt S&S tråder Sånt kan man like Må jo det hehe Denne var visst knallhard å korrigere, ifølge offroad, og så var den ganske så vanskelig å få fri for spøkelser Det var ganske mye værre i virkeligheten enn på de bildene der Men fant til slutt ut av det, det tok bare ca... tja... 7 timer og 1100 kombinasjoner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
offroad 20 Skrevet 11 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 11 Mai, 2010 sliter fortsatt med å jage alle spøkelsene, blei ikke ferdig i kveld heller.. fikk den inn på fredag.. Hva funka på tuaranen på Ås? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo 73 Skrevet 11 Mai, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11 Mai, 2010 (endret) Bernhard ringte Ghostbusters Endret 11 Mai, 2010 av Sandmo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern 1 740 Skrevet 11 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 11 Mai, 2010 Ser ut til at det var litt micro swirls der... tørker du lakken mens den er varm? eller prøv en annen MF..... regner med dette er bare etter pollering og fjerning av polish rester.... Siter Mvh Torgeir Thorud "just looking for that perfect shine"Min S&S "samletråd" noen av mine jobber ||| Porsche 964RS 100t Detail ||| Porsche 996 GT3 MKII ||| TAS on Facebook ||| Mine biler BMW E24 635CSi og fler ||| TAS Instagram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
offroad 20 Skrevet 12 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 12 Mai, 2010 Ser ut til at det var litt micro swirls der... tørker du lakken mens den er varm? eller prøv en annen MF..... regner med dette er bare etter pollering og fjerning av polish rester.... Er kanskje litt kjapp med å tørke av ja.. Har prøvd diverse mf. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
offroad 20 Skrevet 13 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 13 Mai, 2010 Er kanskje litt kjapp med å tørke av ja.. Har prøvd diverse mf. Da har jeg gjort ferdig caddyn utvendig, lagt på DODO supernatural. VEELDIG drøy voks. Men tilbake til lakken.. Hvordan kan en lakk som er så KNALLHARD å korrigere være så lett å ripe med en MF..?????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern 1 740 Skrevet 13 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 13 Mai, 2010 Jeg vet ikke om jeg er helt på jordet. Men har etter litt fundering og snakking med noen som driver i lakk bransjen. Fått ett inntrykk av at noen av de nyere lakkene kan være mer "seige" en myke... mer som gummi liksom om dere er med på notene. lakken er mer fleksibel. tåler mer påkjenninger før den "sprekker" og kanskje på så måte mer motstandsdyktig mot f.eks steinsprut. Men "myk" i overflaten. Det har vel vert en gjenganger på forumet her at jo nyere lakken en på VAG jo mer "tricky" kan den være å lakkere. Ettervert som en holder på mer og mer med dette. så plukker en opp små ting her og der. Jeg har også holdt på litt med lakk på hobby basis... og jeg kan vel si at det finnes flere forskjellige lakksystemer en det finnes compunding midler.... sikkens har vel alene sju forskjellige serier spies hecker mener jeg har åtte. og alle disse har forskjellige egenskaper..... Det er en jungel der ute og det finnes sikkert måter å løse hvert problem på, men det vil neppe være samme løsning neste gang..... Det er bare å prøve seg frem hver gang.... har desverre ikke noen fasit svar på dette problemet. Mitt tips er prøv forskjellige ting. og legg på og ta av ting på tvers av rettningene for å se vilken vei ripene går og på den måten kan du se om det var pålegging eller avtagning som lagde "riper" Siter Mvh Torgeir Thorud "just looking for that perfect shine"Min S&S "samletråd" noen av mine jobber ||| Porsche 964RS 100t Detail ||| Porsche 996 GT3 MKII ||| TAS on Facebook ||| Mine biler BMW E24 635CSi og fler ||| TAS Instagram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.