Gå til innhold

Hva funker på innerskjermer av stoff?


Tyggern

Recommended Posts

Tyggern

Jeg ser at det blir mer og mer vanlig på de "litt" dyrere bilene med innerskjermer av stoff.

Disse ser som regel ikke så veldig bra ut, får vasket de greit og de blir jo "nesten" reine.

Men problemet er jo at de kan se litt gråaktige ut og ødelegger liksom litt for helhets uttrykket.

Noen som har tips om produkt som funker bra her, til å få de litt "mørkere"???

hva har andre folk brukt?

Eller er det ikke noe å gjøre med?

på den forige bilen prøvde jeg barebones for moroskyld, men det ble bare "våt" også var det grått igjen når det tørket.

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg tror egentlig ikke at det er noe som fungerer der.. Eventuelt rensemaskin og tekstilforsegling, men om det har noen hensikt er jo en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

roadrune

Jeg har slike innerskjermer på min...

Har ikke prøvd noen form for bevaring på den, men jeg spyler godt med HT og underspylingsdyse (Karcher), skummer med kanon og OPW, og skrubber med en billig børste fra Feiltema og spyler igjen, da ser det bra ut en stund.

Kunne Nano tekstilforsegling vært noe her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener Petter gjorde et forsøk med Nano Tekstilforsegling.

Hørte aldri noe mer, så det gikk kansje ikke så bra :unsure:

Hadde vert fint om Petter kunne gi tilbakemelding ang. dette. Er sikkert flere som lurer, bl.a meg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Tekstilforsegling hadde ikke mye funksjon i innerskjermer. Verken utseende eller funksjon. Så det under vårvask i hjulbuer. Avfettet og spylte. Brun saltgugge bare tyter ut av de...

Så er åpen for å prøve noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare slenger ut noe her nå, men hadde moderat mengde med Owatrol Polytro fungert? og da i moderat mengde for å unngå graps og gris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vel noe lignende Bare Bones som fungerer, bare enda mer "oljete" i konsistensen så utseende holder seg litt lengre!? Bare Bones ser jo bra ut umiddelbart etter påføring, men det varer jo ikke allverdens. Vil tro det blir noe lignende med stoffet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Tekstilforsegling hadde ikke mye funksjon i innerskjermer. Verken utseende eller funksjon. Så det under vårvask i hjulbuer. Avfettet og spylte. Brun saltgugge bare tyter ut av de...

Så er åpen for å prøve noe annet...

Nei Nanolotus Tekstil forsegling har ikke lang holdbarhet i hjulbuer. Holdbarheten på denne er ved fx en skjorte 8-10 vask det vil vel svarer til 5 kjørerturer i Norsk vinter. Ganske ekstreme forhold i en sådan hjulbue så tror det blir vanskelig at finde et egnet produkt. ihvertfald på vintertid. Muligt Owatrol Polytro vil funke, bare at teste vi følger med vi :D

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Nei en får ta med seg barebones og dynke de rett før en tar ferdig bilder, så ser det bra ut da i hvertfall ;)

Eller så får en kjøpe seg en sprayboks med tekstil farge, type sort....

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røsk ut "teppet" og legg inn innerskjermer i plast evt dempeplater .... makan til tullete greier å ha langhåra tepper der...

Har det selv foran på Versoen og det irriterer meg grønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det bak på min, noe fordømt drit.. eneste som er positivt er at det ikke rasler rundt med stein inni der hele tida:P Lurer bare på og bestille nye rundt baut når de blir for ille..

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det blir mer og mer vanlig på de "litt" dyrere bilene med innerskjermer av stoff.

Har det bak på bilen min, så takk :D hehe

Eneste måten jeg har funnet ut at dette kan bli bra, er så senke bilen såpass at man ikke ser oppunder hjulbuen :lol: Tyter hvertfall sykt mye brun guffe ut der "hver" gang jeg vasker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...