Gå til innhold

Bilxtra tørr/våt suger


Bjørgvin

Recommended Posts

Bjørgvin

Ser bilxtra har jubileumspris på en våt/tørr suger til 599,-

20l tank og 1400w. Blåsefunksjon og komplett med tilbehør,

Men dette er vel ikke en renser. Altså at den spyler ned samtidig som den suger?

Men man må spraye på produkt og knikke med børste for derretter å suge dette opp? Ser den har en blåsefunkjson. Kanskje grei til å tørke seter?

Noen som har erfaring med denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den spruter ikke ut noe nei, den bare suger og blåser. Man spruter på rensemiddel fra en sprayflaske el.l, skrubber og suger opp. Men dette er jo egentlig det man gjør hvis man har maskin med rensemiddel tank også. Man må skrubbe skal det bli rent uansett :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som en kurant pris iallefall!

Følger det med munnstykker som man kan bruke inomhus også? :rolleyes:

Endret av sindrel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så egentlig betaler man rundt 2tusen for å unngå å måtte ha en egen spruteflaske til skyllingen? Hehe..

Ja det kan man tro :rolleyes: Ikke se dere blind på wattstyrke da. Er sugeevnen som er viktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok en Mimo på meg etterhvert uansett. Ser jo så kul ut :P Eller en fra Scandicshine... Men er jo ikke dumt med en ekstra støvsuger som fast brukes til bil. Når den i tillegg takler vann er det jo enda bedre med hensyn til at du ikke trenger bekymre deg over litt fuktighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bilxtra har jubileumspris på en våt/tørr suger til 599,-

20l tank og 1400w. Blåsefunksjon og komplett med tilbehør,

Men dette er vel ikke en renser. Altså at den spyler ned samtidig som den suger?

Men man må spraye på produkt og knikke med børste for derretter å suge dette opp? Ser den har en blåsefunkjson. Kanskje grei til å tørke seter?

Noen som har erfaring med denne?

Hvor mange mbar suger den? (Hvor langt ned i vakuum kan den suge) Watt styrken sier egentlig bare hvor mye energi den trekker, lite om sugeevnen. :)

Edit: Tok en kjap søk og fant den på hjemmesiden. Det sto ingenting, men det finner du nok ut av hvis du drar innom butikken å snakker med dem. Alt fra -0,170 og nedover er brukbart :) Har ikke testet noen våtsugere med dårligere sugeevne enn -0,170 mbar, sånn at det er sakt - funker sikkert.

Endret av ESPP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Tar opp igjen denne jeg. Når det nevnes blåsefunksjon, hvordan fungere i grunnen denne? Noe som kan brukes til grovtørk av motor, felger, lister,kriker og kroker? Eller blir det for svakt til den slags? Jeg har bare prøvd et par av Nilfisk modellene,men ingen av dem har blåsefunksjon. Vurderer å kjøpe ny, og da blir sannsynligvis Nilfisk, hvis ikke blåsefunksjon er genial :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar opp igjen denne jeg. Når det nevnes blåsefunksjon, hvordan fungere i grunnen denne? Noe som kan brukes til grovtørk av motor, felger, lister,kriker og kroker? Eller blir det for svakt til den slags? Jeg har bare prøvd et par av Nilfisk modellene,men ingen av dem har blåsefunksjon. Vurderer å kjøpe ny, og da blir sannsynligvis Nilfisk, hvis ikke blåsefunksjon er genial :)

Det har jeg aldri tenkt på før, men er jo genialt om det kan funke! Skal vaske bilen imorgen, så blir testet da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri tenkt på før, men er jo genialt om det kan funke! Skal vaske bilen imorgen, så blir testet da :)

Flott, kom gjerne med en tilbakemld. Bør jo være fin å bruke til å blåse grus og dritt under seter, støv i ventiler, osv innvendig også.

Hvilken type har du?

Har sett litt på denne: http://www.einhell.com/englisch/englisch.aspx?search=1630

Ble best i test i ett "Gjør det selv blad" jeg fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Christoffer

Har selv en slik og den har blitt brukt mye, men jeg har kjøpt nye munnstykker på biltema. Mej har ikke prøvd mimo elns så jeg kan ikke sammenligne, men synes den suger bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Jeg synes den største forskjellen er tid du bruker til å "skylle".

Jeg personlig synes det blir litt tungvint å måtte spraye med egen flaske, det går vel en del kjappere med innebygget spyler i håndtak. Men har som regel en ekstra flaske vann til steder som er vanskelig å komme til. Resultatet blir det samme.

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Simen

Nå har jeg gått til innkjøp av denne, og skal teste den imorra. Skal prøve å ta en skikkelig rens av setene i bilen. Peiser på med CG green clean, masse vann, skrubbing og våtsuging. Skal ta litt bilder og sånt om noen er interessert. Har trua på denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst på en slik, men usikker på kvaliteten. Så vært fint om du kunne gitt tilbakemelding på hvordan den fungerer.

Endret av aleks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn_A

Har bestilt meg Green Clean selv nå, har ett litt sletent stoff interiør i E39'en som trenger en rens.

Ser frem på tilbakemelding på denne sugeren :)

-Bmw iX3 2021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...