Gå til innhold

Trøbbel med rengjøring av motor


Sokki

Recommended Posts

Har litt trøbbel,har prøvd mange forskjellige metoder,men det blir ikke rent,er en slags irring eller belgg,sånn gulaktig,bronse aktig :(

Bmw_316_e36_engine_bay-3.jpg

Der bmw merkene er stemplet og bmw skriften...Disse er forferdelige stygge og møkkete....Desperat hjelp trengs....

Dette er IKKE min bil sitt motorrom

Endret av Sokki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme på min bil, og etter hva jeg har hørt er det en film som ble lagt over der da bilen ble sendt ut fra fabrikk. Mange forhandlere fjernet ikke denne før bilen ble solgt, og dermed smeltet den fast og det ser da slik ut. Har ikke klart å fjernet det med noe middel, men bruker du sterk avfetting blir det hvertfall litt mindre gult...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme på min bil, og etter hva jeg har hørt er det en film som ble lagt over der da bilen ble sendt ut fra fabrikk. Mange forhandlere fjernet ikke denne før bilen ble solgt, og dermed smeltet den fast og det ser da slik ut. Har ikke klart å fjernet det med noe middel, men bruker du sterk avfetting blir det hvertfall litt mindre gult...

Dette er noe som skulle blitt gjort,skulle ønske man kunne reklamere på dette....Går det kansje an og skrape av med skrape eller noe?? Men hvordan avfetting bør jeg bruke,kansje i kombo med no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det belegget du snakket om hadde jeg også (for en mannsalder siden) på min 1986 320.

Jeg er sikker på at det er en type beskyttelse for at aluminiumen ikke skal korrodere. Jeg fant aldri noe stoff som fjernet dette, så våtslip evt stålull kan være løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det belegget du snakket om hadde jeg også (for en mannsalder siden) på min 1986 320.

Jeg er sikker på at det er en type beskyttelse for at aluminiumen ikke skal korrodere. Jeg fant aldri noe stoff som fjernet dette, så våtslip evt stålull kan være løsningen.

Så det går an og våtslipe oppe i der?? :S :P:P GJøres dette hos noen som kan våtslipe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen aning, men det er verdt ett forsøk føre du gyver løs med stålull ;)

Litt dumt og kjøpe tardis bare for og forsøke ;P

Men kansje skru av manifolden osv hvis mulig og sandblåse???? For deretter lakkere i samma farge som bilen ;)

Endret av Sokki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på hva jeg har brukt, prøvde litt med stålull også. Blir jo kvitt en del av fargen, men blir utrolig matt etter dette igjen. Beste løsningen er vel å pusse helt ned, og så lakkere, men er jo ganske tidkrevende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

120kr for den minste smartpost pakken.

Oki,skal se an litt...Driver og ser etter motordeksel.... Er noen som har noen brukt,mye enklere...ER bare dekselene ikke selve hele blokka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...